Knihobot

Denis McQuail

    12. duben 1935 – 25. červen 2017
    Denis McQuail
    Media Performance
    Mass Communication Theory. An Introduction
    Audience analysis
    Media Policy: Convergence, Concentration and Commerce
    Žurnalistika a společnost
    Úvod to teorie masové komunikace
    • Rozsáhlá učebnice základů masové komunikace s přesahem do praxe.Masová média (zvláště tisk, televize a rozhlas) mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam. Jsou prostředkem moci, rozhodujícím zdrojem výkladů sociální reality a představ o ní, klíčem ke slávě a postavení a poskytují v nemalé míře i zábavu. Proto jsou masová média podrobována nejen veřejnému hodnocení a regulaci, ale stala se i předmětem teoretických úvah. Publikace je jednou z nejoblíbenějších učebnic probírajících všechny hlavní oblasti teorie a fungování masových médií.

      Úvod to teorie masové komunikace
    • Žurnalistika a společnost

      • 256 stránek
      • 9 hodin čtení
      4,2(6)Ohodnotit

      Žurnalistika dnes čelí jedné z největších výzev ve své historii. Nové komunikační možnosti mění způsob šíření informací, do něhož se stále častěji zapojují lidé mimo redakce velkých mediálních domů. Profesionální novináři ztrácejí své postavení dominantního zprostředkovatele dění kolem nás a zároveň sílí tábor zastánců názoru, že novináři vůbec nejsou potřeba. Denis McQuail se v úvahách o žurnalistice vrací zpět do minulosti a upozorňuje na společenský a politický kontext jejího vývoje a její význam pro fungování demokracie. Proměna žurnalistiky tak podle něj souvisí s hlubší společenskou transformací, jejíž důsledky dnes nejsme schopni spolehlivě odhadnout. Kniha Žurnalistika a společnost představuje přehlednou syntézu základních pohledů na charakter a poslání žurnalistiky a nabízí teoretické základy pro její zkoumání a reflexi. Díky přístupnému stylu zpracování ji ocení nejen odborná veřejnost, akademičtí pracovníci, studenti komunikačních oborů (případně politologie a sociologie), ale také všichni zájemci o problematiku vývoje současných médií.

      Žurnalistika a společnost
    • The European media landscape is changing profoundly. In this wide-ranging and timely text, members of the Euromedia Research Group examine the ways in which national and supranational policy is reacting to these changes. The contributors the consequences for broadcasting systems of satellite and cable delivery; the fate of public broadcasting under deregulation; the changes currently affecting print media and newspapers; the impact of media changes for political and social cultural life; and the significance of the Internet, the first true fruit of the telematic revolution in communication. The main themes of media policy analysis today are convergence, concentration and commercialization, and abu

      Media Policy: Convergence, Concentration and Commerce
    • Denis McQuail provides a coherent and succinct account of the concept of "media audience" in terms of its history and its place in present-day media theory and research. McQuail describes and explains the main types of audience and the main traditions and fields of audience research. Audience Analysis explains the contrast between social scientific and humanistic approaches and gives due weight to the view "from the audience" as well as the view "from the media." McQuail summarizes key research findings and assesses the impact of new media developments, especially transnationalization and new interactive technology. The book concludes with an evaluation of the continued relevance of the audience concept under conditions of rapid m

      Audience analysis