Knihobot

Claudia Piñeiro

    10. duben 1960

    Tato argentinská autorka, která se původně věnovala účetnictví, se proslavila svým pronikavým psaním. Její díla se často zabývají složitými mezilidskými vztahy a temnějšími stránkami lidské povahy. S citem pro detail a psychologickou hloubku vytváří napínavé příběhy, které zkoumají morální dilemata a tajemství ukrytá pod povrchem zdánlivě obyčejných životů. Její schopnost vykreslit autentické postavy a udržet čtenáře v napětí ji činí významnou současnou hlasem v literatuře.

    Time of the Flies
    A Little Luck
    Tvá
    Čtvrteční vdovy
    Elena to ví
    Kapka štěstí
    • Kapka štěstí

      • 200 stránek
      • 7 hodin čtení
      4,0(5)Ohodnotit

      Hrdinka románu se po dvaceti letech vrací do rodné Argentiny, odkud kdysi kvůli jedné tragické události uprchla. Je však jiná: vypadá jinak, má i jiný hlas. Dokonce má i jiné jméno. Poznají ji ti, kteří ji znali dříve? Pozná ji on? Mary Lohanová, Marilé Lauríaová nebo María Elena Pujolová – ta současná, i ta dřívější – se tak znovu ocitá na předměstí Buenos Aires, kde před lety založila rodinu a kde žila, dokud se nerozhodla zmizet. Ještě stále nechápe, proč se vrátila do minulosti, kterou chtěla navždy vymazat z paměti. Mezi očekávanými setkáními a nečekanými odhaleními však začíná pomalu chápat, že v životě někdy nerozhoduje ani osud ani náhoda, ale – stejně jako v případě jejího návratu – jen pouhá kapka štěstí.

      Kapka štěstí
    • Elena to ví

      • 216 stránek
      • 8 hodin čtení
      4,1(203)Ohodnotit

      Rita byla nalezena oběšená ve zvonici kostela. Toho dne pršelo. Případ byl uzavřen jako sebevražda, ale její matka ví, že se dcera nezabila. Ví, že by Rita nikdy za bouřky nešla ke kostelu. Ví, že Ritě kdysi táta řekl, že kostel je jako místní hromosvod. A ona se od té doby za deště ke kostelu nikdy nepřiblížila. Začala se dokonce tak bát, že už za bouřky vůbec nevycházela ven.Jenže její matka Elena má Parkinsona a nikdo jí nechce naslouchat. Do kostela by Rita šla jen v případě, že by se něčeho bála víc než blesků, opakuje na policii. U policie a justice se ale setkává jen s alibismem. Případ byl přece uzavřen, byla to sebevražda. Její stav se zhoršuje, plete si slova, zapomíná. Ale tu a tam se zničehonic rozpomene na věci, které by mohly pomoct vyšetřování.

      Elena to ví
    • Čtvrteční vdovy

      • 330 stránek
      • 12 hodin čtení
      3,7(21)Ohodnotit

      Příběh se soustředí na čtyři úmrtí v exkluzivní uzavřené společnosti na předměstí Buenos Aires. Za vysokými obvodovými zdmi, za branami zpevněnými závorami a obehnanými strážními budkami, se nachází rezidence Altos de la Cascada. Tam žijí vyvolené rodiny, ve kterých je vše zdánlivě dokonalé. Mají stejný životní styl a za každou cenu si jej chtějí udržet. Každý týden se skupinka přátel z rezidence schází daleko od očí svých dětí, služek a manželek. Ty jsou vyloučeny z mužského setkání a žertem si říkají Čtvrteční vdovy. Jedné noci se však rutina naruší. Když dojde ke zločinům, zavládne klaustrofobické klima strachu a vzájemné podezřívavosti. Rezidenti se začínají srovnávat s ostatními členy. Jedna z rodin, kterou krize zasáhne, stojí za branou a odhodlává se opustit nemocnou sociální bublinu a tím sahá do svědomí každého, kdo žije příliš pohodlně a ignoruje rozevřené sociální nůžky a všudypřítomný úpadek. Závěr románu klade provokativní otázku: Bojíte se odejít?

      Čtvrteční vdovy
    • Tragikomická romance Tvá stojí na počátku celé řady románů, které vynesly argentinské novinářce a scenáristce Claudii Piñeirové nejen řadu literárních cen, ale především nadšený ohlas mezi čtenáři doma i ve světě. Tento sevřený příběh jedné nevěry přináší ve své úspornosti krutě pronikavou a překvapivě mnohostrannou analýzu lidských vztahů, poznamenaných předstíráním. Piñeirová splétá od počátku do konce závratně napínavou zápletku, v níž nic není tak, jak se zprvu zdá, a do hry nakonec zasáhnou ty nejtemnější vášně.

