Hana Kühnlová Knihy






Zeměpis naší vlasti : pracovní sešit
- 40 stránek
- 2 hodiny čtení
Geografie 4 : geografie České republiky: Pro střední školy
- 104 stránek
- 4 hodiny čtení
Tato publikace je součástí čtyřdílné řady učebnic geografie pro čtyřletá gymnázia a další typy SŠ, které mají ve svém učebním plánu vyučovací předmět geografie. Vychází z prvního vydání řady, avšak je zásadně graficky přepracovaná a aktualizovaná o nejnovější odborné a statistické údaje.
Zeměpis světa Kontinenty
- 40 stránek
- 2 hodiny čtení
Pracovní sešit k učebnicím zeměpisu pro ZŠ a víceletá gymnázia
Zeměpis pro 5. ročník základní školy
- 237 stránek
- 9 hodin čtení
Život v našem regionu - Učebnice
- 64 stránek
- 3 hodiny čtení
Praktická učebnice je obsahově zaměřena na poznávání místního regionu. Struktura a obsah pracovní učebnice nejsou provázány s žádnou učebnicí zeměpisu Česka. Lze ji proto používat zcela nezávisle a tvůrčím způsobem podle potřeb a podmínek školy. Učiteli poskytuje netradičně zpracovaný materiál k výuce místního regionu. Zeměpis místní oblasti je v učebnici pojat integrovaně, tedy v propojení s výukou dějepisu, biologie, občanské výchovy a dalších předmětů. Žákovi nabízí nevšední problémové otázky, skupinové činnosti v terénu – pozorování, mapování, fotografování a kreslení, diskuse k problémům existujícím v blízkém okolí, návrhy řešení problémových situací, poznávání nových zdrojů informací a nejrůznější samostatné tvůrčí úkoly. Dovídá se o minulosti a kulturních tradicích regionu, učí se rozumět jeho přítomnosti a zamýšlet se nad budoucností. Snaží se hodnotit prostředí a kvalitu života, objevovat problémy, navrhovat jejich řešení a samostatně se rozhodovat.
Život v našem regionu - Příručka učitele
- 76 stránek
- 3 hodiny čtení
Příručka učitele nabízí přehledné vyjádření ke koncepci a doporučenému didaktickému ztvárnění jednotlivých kapitol a podkapitol učebnice Život v našem regionu. Text ke každé podkapitole začíná stručným vyjádřením autorčina záměru, následuje přehled hlavních cílů výuky, které jsou formulovány jako předpokládané výstupy. Součástí plánovaných cílů výuky je navazující přehled doporučených dovedností, přístupů, eventuálně i hodnot – klíčových a odborných kompetencí. Vybraný přehled metod a forem výuky je velmi stručný. Jsou zde nabídnuta pouze doporučení a uvedeny zejména metody, které zatím v českých školách nejsou běžně používány (hra na starostu, brainstorming, třífázový model učení) nebo na ně ve výuce nezbývá čas (terénní průzkumy, nákresy a fotodokumentace, esej, článek do regionálního tisku). Stručná je také informace o úlohách umístěných v liště. V závěru je vždy uveden přehled možných kontrolovatelných výstupů a pokud je to aktuální také poznámky k hodnocení žáků. Příručka je doplněna obecně didaktickou částí, která uvádí příklady metod a forem vhodných pro poznávání místního regionu a obce.
Seminář ze zeměpisu - pro 4. ročník gymnázia
- 300 stránek
- 11 hodin čtení