Autor mezinárodního bestselleru Přestaňte být hodní, buďte sami sebou ve své nové knize objasňuje myšlenkové návyky a vzorce, které nás vězní a systematicky nám brání v dosažení toho, co všichni hledáme, tedy vnitřní pohodu a štěstí. Neblahé návyky, představy, přesvědčení a rozporuplné nároky, které nám vštípila výchova, nazývá nevědomými pastmi na štěstí. Tyto vnitřní překážky, které vězí hluboko v našem nitru, jsou o to mocnější, že si je neuvědomujeme. Abychom se těchto svazujících mechanismů zbavili a nastoupili cestu osobní proměny a zrání, musíme je v sobě nejprve odhalit a porozumět jim. Dokud si nepřiznáme, že jsme v zajetí různých vnitřních pastí, nemůžeme se z nich vysvobodit ani pochopit, jak jsme se v nich vlastně ocitli. Cesta k poznání sebe sama není vždy snadná ani pohodlná, neboť od nás vyžaduje, abychom se vzdali řady iluzí a sebeklamů, ať už o sobě nebo o lidech kolem nás, které nás provázejí od dětství. Zkrátka abychom se mohli začít učit být štastní, musíme se nejprve odnaučit mnohému z toho, co do nás – často v dobré víře – rodiče, škola či společnost vložili.
Thomas d. Ansembourg Pořadí knih
Thomas d’Ansembourg, po právnické praxi a deseti letech v mezinárodní firmě, se ponořil do světa konfliktů a hledání smyslu. Zjistil, že neshody často pramení z nedorozumění, která jsou výsledkem špatně vyjádřených myšlenek a nepozorného naslouchání. Jeho práce s mladými lidmi s problémy ho přivedla k pochopení, že jejich chování často vyjadřuje nenaplněné základní lidské potřeby. Dospěl k závěru, že násilí, ať už vnější nebo vnitřní, je obvykle projevem nedostatku sebeuvědomění a neschopnosti vyjádřit své pocity slovy. Jak sám poznamenal, násilí není naší podstatou, ale projevem porušení naší přirozenosti.







- 2014
- 2014Jak vychovávat dítě k harmonickému a šťastnému životu? Jak ovlivnit jeho vývoj? Kniha renomované francouzské pediatričky Catherine Gueguenové přináší nový pohled na výchovu, který kombinuje praktické zkušenosti autorky s nejnovějšími vědeckými poznatky o vývoji mozku a emocí. Rodiče dnes často cítí, že tradiční autoritativní přístup je zastaralý a hledají citlivější, empatický způsob výchovy. Publikace objasňuje, jak prostředí ovlivňuje osobnost a vývoj mozku dítěte. První roky života, od početí do šesti až sedmi let, jsou klíčové pro formování lidské existence. Dítě prochází bouřlivým vývojem, jehož plasticita mu umožňuje zaznamenávat pozitivní i negativní zážitky. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak se utváří dětská emocionalita, jak se dítě učí ovládat své reakce a jak se v atmosféře důvěry a bezpečí formují jeho vztahy s ostatními. Kniha také přináší praktické rady, jak přistupovat k konfliktům v rodičovství a jak podporovat harmonický růst dítěte. Po svém vydání se kniha stala bestsellerem a vyhledávanou publikací na téma výchovy ve Francii. 
- 2013Přestaňte být hodní, buďte sami sebou: Jak být s druhými a přitom zůstat sám sebou- 249 stránek
- 9 hodin čtení
 Kniha, která byla přeložena do šestadvaceti jazyků a prodala se ve více než 500 000 výtiscích ve Francii, patří k nejžádanějším psychologickým rádcům v oblasti komunikace a seberealizace. Autor se obrací na ty, kteří se snaží zbavit potřeby zalíbit se a vycházet vstříc potřebám druhých na úkor sebe sama. Klade otázky, jak se naučit vyjadřovat své pocity autenticky, bez strachu, a v souladu se svými základními potřebami. Zkoumá, jak se oprostit od závislosti na mínění ostatních a strachu z odmítnutí, a jak se naučit naslouchat sobě i druhým. Mnozí věří, že pro udržení vztahů musí zapomenout sami na sebe a odříznout se od svých pocitů. Často se domníváme, že lásku si zasloužíme pouze tehdy, když děláme to, co chtějí druzí. Tímto způsobem se zbavujeme odpovědnosti za své prožitky a dáváme ostatním moc rozhodovat o našem štěstí. Být skutečně sám sebou znamená riskovat ztrátu lásky druhých, což nás vede k popírání vlastních potřeb. Ignorováním sebe sama nejen omezujeme své prožitky, ale také se stáváme bezcennými pro ostatní. Kniha se zaměřuje na to, jak se osvobodit od násilné komunikace a naučit se nenásilné vyjadřování emocí a tužeb.