Do Vánoc stíháš objednat ještě 4 dny a 0 hodin. 
Knihobot

Ryszard Legutko

    24. prosinec 1949
    Ryszard Legutko
    Demon in Democracy
    The Cunning of Freedom
    Triumf průměrného člověka
    Ošklivost demokracie a jiné eseje
    Cesta národního konzervatismu
    Jak vyvést Evropu z krize? Takto!
    • Jak vyvést Evropu z krize? Takto!

      • 48 stránek
      • 2 hodiny čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Dostáváte do rukou překlad projevu maďarského premiéra Viktora Orbána z podzimu 2023. Orbán čelí v České republice dlouhodobé vlně nenávisti a dezinformačních kampaní. Jeho popularita klesá zejména mezi eurohujery, kteří preferují zájmy Západu, přičemž Orbán hájí zájmy Maďarska v EU a světové politice. Česká republika pod vedením Petra Fialy čelí ekonomickým problémům, zatímco Maďarsko dosahuje rekordních investic, zaměstnanosti a vývozu, i když je pod finančními sankcemi EU. Orbán upozorňuje, že Maďarsko, ačkoliv je na 96. místě podle počtu obyvatel, se umisťuje na 31. místě v objemu vývozu. V letech 2022 a 2023, kdy se světová ekonomika otřásla, Maďarsko prosperovalo. Orbán také zdůrazňuje důležitost spolupráce mezi Maďary a Slováky, bez ohledu na politické rozdíly. Je důležité znát názory Orbána, který formuje politiku Maďarska již několik desetiletí, a inspirovat se jeho pohledem na možné cesty z krize, v níž se EU nachází. Jak Orbán říká, zájmem politiků by mělo být blaho jejich vlastního národa, což platí i pro Čechy, Moravany a Slezany. Tento projev je součástí série projevů významných světových státníků, které naše nakladatelství vydává.

      Jak vyvést Evropu z krize? Takto!
    • Myšlenky autorů směřují ke dvěma cestám: cestě liberalismu a cestě národního konzervatismu. Cesta liberalismu má svůj počátek na konci 17. století v myšlenkách Johna Locka a končí snahami nadnárodních finančních a mocenských elit o vybudování světa bez hranic a národů. Cesta národního konzervatismu je cestou světa svobodných národních států, kulturně zakotvených v národní, židovsko-křesťanské tradici. V knize vás autoři seznamují s důvody, proč jsou tyto dva směry neslučitelné, a zdůvodňují, proč je národní konzervatismus zřejmě jedinou cestou, na které jsou národy schopné udržet si svou svobodu a existenci.

      Cesta národního konzervatismu
    • První český výbor esejů jedné z nejvýraznějších postav současného politického myšlení. Kniha představuje průřez esejistickou tvorbou Ryszarda Legutka od osmdesátých let až do současnosti. V první části publikace se autor prezentuje jako nekompromisní „dekonstruktor" nejrůznějších „posvátných" pojmů určujících podstatu současné politické reality (tolerance, svoboda, lidská práva). Druhou část knihy představuje Esej o polské duši (2008), pojednání o kulturně-politických dějinách Polska 20. století, které vyvolalo bouři svojí kontroverzní tezí o Polácích jako „národu bez identity".

      Ošklivost demokracie a jiné eseje
    • Triumf průměrného člověka

      • 228 stránek
      • 8 hodin čtení
      3,4(32)Ohodnotit

      Hlavním tématem knihy Triumf průměrného člověka je komunismus (socialismus) a liberální demokracie. Autor mezi ně nemíní klást rovnítko, nicméně nelze podle něj přehlédnout, že obě pozice mají ve výkladu světa podobné přístupy, které se projevují obzvlášť v posledních desetiletích. Společným ideo­vým zdrojem obou systémů je osvícenská nitrosvětská eschatologie, radikálně odřezávající člověka od minulosti s jejími komplikovanými národními, morálními, náboženskými a tradičními vazbami a autoritami – multidimenzionální naplnění jeho svobody má přinést teprve budoucnost. Člověk zbavený jha minulosti, ponechaný sobě samotnému, se postupně – jako rozhodující většina – zprůměrňuje, ubírá se cestou nejmenšího odporu. Výsledkem toho je, že se v současném světě stále více prosazují a obhajují vulgární, plytké, pobuřující věci, které přirozeně vypovídají o aspiracích „liberálně-demokratického člověka“.

