Monografie Richarda Hollise, jednoho z nejvlivnějších tvůrců a teoretiků grafického designu, stručně a přehledně popisuje vývoj tohoto oboru od jeho počátků do současnosti. Začíná proměnou grafického umění v design, pokračuje plakáty, Bauhausem, novou typografií, válkou a propagandou, avantgardou, modernismem, futurismem, švýcarským stylem, Neue Graphik, šedesátými lety, psychedelií, protestním designem a končí novými technologiemi. V závěrečné kapitole shrnuje novodobé mezinárodní směry a věnuje pozornost roli počítače a internetu v současném grafickém designu, kdy se role designéra stává komplexnější, subverzivnější a leckdy má v sobě i politický podtext. Neocenitelnou součástí knihy je přes 800 ilustrací a rozsáhlá bibliografie, která zájemcům o grafický design umožňuje pokračovat ve studiu a prohlubovat svoji inspiraci. Hollisova důkladná monografie je svojí povahou jakousi miniencyklopedií grafického designu, což ji při nedostatku seriózních publikací pro vzdělávání v tomto oboru činí nepostradatelnou. Jedná se o jeden z vůbec prvních pokusů tento obor zachytit a nenápadně promýšlet. Kniha byla přeložena do mnoha světových jazyků a v Británii se dočkala již 3. vydání.
Richard Hollis Knihy
Tento autor působí jako grafický a knižní designér, který s malým studiem úzce spolupracuje s klienty na realizaci jejich vizí. Jeho přístup se vyhýbá jednotnému stylu, přičemž každá práce si získává vlastní jedinečnou podobu. Snaží se zapojit čtenáře nebo diváka prostřednictvím technických prostředků, které efektivně využívá díky svým tiskařským zkušenostem. Kromě designu se věnuje také psaní a přednášení o historii designu.







Způsoby vidění
- 152 stránek
- 6 hodin čtení
Jedna z nejinspirativnějších a nejvlivnějších knih o umění a vizualitě, která je právem považována za zakladatelskou klasiku oboru vizuálních studií. Poprvé vyšla v roce 1972, ale dodnes neztratila nic ze své břitké pronikavosti, s níž bezprostředně a srozumitelně zpřístupňuje základní vědění o obrazech a dívání, do té doby zastřené sofistikovanými mystifikacemi profesionálních teoretiků a kritiků. Sedm esejů (z nichž tři jsou čistě obrazové) se zabývá takovými tématy, jako jsou moderní reprodukce starých mistrů, zobrazováním ženské nahoty, vztahu vidění a moci anebo reklamou. Kniha Způsoby vidění (Ways of Seeing) britského kritika, spisovatele a výtvarníka Johna Bergera (nar. 1926) představuje klíčovou publikaci z oblasti teorie vizuální kultury. Oproti původní černobílé verzi český překlad, který nyní vychází vůbec poprvé, doprovází bohatý obrazový materiál v barvě.
Advertising and the Artist
- 156 stránek
- 6 hodin čtení
Under the professional name Ashley, Ashley Havinden (1903-1973) was one of the most successful advertising artists and designers working in Britain in the 20th century. This book marks the centenary of Havinden's birth and draws extensively upon material donated from Havinden's estate.
Graphic Design in the Twentieth Century
- 240 stránek
- 9 hodin čtení
A new edition of this seminal survey on the history of graphic design in the twentieth century.