Knihobot

Rebeca Wild

    1. leden 1939 – 31. říjen 2015
    Rebeca Wild
    Calidad de vida
    Lebensqualität für Kinder und andere Menschen
    Raising Curious, Creative, Confident Kids
    Vývojová období člověka
    Učit se žít s dětmi. Bytím k výchově
    Svoboda a hranice, láska a respekt: Co od nás děti potřebují
    • 2024

      Vývojová období člověka

      • 148 stránek
      • 6 hodin čtení

      V práci Vývojová období se autorka při svém rozboru soustředí na prvních čtyřiadvacet let lidského života, pro něž má příroda uchystány vlastní strategie biologického růstu. V té souvislosti máme každý z nás možnost ve vlastním nitru budovat v souladu s plánem, jenž si v sobě přirozeně neseme jako nedílnou součást lidského potenciálu, nezbytné nástroje, díky nimž pak tuto planetu lze obývat smysluplně a uvnitř vlastního organismu tvořit rozlehlá prostranství, jež jsou domovem naši niterné bytosti, které je dáno v nich nepřetržitě růst a promítat se do vnějšího světa. Najdeme-li v sobě dost odvahy a vydáme se hledat nové úhly pohledu, s nimiž pak budeme s to rozkrývat význam jednotlivých vývojových období v rozmanitých rovinách, postupně budeme čím dál snáze schopni rozlišovat mezi autentickými a náhražkovými potřebami jak u sebe sama, tak i u dětí.

      Vývojová období člověka
    • 2012

      Výchova dětí začíná u dospělých. Místo toho, abychom se snažili děti přizpůsobit našim požadavkům, měli bychom se pokusit vnímat svět z perspektivy dětí a vytvořit jim prostředí, které odpovídá jejich vývojovým potřebám. Dokud totiž nebudeme mít jasno v tom, jaké jsou přirozené potřeby dětí, a nebudeme se k sobě chovat s respektem, může každá situace běžného dne vést ke konfliktu. I přes veškerý materiální blahobyt se stává z výchovy našich dětí skutečný problém. Mluví se o „nouzovém“ nebo „katastrofálním stavu výchovy“, o rostoucí agresivitě mezi dětmi i mladistvými. Nespočívá snad problém v tom, že nebereme dostatečný ohled na to, jaké děti vlastně jsou? V tom, že je místo toho chceme formovat tak, aby odpovídaly našim potřebám, naší představě o čase, našemu životnímu tempu, našim vzdělávacím ideálům? Následky jsou známé: napětí, agresivita, útěky, nedostatek koncentrace, hyperaktivita. Rebeca Wildová klade otázku, čím to je, že se mnozí inteligentní dospělí i přes ideální podmínky cítí při výchově nejistí. A nabízí odpověď: „Právě citliví lidé více či méně tuší, že zacházení s dětmi patří ke kritickým otázkám jejich života. Stojíme na křižovatce a musíme se rozhodnout, zda budeme dítě systematicky vést k obrazu svému, k našemu myšlení a cítění a ke způsobu, jakým jednáme s věcmi a lidmi, nebo zda se necháme společným soužitím s dítětem ovlivnit tak, jako bychom sami stáli znovu na začátku.“

      Učit se žít s dětmi. Bytím k výchově
    • 2003

      1. vydání Mnoho rodičů se snaží o respektující výchovu. S vymezováním hranic ve výchově dětí si je však jist málokdo. Často se pohybujeme mezi dvěma extrémy – buď dětem nastavíme hranice příliš omezující, nebo naopak až příliš široké. Děti však ke svému správnému vývoji potřebují takové hranice, mezi nimiž se budou cítit jako doma, aby se mohly rozvíjet podle své vnitřní motivace a zralosti. V knize naleznete spoustu užitečných poznatků, které autorka načerpala během více než třicetileté pedagogické praxe. Základem úspěchu v soužití s dětmi je vytvoření „vhodného prostředí“ a respekt k jejich vlastním životním procesům. Kniha je cennou podporou pro všechny, kdo žijí a pracují s dětmi. „Znovu a znovu vidíme, že hranice neslouží k tomu, abychom děti vedli k nějakému cíli, který jsme si vymysleli: aby se staly zodpovědnějšími, inteligentnějšími nebo sociálnějšími. Naším úkolem je vytvořit (a tedy také ohraničit) prostředí, ve kterém se mohou odehrávat pravé vývojové procesy.“ Rebeca Wildová

      Svoboda a hranice, láska a respekt: Co od nás děti potřebují