Knihobot

Marcel Fišer

    23. listopad 1969
    Marcel Fišer
    Jaroslav Koléšek. Works 1996-2021
    Tvůrce jako předmět dějin umění. Pozice autora po jeho "smrti"
    S (ne)lidskou tváří?! : 1938-1989
    Ateliér Jiřího Trnky na Chvalském zámku
    Obrazy v obrazech. Tradiční princip v éře technických reprodukcí
    Umění ve veřejném prostoru III. Umění v Sokolově
    • Třetí svazek edice mapující umění ve veřejném prostoru jednotlivých měst od 19. století do současnosti. Kniha objevně mapuje díla převážně německých autorů (zdejší sochař a malíř Toni Schönecker), samostatná kapitola je věnována analýze rozměrného reliéfu Wilhelma Srba-Schloßbauera na Hornickém domě.

      Umění ve veřejném prostoru III. Umění v Sokolově
    • S (ne)lidskou tváří?! : 1938-1989

      • 255 stránek
      • 9 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Publikace sleduje linii vývoje progresivního československého a v odkazech i světového výtvarného umění na pozadí života společnosti v období let 1938 – 1989, kdy v Československu existovaly dva totalitní režimy. Komentovaný výběr uměleckých děl ze sbírek Národní galerie Praha doplňují fotografie zachycující všední dny. Politické plakáty a dokumenty různého charakteru doprovází dobové texty a reflexe – od Heydrichova projevu o likvidaci Čechů až po petici Několik vět. Publikace, na níž se podílel i Ústav pro studium totalitních režimů, zachycuje dobu nacistického a stalinistického násilí, kulturně osvobozující 60. léta 20. století a končí depresivní tzv. normalizací v 70. a 80. letech.

      S (ne)lidskou tváří?! : 1938-1989
    • Publikace je v pořadí 6. svazkem příspěvků z pravidelných sjezdů historiků a historiček umění, pořádaných pod záštitou Uměleckohistorické společnosti. Téma VI. Sjezdu, který se konal 20. - 21. Září 2018 v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze a Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze je zde reflektováno v širokém spektru přístupů v pěti tematických celcích: I. Apologie autora; II. Má každé umělecké dílo svého autora?; III. Umělec, umělecké dílo a "spoluautorství" scény; IV. Osobní narativy a sebestylizace umělců a umělkyň; V. Falzum, fikce, mystifikace, aneb Žert, satira, ironie a hlubší význam. Každému tematickému bloku předchází úvodní studie z pera odborných garantů sekce.

      Tvůrce jako předmět dějin umění. Pozice autora po jeho "smrti"
    • Domažlice umělecké

      • 380 stránek
      • 14 hodin čtení

      Domažlice umělecké = Tusta artificiosa : umělecká sympozia v Domažlicích = Kunstsymposien in Domažlice = Art symposiums in Domažlice = Symposiums artistiques à Domažlice

      Domažlice umělecké