Knihobot

Lenka Bittmannová

    Lenka Bittmannová
    Podpora začlenění žáka s PAS do třídního kolektivu
    A na mě nikdo nemá čas
    Z chlapce mužem, z dívky ženou. Průvodce pro rodiče dospívajících s PAS
    Prevence a účinné řešení šikany
    Speciálně-pedagogické minimum pro učitele
    • Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), a to jak s diagnostikovanými obtížemi, tak i s nestandardním chováním, které vyžaduje individuální přístup. Učitelé a pedagogičtí pracovníci často znají postupy, jak s těmito žáky pracovat, ale pro některé může být taková situace nová. Je důležité mít k dispozici nejen teoretické informace, ale i praktické příklady, které pomohou při řešení různých situací. Publikace se zaměřuje na deset nejčastějších diagnóz, jako jsou ADHD, specifické poruchy učení, tělesné postižení a autismus, a ukazuje, jak učitelé mohou efektivně pracovat s dětmi s těmito obtížemi. Na základě příkladů dobré i špatné praxe nabízí osvědčené metody a postupy, které je možné aplikovat, a zároveň upozorňuje na to, čemu se vyvarovat. Dále se zabývá přizpůsobením výuky a otázkami hodnocení a motivace. Autoři publikace, odborníci z praxe, se snaží poskytnout praktické rady a odpovědět na otázku, jak reagovat, když do třídy přijde žák se SVP. Témata zahrnují děti se specifickými poruchami učení, ADHD, poruchy autistického spektra, nadané děti, mentální postižení, sluchové a zrakové postižení, a specifika edukace dětí s tělesným postižením.

      Speciálně-pedagogické minimum pro učitele
    • Publikace se věnuje problematice šikany u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem. Autoři navrhují nejen její řešení, ale především čtenáře seznamují s možnostmi prevence tohoto jevu, který je u dětí s autismem velmi častý. Poznatky autorů jsou opřené o dlouholeté zkušenosti z praxe s dětmi a dospívajícími s poruchou autistického spektra a výsledky výzkumného šetření mezi desítkami rodin dětí s PAS. Součástí publikace je celá řada ilustrativních příkladů z praxe a návrhů řešení konkrétních případů. Kniha je určena pro rodiče, pro učitele základních a středních škol, ale i pro profesionály (pedagogy, asistenty pedagoga, speciální pedagogy, psychology, výchovné poradce, psychoterapeuty), kteří se ve své praxi zabývají prevencí šikany a jejím účinným řešením.

      Prevence a účinné řešení šikany
    • Cílem publikace je podpořit rodiče dětí s nějakým hendikepem ve výchově jejich sourozenců a pomoci sourozencům těchto dětí pochopit a tolerovat své bratry a sestry. Rodinný život s dítětem např. s poruchou autistické¬ho spektra je velmi náročný, na jejich zdravé sourozence jsou často kladeny abnormální požadavky, a to ze strany rodičů i společnosti. Kniha se zabývá problematikou sdělení diagnózy sou¬ro¬zencům, seznámení se specifiky, vy¬světlení rozdílů apod., dále se věnuje otázce postavení rodiče ve vztahu ke svým dětem, rozdělení pozornosti a řešení každodenních náročných životních situací. Velká část knihy je věnována zkušenostem a pocitům sourozenců dětí s PAS, ale i s jinou diagnózou.

      A na mě nikdo nemá čas
    • Jak pracovat s třídním kolektivem, ve kterém je dítě s poruchou autistického spektra (PAS)? Autoři publikace se zabývají otázkami, jak podpořit pozitivní klima ve třídě a předcházet šikaně. Důležité je, kdy a jak informovat spolužáky a jejich rodiče o integraci dítěte s PAS. Integrace je klíčová pro rozvoj a socializaci těchto dětí, a proto by práce s třídním kolektivem měla být zaměřena na prevenci šikany a podporu začlenění. Besedy pro spolužáky dětí s autismem mohou být efektivním nástrojem, avšak je třeba dodržovat zásady vedení, které se liší podle věkových skupin. Organizace besed s pedagogy a třídních schůzek je také důležitá. Publikace obsahuje praktické příklady a ukázky, které usnadňují implementaci těchto aktivit. Autoři, odborníci ze Speciálně pedagogického centra při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS), se věnují různým typům besed a jejich cílem je poskytnout užitečné informace pro učitele, asistenty pedagoga, školní poradenské pracovníky, speciální pedagogy a rodiče dětí s PAS. Kniha navazuje na předchozí publikaci o prevenci a řešení šikany u žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem.

      Podpora začlenění žáka s PAS do třídního kolektivu