Knihobot

David Giles

    1. leden 1964

    Tato autorka zkoumá vliv médií na lidskou psychiku prostřednictvím svých odborných děl a občasných románů. Její literární tvorba, ovlivněná studiem psychologie a zkušenostmi z hudebního tisku, nabízí jedinečný pohled na propojení umění a vědy. Své čtenáře zve k zamyšlení nad složitostí lidské mysli v kontextu moderního světa. V jejím díle se snoubí hloubka psychologické analýzy s narativní silou beletrie.

    David Giles
    A Mass Conspiracy to Feed People
    Psychology of the Media
    Swaggering Swanks
    Media Psychology
    Advanced Research Methods in Psychology
    Psychologie médií

    David Giles působí jako Reader (čtenář) v psychologii médií. Několik let pracoval jako hudební žurnalista na volné noze pro publikace jako NME či the Independent, pak vystudoval psychologii na University of Manchester a postgraduál (PhD.) zaměřený na dětskou výslovnost na University of Bristol.

    Divil se, že existuje tak málo výzkumů zaměřených na vliv médií na lidské chování, tak začal budovat obor psychologie médií, s částečným zájmem na to, jaký význam mají celebrity na posluchače/diváky a sami na sebe. Od té doby té zkoumal rámcové procesy zprávařských médií a interakci v online komunitách zaměřených na mentální zdraví. Začal se víc zajímat o způsob, jakým sociální sítě transformovaly vztah mezi celebritami a posluchači/diváky a jeho současná práce sleduje, jakým způsobem je tento vývoj výzvou vůči mnoha předpokladům výzkumu médií a posluchačů/diváky.

    O metody psychologického výzkumu se zajímá obecně a společně s Brendanem Goughem a Martinem Packerem založily časiopis Qualitative Research in Psychology, jehož první číslo vyšlo v roce 2004. V poslední době se zapojil do mezinárodní sítě zkoumající vývoj kvalitativních metod pro studium online komunikace (MOOD - Microanalysis Of Online Data).

    Vyučoval na univerzitách jako Bolton, Sheffield Hallam, Coventry či Lancaster, pak se v roce 2007 přestěhoval do Winchesteru, kde v roce 2009 povýšil na Readera (čtenáře).

    Vyučuje předměty:

    • společnost a jedinec
    • psychologie médií

    Odborná specializace:

    • vliv médií na lidské chování
    • posluchači/čtenáři/diváci medií
    • kvativní výzkumné metody
    • parasociální interakce
    • online komunity zaměřené na mentální zdraví
    • sláva a celebrity
    www.winchester.ac.uk