      Tvá
    • A woman returns home to confront the past, a family, and the reverberations of a death that she had abandoned decades before.

      A Little Luck
    • Life after crime from the International Booker-shortlisted author of Elena Knows Fifteen years after killing her husband's lover, Inés is fresh out of prison and trying to put together a new life. Her old friend Manca is out now too, and they've started a business - FFF, or Females, Fumigation, and Flies - dedicated to pest control and private investigation, by women, for women. But Señora Bonar, one of their clients, wants Inés to do more than kill bugs--she wants her expertise, and her criminal past, to help get her kill her husband's lover, too. Crimes against women versus crimes by women; culpability, fallibility, and our responsibilities to each other--this is Piñeiro at her wry, earthy best, alive to all the ways we shape ourselves to be understandable, to be understood, by family and love and other hostile forces.

      Time of the Flies
    • Betibú

      • 304 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,0(37)Ohodnotit

      La Maravillosa è un Country Club, quartiere chiuso e controllato da guardiani e severe misure di sicurezza, con campo da golf e lussuose abitazioni: un microcosmo dove sembra sia obbligatoria la serenità, se non proprio la felicità. Ma la vita del prestigioso club viene sconvolta quando, nella sua lussuosa villa, Pedro Chazarreta viene trovato con la gola tagliata e un coltello in mano. Il presunto suicidio, però, suscita dubbi, e un giornale si ostina a voler approfondire la vicenda. Vengono incaricati di indagare Nurit, detta Betibú, scrittrice, considerata la "dama nera" delle lettere argentine, e un giovane cronista inesperto. I due sono affiancati da Jaime Brena, un altro giornalista molto più navigato, ma messo da parte perché considerato anziano; insieme formano un'improbabile ma riuscitissima squadra d'investigazione. Pian piano il mistero si infittisce, i tre scoprono che la morte di Chazarreta è legata ad altre morti, apparentemente accidentali, di alcuni suoi vecchi compagni di scuola, uniti da un oscuro passato e da un orribile crimine. E ora qualcuno sembra essersi preso il disturbo di vendicare quest'antica hybris. Chi si nasconde dietro questa intricata faccenda?

      Betibú
    • Lía glaubt nicht mehr an Gott. Nicht, seit ihre siebzehnjährige Schwester grausam ermordet wurde. In ihrer streng religiösen Familie fühlt sie sich völlig allein gelassen, und bald bricht sie den Kontakt zu ihr gänzlich ab. Dreißig Jahre vergehen ohne den geringsten Hinweis auf den Mörder, dreißig Jahre, die tiefe Gräben in der Familie hinterlassen. Erst eine unerwartete Begegnung wirbelt die Vergangenheit wieder auf und entfesselt einen Sturm, der alle mit sich reißt. Claudia Piñeiro ergründet ein erschütterndes Familiengeheimnis, hinter dem ein Netz von religiösem Fanatismus, kirchlichem Machtanspruch und Repressionen sichtbar wird.

      Kathedralen
    • Román Sabaté wundert sich über seinen rasanten Aufstieg in der aufstrebenden neuen Partei Pragma . Als persönlicher Assistent des charismatischen Parteichefs steht er im Zentrum der ausgeklügelten Kampagne, die unter Einsatz von Desinformation, Halbwahrheit und manipulierten Emotionen versucht, ihren Chef an die Macht zu bringen. Als er erkennt, welches Spiel mit ihm und dem Land getrieben wird, versucht er, sich und die junge Journalistin Valentina Sureda aus dem Netz der Lügen zu befreien – und löst damit ein politisches Erdbeben aus.

      Der Privatsekretär
    • Nella vita da uomo qualunque dell’architetto Pablo Simó c’è una fessura inconfessabile, una crepa che gli tormenta la coscienza: Nelson Jara. Forse era solo un piccolo truffatore, una “canaglia”, ma anche Pablo Simó sa di essere una canaglia, nonostante l’apparenza di irreprensibile professionista e buon padre di famiglia. Come una crepa che si allunga e si allarga, tutte le piccole certezze quotidiane di Pablo si sgretolano: una giovane donna che sembra sapere chissà cosa su Jara scatena in lui un’attrazione dirompente, la famiglia va in frantumi, il lavoro diventa insopportabile, e passo dopo passo la tentazione di essere canaglia fino in fondo lo travolge. Ancora una volta Claudia Piñeiro ci narra i piccoli inferni di una variegata umanità, nella monumentale Buenos Aires invasa dal cemento delle speculazioni edilizie dove l’apparenza, più che mai, inganna.

      La crepa