Knihobot

Eva Ondřejová

    A Foreigner's Guide to Czech Family Law : How to Avoid the Pitfalls of the Czech Family Law System
    Základy marketingového práva a práva duševního vlastnictví
    Ochrana osobnosti v common law a českém právu
    Sborník judikatury
    Jak se vyhnout válce Roseových, aneb, Právní minimum nejen pro manželství
    Vánoční detektivky pro nejmenší
    • Vánoční detektivky pro nejmenší

      • 80 stránek
      • 3 hodiny čtení
      3,7(3)Ohodnotit

      Klasické detektivní zápletky pro nejmenší. Nechte pohrát šedé buňky mozkové těch nejmladších a zvyšte jejich detektivní sebevědomí, kuráž a energii, kterou tak oplývají před spaním. Mohou tiše snít až do rána a vymýšlet své vlastní příběhy, jež na vás druhý den vychrlí. Sedm krátkých příběhů na dobrou noc s vyřešením záhady, poutavým dějem, krásnými ilustracemi a napětím beze strachu.

      Vánoční detektivky pro nejmenší
    • Praktický manuál rodinného práva pro širokou veřejnost, především pro zamilované, snoubence, partnery, rozvádějící a rozcházející se páry či zainteresovanou veřejnost, jako jsou rodiče. Není mnoho lidí, kteří by se nesetkali v okolí s rozvodem nebo rozchodem, a s tím spojenými negativními zkušenostmi, zničenými ideály a doživotními spory. Nebuďte naivní, že vám se to stát nemůže. Mějte povědomí o právních důsledcích manželství a početí dítěte ještě před tím, než se takto rozhodnete. Zamyslete se, co od života, manželství či rodičovství očekáváte, a promluvte si o tom s tím druhým.

      Jak se vyhnout válce Roseových, aneb, Právní minimum nejen pro manželství
    • Sborník podává ucelený přehled zásadní judikatury vyšších soudů České republiky z let 2022 a 2023, která se týká ochrany osobnosti a ochrany dobré pověsti právnických osob. Každý judikát je opatřen právní větou, stručným popisem případu a odůvodněním. Sborník je určen pro širší právnickou i neprávnickou veřejnost, jako jsou novináři, studenti a zainteresované osoby. Sborník vydáváme ve spolupráci s Unií mediálních advokátů ČR. Jeho vydání podpořily Česká advokátní komora a tyto advokátní kanceláře: Ondřejová & Partner, JUDr. Miroslava Večeř, Ph.D., a Kutějová, Maršál, Briaský.

      Sborník judikatury
    • Kniha představuje komplexní úvod do problematiky ochrany osobnosti v systému common law, zejména v právu anglickém, zemí Commonwealthu, USA a Kanady, která dosud nebyla zpracována pro potřeby české odborné veřejnosti. Věnuje se také úpravě ochrany osobnosti v českém právním řádu jako představiteli kontinentálního systému práva. Problematika je uváděna na klíčové judikatuře vedoucí k ukotvení principů common law, koncepce institutu ochrany osobnosti v common law a její základy pro potřeby vysvětlení rozdílů zkoumanyých systémů. Kniha pracuje s aktuálními případy a problémy, které právní řády řeší v 21. století. Část týkající se české právní úpravy rozebírá aktuální témata a otazníky nastolené novým občanským zákoníkem. Odkazuje přitom na judikaturu publikovanou za účinnosti předchozího občanského zákoníku, která je nadále využívána. Se vzrůstajícími globálními zásahy do osobnostních práv je nutné znát i úpravy rozdílných států, zejména ze systému angloamerického, neboť dopady těchto zásahů lze pociťovat v domácím prostředí, ale vymahatelnost bude nastávat v právních řádech cizích států. Prostřednictvím rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva, které publikace rovněž uvádí, se tyto systémy začínají prolínat i v oblasti ochrany osobnostních práv a prvky common law se dostávají do právních řádů a judikatury kontinentálního práva, včetně České republiky. Kniha poskytuje podklad pro advokáty při přípravě žalob na ochranu osobnosti, stejně tak pro odůvodnění v případě obrany před žalobou na ochranu osobnosti. Teoretická východiska a judikaturu může ocenit soudní praxe i odborná veřejnost díky srovnání jiných právních řádů. Inspiraci mohou hledat rovněž mediální společnosti.

      Ochrana osobnosti v common law a českém právu
    • Základy marketingového práva a práva duševního vlastnictví. Fundamentals of marketing law and intellectual property law Učební text vhodný i pro neprávníky plynule vykládá institut práva duševního vlastnictví a práva mediálního, a to včetně mnoha názorných příkladů z právní praxe. Část mediálního práva představuje právní regulaci základních komunikačních kanálů od tisku, televize a rozhlasu k novým médiím a sociálním sítím. Výklad se zaměřuje na odpovědnost jednotlivých médií ale i jednotlivců vytvářejících mediální a reklamní obsah. Text seznamuje také s regulací reklamy, nekalou soutěží a stále významnějším právem na ochranu osobnosti. Bilingvální česko-anglické vydání.

      Základy marketingového práva a práva duševního vlastnictví