Knihobot

Aleš Kauer

    17. červenec 1974
    Man Ray & boy
    Lebka hoří neonovým snem
    Happyend
    Giotto & xerox
    Vně mně
    Dynamika s harmonickou opojností
    • Po soukromých bibliofilských tiscích ve vlastních edicích nyní vychází Aleši Kauerovi jeho tvorba poprvé v souhrnném a oficiálním vydání. Kniha Dynamika s harmonickou opojností je důležitým krokem v tvorbě básníka, publikujícího dosud v časopisech, literárních periodikách a v zahraničních antologiích české poezie. Autor je rovněž známý jako pozoruhodný výtvarník, scénický interpret vlastních básní.

      Dynamika s harmonickou opojností
    • Čtvrtá autorská knížka Aleše Kauera, slévající se v prostoru hudby, zvuku, slov a obrazu, se nesnaží být ukřičeně angažovaná ani opulentně lyrická. Vlastně se nesnaží o nic víc, než být přirozeným svědectvím... (http://kauer.cz/)

      Vně mně
    • Giotto & xerox

      • 140 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,0(1)Ohodnotit

      Textově obrazová bibliofilie obsahuje: - cyklus koláží Backstar inspirováno životem, hudbou & kostýmy Davida Bowieho - cyklus Nouzové focení na nejlevnější mobilní 2MPix foťák na trhu - deníkové záznamy (červen - listopad 2016) První díl zamýšleného triptychu, dvojka vychází v srpnu 2017

      Giotto & xerox
    • Básnická tvorba Aleše Kauera vychází ze silného vnitřního pnutí, lyrický subjekt jeho básní bývá snadno identifikovatelný s autorem samotným. Ve sbírce Vně/Mně vydané v autorově nakladatelství Adolescent v roce 2014 je to Kauer smyslový až orgastický, nebojí se říct, že láska je jen jemněji vyladěné ego. Ve sbírce HappyEND je to již docela jiný Kauer, který z beatnické až hedonistické pozice (nikoli pózy) přešel autorsky k něčemu, co by se dalo laicky zvenčí nazvat jako coming out. Jenže je to spíš citlivé coming in, cesta dovnitř a do minulosti, do dětství a dospívání. Místy probleskávají na Kauera nevídané humorné sekvence. Zájemci o pozadí v knize přítomných hudebních motivů a aluzí mají možnost podívat se do verbalizovaného a přeloženého soundtracku písní, jež autor intenzivně poslouchal během vzniku knihy. Jan Spěváček, červenec 2020 HappyEND zin, písňová topografie, jež mapovala moje pocity při dokončování sbírky HappyEND. Verbalizovaný soundtrack, s nímž jsem trávil několik posledních měsíců mi přeložili nebo volněji přebásnili moji milí přátelé: Marie Feryna, Markéta Johnová, Michal Janků, Jakub Kupec, Adam Ruschka a Jan Spěváček (s pomocí Markéty Kněžíčkové), kterýmž tímto velmi děkuji. Vychází v limitované edici třiceti kusů.

      Happyend
    • Lebka hoří neonovým snem

      • 48 stránek
      • 2 hodiny čtení

      Lze bezesporu říci, že angažovaná literatura (a tím spíše poezie) se těší oblibě. Často i díky srozumitelnosti, sdílení, zkrátka je snadné napsat dva verše – a hned může sdílet spousta lidí. Co když se do neskrývaně angažované lyriky pustí autor, který místo minutového hardcore punku mnohem raději preferuje klenuté progrockové a elektronické opusy se stopáží až k deseti minutám, což se projevuje i na jeho způsobu psaní?Aleš Kauer v novém svazku Lebka hoří neonovým snem neříká slova jako „fašisti“ nebo „váleční zločinci“. Kauer si raději vzpomene na kluky, kteří se z války už nevrátí. Na kluky, kteří místo zbraní mají držet za ruce jiné kluky. Vzpomene si na babičky. Ztratí se v chaosu klávesových zkratek. A jakoby mimoděk se lehounce vysměje těm, kdo rezignovali na porozumění dnešku. Kdo jsou ti konzervativní básníci? Aleš Kauer někým takovým rozhodně není.

      Lebka hoří neonovým snem
    • Man Ray & boy

      • 140 stránek
      • 5 hodin čtení

      Třetí díl výtvarně-textové bibliofilie Aleše Kauera. Knížka vychází k výročí deseti let nakladatelství Adoslecent.

      Man Ray & boy
    • Sbírkou Atrium představil šumperský básník, výtvarník a nakladatel Aleš Kauer druhou část své zamýšlené básnické trilogie, navazující na elegii Reliéf Atlantiku nesluší suchozemcům z roku 2007. Verše se sbírky Atrium vyšly v nakladatelství Kniha Zlín pod názvem Dynamika s Harmonickou opojností v roce 2011.

      Atrium