![David Giles](https://knihobot-images.s3.eu-central-1.amazonaws.com/author/images/53249281-1b5f-4fe6-8c8a-ad3f6d7a0ea0.jpg)
David Giles
1. leden 1964
David Giles působí jako Reader (čtenář) v psychologii médií. Několik let pracoval jako hudební žurnalista na volné noze pro publikace jako NME či the Independent, pak vystudoval psychologii na University of Manchester a postgraduál (PhD.) zaměřený na dětskou výslovnost na University of Bristol.
Divil se, že existuje tak málo výzkumů zaměřených na vliv médií na lidské chování, tak začal budovat obor psychologie médií, s částečným zájmem na to, jaký význam mají celebrity na posluchače/diváky a sami na sebe. Od té doby té zkoumal rámcové procesy zprávařských médií a interakci v online komunitách zaměřených na mentální zdraví. Začal se víc zajímat o způsob, jakým sociální sítě transformovaly vztah mezi celebritami a posluchači/diváky a jeho současná práce sleduje, jakým způsobem je tento vývoj výzvou vůči mnoha předpokladům výzkumu médií a posluchačů/diváky.
O metody psychologického výzkumu se zajímá obecně a společně s Brendanem Goughem a Martinem Packerem založily časiopis Qualitative Research in Psychology, jehož první číslo vyšlo v roce 2004. V poslední době se zapojil do mezinárodní sítě zkoumající vývoj kvalitativních metod pro studium online komunikace (MOOD - Microanalysis Of Online Data).
Vyučoval na univerzitách jako Bolton, Sheffield Hallam, Coventry či Lancaster, pak se v roce 2007 přestěhoval do Winchesteru, kde v roce 2009 povýšil na Readera (čtenáře).
Vyučuje předměty:
- společnost a jedinec
- psychologie médií
Odborná specializace:
- vliv médií na lidské chování
- posluchači/čtenáři/diváci medií
- kvativní výzkumné metody
- parasociální interakce
- online komunity zaměřené na mentální zdraví
- sláva a celebrity