Knihobot

David Špaček

    28. duben 1979
    David Špaček
    Veřejná správa
    EGovernment: cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení.
    Public management: v teorii a praxi.
    Personalistika ve veřejné správě
    • Public management: v teorii a praxi.

      • 357 stránek
      • 13 hodin čtení

      Manažerské činnosti musí být přizpůsobeny charakteristikám prostředí, v němž probíhají, a jsou ovlivněny typem organizace, její velikostí, kulturou a strukturou financování. Veřejná správa se skládá z regulací, organizací, zaměstnanců a procesů, přičemž vykazuje specifika oproti soukromému sektoru. Publikace se zaměřuje na témata managementu veřejné správy, přičemž mnohá z nich jsou v české literatuře zpracována poprvé. Text je rozdělen do osmi kapitol, které zahrnují public management, správní reformy, odpovědnost a transparentnost veřejné správy, nové trendy v organizacích, strategické řízení, kvalitu veřejných služeb, řízení lidských zdrojů a elektronizaci veřejné správy. Obsahuje také řadu tabulek a obrázků. První část se věnuje teorii public managementu a reformám veřejné správy, zatímco druhá část se zaměřuje na vybraná témata, jako je složitost odpovědnosti, otevřenost veřejné správy, organizační trendy a problémy decentralizace. Dále se diskutuje o strategickém řízení, kvalitě veřejných služeb, personálním řízení a hodnocení úředníků, a také o výzvách elektronizace. Publikace je určena studentům ekonomických oborů a pracovníkům na všech úrovních řízení veřejné správy.

      Public management: v teorii a praxi.
    • Zapojování informačních a komunikačních technologií do veřejné správy, známé jako e-government, je klíčovou součástí správních reforem, zaměřenou na zlepšení kvality a efektivity veřejné správy. Implementace nových nástrojů vyžaduje značné úsilí nejen od legislativy a politických představitelů, ale také od podnikatelů a občanů. Navzdory rostoucímu zájmu o e-government v posledních dvaceti letech, a to jak v zahraničí, tak v České republice, chybí v české odborné literatuře systematičtější zpracování této problematiky. Dosavadní literatura se zaměřuje především na právní aspekty, zatímco řízení a ekonomické aspekty veřejné správy zůstávají opomíjeny. Tato publikace se snaží tuto mezeru zaplnit. Text je rozdělen do tří částí. První část vysvětluje terminologii a klasifikaci služeb e-governmentu, se zvláštním důrazem na e-participaci a roli e-governmentu v reformě public managementu. Dále se zaměřuje na hlavní trendy e-governmentu v EU a identifikaci bariér v praxi. Druhá část se věnuje vývoji e-governmentu v ČR, legislativním změnám a aktuálním projektům jako Czech POINT a datové schránky. Závěrem shrnuje trendy v české územní samosprávě. Třetí část se zaměřuje na hodnocení e-governmentu, představuje nástroje jako ekonomické analýzy a mezinárodní statistiky, a přehled dosavadní praxe hodnocení českými úřady.

      EGovernment: cíle, trendy a přístupy k jeho hodnocení.
    • Veřejná správa

      • 278 stránek
      • 10 hodin čtení

      Učebnice přináší klíčové poznatky o současné veřejné správě z hlediska státovědného, právního, ekonomického i manažerského. Autoři publikace nabízejí srovnávací pohled na veřejnou správu, charakterizují systémy veřejné správy v jednotlivých evropských státech i evropský správní prostor a vysvětlují institucionální a organizační struktury. Stranou pozornosti nezůstává ani analýza právního prostředí, procesů a technologie veřejné správy, nevyjímaje její reformy jak v českém kontextu, tak v souvislosti se zahraničními zkušenostmi.

      Veřejná správa