Publikace ROZUMÍM SOBĚ, POZNÁVÁM OSTATNÍ s podtitulem Nácvik emočních a sociálních dovedností dětí v předškolním a mladším školním věku je tu pro všechny děti ve věku 5–8 let s různou mírou obtíží v orientaci v emočně-sociálních dovednostech, například děti s SVP, ADHD nebo děti nadprůměrně nadané. A samozřejmě pro jejich pedagogy a rodiče, kteří budou dětem respektujícími průvodci.
Podtitul: Co potřebuje budoucí prvňáček umět a znát.
Autorky prostřednictvím příkladů, testů a praktických cvičení pomohou zjistit, zda je vaše dítě připraveno na školu a co je pro školní zralost důležité. Získáte odpovědi na otázky týkající se správné mluvy, slovní zásoby, schopnosti soustředit se a optimálních podmínek pro učení. Kniha je určena rodičům, kteří připravují své dítě na zahájení školní docházky, a nabízí vhled do chování dítěte a jeho zralosti pro první třídu. Užitečná je také pro učitelky mateřských škol, které se podílejí na přípravě dětí.
Dozvíte se o temperamentu dítěte, jak ho motivovat a posilovat jeho sebedůvěru, pravidlech komunikace, druzích inteligence a stylech učení, vlivu počítače a televize, integraci, typech škol a školních programech, výběru školy a nejčastějších poruchách učení.
Kniha obsahuje kapitolu s náměty her a cvičení pro rozvoj vnímání, komunikace a motoriky dítěte, doplněnou ilustracemi, které mohou sloužit jako omalovánky. Důležitou součástí je také adresář pedagogicko-psychologických poraden, speciálních a pedagogických center, dys-center a svépomocných skupin.
Aktivity v edici Předškolák s ADHD hravě rozvíjejí koncentraci, díky relaxačním cvičením přinášejí dítěti s ADHD úlevu a zklidnění, předkládají cvičení na posílení zrakového a sluchového vnímání. Pracovní listy jsou doplněné popisem konkrétních životních situací a osvědčených návrhů jejich řešení pro rodiče a pedagogické pracovníky.