Richard Hollis Pořadí knih
Tento autor působí jako grafický a knižní designér, který s malým studiem úzce spolupracuje s klienty na realizaci jejich vizí. Jeho přístup se vyhýbá jednotnému stylu, přičemž každá práce si získává vlastní jedinečnou podobu. Snaží se zapojit čtenáře nebo diváka prostřednictvím technických prostředků, které efektivně využívá díky svým tiskařským zkušenostem. Kromě designu se věnuje také psaní a přednášení o historii designu.







- 2022
- 2021
Graphic Design in the Twentieth Century
- 240 stránek
- 9 hodin čtení
A new edition of this seminal survey on the history of graphic design in the twentieth century.
- 2019
Henry van de Velde (18631957) is a towering figure in the history of modern design. Of prodigious range he was equally at ease designing furniture and objects as entire buildings he paved the way for the transition from Art Nouveau to Modernism, and proposed a model for design education that inspired the Bauhaus. This biography by graphic designer and historian Richard Hollis traces Van de Veldes career from his beginnings as a painter in Antwerp to his trend-setter stature in European architecture and design at the turn of the twentieth century. Van de Velde emerges from Hollis biography as a strikingly contemporary figure, believing in the social power of art in an era of growing nationalism.
- 2012
About Graphic Design
- 295 stránek
- 11 hodin čtení
From the man who brought you the layout of John Berger's 'Ways of Seeing' comes a comprehensive selection of writings covering over 40 years of reflection on graphic design history, from interviews, essays, letters and articles to lectures and course outlines. Designed by Richard Hollis himself and densely illustrated with over 500 thumbnail images, 'About Graphic Design' charts the insatiable curiosity and methodological rigour of the renowned graphic designer, graphic design theorist and historian.
- 2008
Způsoby vidění
- 152 stránek
- 6 hodin čtení
Jedna z nejinspirativnějších a nejvlivnějších knih o umění a vizualitě, která je právem považována za zakladatelskou klasiku oboru vizuálních studií. Poprvé vyšla v roce 1972, ale dodnes neztratila nic ze své břitké pronikavosti, s níž bezprostředně a srozumitelně zpřístupňuje základní vědění o obrazech a dívání, do té doby zastřené sofistikovanými mystifikacemi profesionálních teoretiků a kritiků. Sedm esejů (z nichž tři jsou čistě obrazové) se zabývá takovými tématy, jako jsou moderní reprodukce starých mistrů, zobrazováním ženské nahoty, vztahu vidění a moci anebo reklamou. Kniha Způsoby vidění (Ways of Seeing) britského kritika, spisovatele a výtvarníka Johna Bergera (nar. 1926) představuje klíčovou publikaci z oblasti teorie vizuální kultury. Oproti původní černobílé verzi český překlad, který nyní vychází vůbec poprvé, doprovází bohatý obrazový materiál v barvě.
- 2006
Dieses Buch gibt den ersten ausführlichen Überblick über die Ursprünge des «Swiss Style» und seine Entwicklung zu einem internationalen Stil in den 1960er Jahren. Die von Schweizer Grafikern entwickelte einzigartige visuelle Sprache wurde bekannt durch Plakate, die Pharmaindustrie, Tourismusbroschüren, Bahnkarten, Fahrpläne. Im Ausland wurde der «Swiss Style» für die formale Disziplin bewundert und ebenfalls gerne eingesetzt, so zum Beispiel für die Beschriftungen in den Flughäfen von Amsterdam und Paris oder in den U-Bahn Stationen New Yorks. Diese «Neue Grafik» war die Suche nach einer anonymen, objektiven visuellen Kommunikation; sie wird hier in Hunderten von Beispielen dokumentiert. Mit über 700 Abbildungen, viele davon bislang unveröffentlicht, zeigt diese Publikation die wichtigsten Eigenschaften der Schweizer Grafik und schlüsselt sie auf.
- 1999
Advertising and the Artist
- 156 stránek
- 6 hodin čtení
Under the professional name Ashley, Ashley Havinden (1903-1973) was one of the most successful advertising artists and designers working in Britain in the 20th century. This book marks the centenary of Havinden's birth and draws extensively upon material donated from Havinden's estate.
- 1996
Monografie Richarda Hollise, jednoho z nejvlivnějších tvůrců a teoretiků grafického designu, stručně a přehledně popisuje vývoj tohoto oboru od jeho počátků do současnosti. Začíná proměnou grafického umění v design, pokračuje plakáty, Bauhausem, novou typografií, válkou a propagandou, avantgardou, modernismem, futurismem, švýcarským stylem, Neue Graphik, šedesátými lety, psychedelií, protestním designem a končí novými technologiemi. V závěrečné kapitole shrnuje novodobé mezinárodní směry a věnuje pozornost roli počítače a internetu v současném grafickém designu, kdy se role designéra stává komplexnější, subverzivnější a leckdy má v sobě i politický podtext. Neocenitelnou součástí knihy je přes 800 ilustrací a rozsáhlá bibliografie, která zájemcům o grafický design umožňuje pokračovat ve studiu a prohlubovat svoji inspiraci. Hollisova důkladná monografie je svojí povahou jakousi miniencyklopedií grafického designu, což ji při nedostatku seriózních publikací pro vzdělávání v tomto oboru činí nepostradatelnou. Jedná se o jeden z vůbec prvních pokusů tento obor zachytit a nenápadně promýšlet. Kniha byla přeložena do mnoha světových jazyků a v Británii se dočkala již 3. vydání.