Základy moderní informatiky
- 200 stránek
- 7 hodin čtení
Lidé se s informačními technologiemi setkávají v různých rovinách, informační gramotnost je předpokladem úspěšného absolvování škol i úspěšného vykonávání pracovních činností. Znalost principu fungování informačních technologií je předpokladem jejich správného používání. Jednotlivé kapitoly (O počítačích; Algoritmy; Software; Databázové systémy; Internet; Sociální sítě; Nová média atd.) vysvětlují principy použití informačních technologií a umožňují čtenářům správnou orientaci v problematice.
Kniha se zabývá tématikou nových médií, webu druhé generace a sociálních sítí. Rozebírá teoretické koncepty nových médií a diskutuje jejich praktické aplikace. Skripta jsou určena pro studenty Vysoké školy ekonomické v Praze.
Business intelligence (BI) je v současnosti jednou z nejperspektivnějších oblastí podnikové informatiky. Je to dáno díky jejím možnostem efektivní podpory řídicích, tedy analytických, plánovacích a rozhodovacích aktivit podnikových manažerů a specialistů, čímž přispívá ke zkvalitňování práce podnikového managementu a tedy i zvyšování konkurenceschoopnosti podniku. Kniha přináší ve dvanácti kapitolách vše potřebné pro úspěšnou činnost v oblasti business intelligence v podniku.
Skripta určená pro inženýrské studium na VŠE v Praze. Text shrnuje charakteristické rysy tzv. nových médií, trendy i problémy spojené s jejich nástupem. Obšírně se zabývá prostředím webu 2.0, které umožnuje aktivní spolupráci uživatelů.