      Triumf průměrného člověka
    • "The book has two currents. The first is an analysis of the three concepts of freedom, which are called, respectively, negative, positive, and inner. Negative freedom is defined as an absence of coercion, positive freedom as an ability to rule oneself and rule others, inner freedom as being oneself, that is, being an author of one's decisions. Each concept is analyzed both in terms of its development in the history of ideas and in terms of its internal logic. The major problem of negative freedom is to find widely accepted rules according to which this freedom can be distributed. The major problem of positive freedom is to define what constitutes a free person. The major problem of inner freedom is how to correlate it with the proper interpretation of the human self. The book advances the thesis - and this constitutes the other current of its narrative - that we have been witnessing the advent of a new form of despotism, much of it being the effect of the dominant position of liberalism. Precisely because it took a reductionist position, liberalism has impoverished our view of freedom, and consequently, our notion of human nature with its political, moral, and metaphysical dimensions"-- Provided by publisher

      The Cunning of Freedom
    • Demon in Democracy

      • 200 stránek
      • 7 hodin čtení
      3,9(82)Ohodnotit

      "The book is written from a perspective of someone who, after having lived for many years under communism and then for more than two decades under a liberal democracy, has discovered that those two political systems have a lot in common, stem from the same historical roots in early modernity, and accept similar presuppositions about history, society, religion, politics, culture and human nature. Moreover both political systems have some similar objectives. What communism tried to achieve with the use of the most brutal measures on a massive scale has been to a considerable degree achieved in a liberal democracy through a more or less spontaneous development and more or less humane social engineering, an almost total identification of man with a political regime, politicization of culture and social relations, omnipresence of ideology, and a peculiar combination of a utopian impulse with the insistence of human mediocrity. Both systems reduce human nature to that of the common man who is led to believe himself liberated from unnecessary obligations of the past, unaware that he shackled himself with other chains which dramatically narrowed his perspective. Both the communist man and the liberal democratic man refuse to admit that there exists anything of value outside the political systems to which they pledged their loyalty and both refuse to undertake any critical examination of their ideological prejudices"--Publisher.

      Demon in Democracy
    • Der Autor hat das kommunistische Polen erlebt und im Untergrund gegen das System gekämpft; er vergleicht es mit der liberalen Demokratie seines Landes und Europas und stellt fest, daß beide Systeme zunehmend gemeinsame Züge aufweisen. Wie im Marxismus, wächst in der westlichen Demokratie eine umfassende, beherrschende Ideologie heran, die unter dem Schleier der Toleranz immer weniger Abweichungen duldet. Legutko analysiert vergleichend in den Kapiteln Geschichte, Politik, Religion, Erziehung und Ideologie die Entwicklung.

      Der Dämon der Demokratie
    • Nazwę filozofia presokratejska lub z polska przedsokratejska stosujemy do autorów z VI i V wieku przed Chrystusem. Jest to pierwszy etap tego wysiłku intelektualnego, który dość szybko uzyskał miano filozofii, a z czasem stał się jedną z cech wyróżniających cywilizacji zachodniej. Badając ten nurt, badamy zatem źródła filozofii i pierwsze impulsy, które w kolejnych wiekach miały doprowadzić do wspaniałego rozkwitu myśli. Książka niniejsza jest autorską rekonstrukcją myśli najważniejszych filozofów presokratejskich, wpisaną w pewną opowieść o tym, co działo się w życiu filozoficznego umysłu w ciągu tych dwóch wieków. Bohaterowie książki: Tales, Anaksymander, Anaksymenes, Ksenofanes, Pitagoras, Filolaos, Heraklit, Parmenides, Zenon, Melissos, Empedokles, Anaksagoras, Diogenes, Leukippos, Demokryt

      Filozofia presokratyków. Od Talesa do Demokryta
    • Zmiany przekształcające Polskę po II wojnie światowej miały zasięg i naturę kataklizmu, i to kataklizmu rozciągniętego w czasie. W II wojnie naród polski doznał strat, jakich nie doświadczył nigdy w przeszłości.

      Esej o duszy polskiej