Každý, kdo učil, si pamatuje svůj první den před žáky. Klíčovým momentem je profesní start ve škole, kde začíná pedagogická dráha. Úspěch začínajícího učitele závisí na mnoha faktorech: osobní motivaci a lásce k učitelství, pedagogických vzorech, které si neseme celý život, a znalostech získaných během pregraduální přípravy. Důležité je také školní klima, které zahrnuje učitelský sbor, uvádějícího učitele a vedení školy, stejně jako potřeby a kázeň žáků. Kromě těchto aspektů hraje klíčovou roli profesní podpora, která by měla být učitelům poskytována nejen během adaptace, ale po celou dobu jejich kariéry. Dnešní učitelé, zejména ti začínající, čelí mnoha didaktickým a pedagogickým výzvám, které se týkají nejen jejich oboru, ale i širokého spektra témat jako je kázeň, digitální technologie, inkluze a práce s žáky cizinci. Tato publikace je sborníkem příspěvků autorů, kteří se na problematiku začínajících učitelů dívají z různých profesních perspektiv: vysokoškolských pedagogů, zkušených učitelů, ředitelů škol a začínajících učitelů. Doufáme, že bude přínosná pro všechny, kterých se toto téma dotýká.
Vladimíra Spilková Pořadí knih
1. leden 1956







- 2019
- 2015
Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy
- 184 stránek
- 7 hodin čtení
Popis vývoje oboru srovnávací pedagogika v zahraničí a u nás. Jakým úskalím musí obor čelit v českém prostředí a zda jsou některé zahraniční přístupy aplikovatelné u nás.
- 2010
Kvalita učitele a profesní standard
- 257 stránek
- 9 hodin čtení
- 2008
Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
- 330 stránek
- 12 hodin čtení
- 2005
Proměny primárního vzdělávání v ČR
- 311 stránek
- 11 hodin čtení
- 2004
Současné proměny vzdělávání učitelů
- 271 stránek
- 10 hodin čtení
- 1997
Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě
- 121 stránek
- 5 hodin čtení





