Pavel Horňák
1. leden 1953 – 7. červen 2023
Vysokoškolský pedagog Ústavu marketingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, vedoucí katedry marketingové komunikace Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Byl spoluzakladatelem České společnosti pro propagaci a PR (MOSPRA), Rady pro reklamu SR a dlouhodobým členem její arbitrážní komise, zakladatelem prvního vysokoškolského studia marketingové komunikace (MK) na Slovensku (Bratislava 1990) i studia MK na Akademii médií (Bratislava 2011), prezidentem Slovenské společnosti pro propagaci (SOSPRA) a je autorem prvního kodexu reklamní etiky (Brno 1992), množství vědeckých studií a publikací o reklamě, např. Abeceda reklamy (1997), Reklama - propagácia - public relations v médiách (1997), Reklama 2000 (1999), Etika reklamy (2000), Nová abeceda reklamy 2003), Reklama - teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie (2010). Byl členem odborných porot na reklamních festivalech doma i v zahraničí. Prezentuje se také tvorbou reklamních sloganů a kampaní, ale i beletristickým žánrem (např. Lexikon nadprirodzených bytostí, Od cigary k whisky).
Vzdělání: • 1968-1971 Stredná všeobecnovzdelávacia škola, I. Horvátha, Bratislava • 1971-1973 nadstavbové štúdium: Kultúrno-výchovná práca při Strednej knihovníckej škole v Bratislave, • 1974-1978 VŠ – odbor: žurnalistika, FF UK Bratislava, • 1980 - PhDr. (československé dejiny so zameraním na novinárstvo) FF UK, Bratislava, • 1989 - CSc. (sociológia) FF UK, Bratislava, • 1996 - Doc. (žurnalistika) FF UK, Bratislava, • 2009- prof.
Praxe: • 1990 – 1994 - zakladajúci člen - Moravskosliezska spoločnosť pre propagáciu a PR - Brno • 1994 - 1995 - kontaktný kancelár pre SR - Česká spoločnosť pre propagáciu a PR - Brno • od 1995 – prezident - Slovenská spoločnosť pre propagáciu - Bratislava • 1995 - 1998 - zakladajúci člen - Rada pre reklamu SR – Bratislava • 1996 – 2003 - zakladajúci člen - Arbitrážna komisia Rady pre reklamu SR - Bratislava • 2003 - 2005- člen Vedeckej a umeleckej rady Fakulty multimediálnej komunikácie UTB Zlín, ČR, • od 2006 – člen redakčnej rady medzinárodného čas. Marketing Inspirations
Oblast odborného/uměleckého zájmu:
- teória marktingovej komunikácie
- história reklamy
- etika reklamy
- tvorba reklamných prostriedkov (reklamné texty, videoreklama)
Vyučované předměty:
- teória marktingovej komunikácie
- história reklamy
- etika reklamy