Knihobot

Vlasta Řeřichová

    8. červen 1949
    Vlasta Řeřichová
    Čítanka 9 Pracovní sešit
    Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci základního vzdělávání
    Čítanka 7 Pracovní sešit
    Čítanka 6 Příručka pro učitele
    Čítanka 4. Příručka pro učitele
    Slovník autorů literatury pro děti a mládež I. Zahraniční spisovatelé
    • 2017

      Monografie prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci jejich základního vzdělávání. Autoři publikace se tomuto tématu věnují v širších souvislostech. V úvodních, teoreticky zaměřených kapitolách proto také sledují, jak se problematika čtenářských strategií promítá do obsahu a očekávaných výstupů stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, objasňují specifika rozvoje čtenářských strategií v prostředí internetu a přibližují možnosti rozvoje čtenářských strategií v období mladšího školního věku.

      Úroveň čtenářských strategií patnáctiletých žáků na konci základního vzdělávání
    • 2010

      Čítanka 9 Příručka pro učitele

      • 48 stránek
      • 2 hodiny čtení

      Příručky pro učitele obsahují kromě metodických návodů a doporučení k čítankám a pracovním sešitům velmi užitečný pomocný aparát (slovníček literárních pojmů, slovníček autorů, seznam doporučené odborné literatury, rejstřík ilustrátorů, učební plán a učební osnovy apod.).

      Čítanka 9 Příručka pro učitele
    • 2008

      Generace českých čtenářů nadchly knihy anglicky píšících autorů. Do češtiny je překládán jen zlomek z celkové produkce, a není proto snadné utvořit si alespoň rámcový přehled o její podobě. Předkládaná kniha slouží jako základní pomůcka a přibližuje tvorbu spisovatelů, kteří významně ovlivnili rozvoj literatury pro děti a mládež v těchto zemích a jejichž díla dnes patří ke kánonu světové dětské literatury. V každé kapitole je stručný výklad o vývoji příslušné literatury, za ním následuje chronologický přehled a poté jednotlivé autorské medailony, doplněny ukázkami textu, které přibližují tvorbu autora a seznamují s vybraným dílem. V autorských medailonech jsou kurzívou vyznačeny názvy děl, která vyšla v českém, případně ve slovenském překladu. Pokud kniha nebyla přeložena, uvádíme doslovný překlad originálního názvu, medailony jsou označeny šifrou autora a jejich soupis je uveden v seznamu autorů hesel. Text knihy je rozdělen do dvou částí. První se zaměřuje na literaturu australskou, kanadskou, novozélandskou a severoamerickou, druhá na britskou a irskou. Vynikající publikace je určena studentům učitelství i dalším zájemcům o literaturu pro děti a mládež anglicky mluvících zemí.

      Literatura pro děti a mládež anglicky mluvících zemí
    • 2007

      Unikátní slovník autorů literatury pro děti a mládež, a to včetně těch, jejichž díla byla původně určena dospělým čtenářům (Defoe, Swift, Verne a řada dalších), ale časem se stala vyhledávanou četbou dětí a mládeže, často ovšem v literárních úpravách či zkrácené verzi. První svazek je věnován autorům zahraničním včetně slovenských.

      Slovník autorů literatury pro děti a mládež I. Zahraniční spisovatelé
    • 2007

      Čítanka 8 - Příručka pro učitele

      • 48 stránek
      • 2 hodiny čtení

      Příručky pro učitele obsahují kromě metodických návodů a doporučení k čítankám a pracovním sešitům velmi užitečný pomocný aparát (slovníček literárních pojmů, slovníček autorů, seznam doporučené odborné literatury, rejstřík ilustrátorů, učební plán a učební osnovy apod.).

      Čítanka 8 - Příručka pro učitele
    • 2001

      Sešit pomáhá žákům pracovat s texty z Čítanky 9, vede k osvojení základních postupů a cílů textové a literární analýzy, slouží i jako čtenářský deník. schovat popis

      Čítanka 9 Pracovní sešit
    • 2001

      Čítanka 9

      • 191 stránek
      • 7 hodin čtení

      Poslední čítanka zachycuje modernistické tendence české literatury a její zahraniční inspirátory. Ke slovu se posléze dostanou reprezentativní autoři moderní poezie a prózy, a to včetně těch nejsoučasnějších. Publikace obsahuje také výmluvný obrazový doprovod – filmové plakáty, obrazy, přebaly knih, karikatury, charakteristické ilustrace, fotografie umělců apod. Žáci si tak mohou začít tvořit plnohodnotný obraz doby i kultury, moderní čítanka jim působivou skladbou textových i obrazových informací navíc dovede poskytnout dostatek odkazů k přitažlivému materiálu pro hlubší studium. schovat popis

      Čítanka 9
    • 2000

      Pracovní sešit pomáhá žákům pracovat s texty z Čítanky 8, vede k osvojení základních postupů a cílů textové a literární analýzy, slouží i jako čtenářský deník. schovat popis

      Čítanka 8 Pracovní sešit
    • 2000

      Časově uspořádaná Čítanka 8 z děl české i světové literatury představuje ukázky z nejstarších památek české literatury, chronologicky pak prochází vývojem literární tvorby v českých zemích až do devatenáctého století. Oddíl Ze světové literatury zachycuje klíčové texty světových literatur v časovém rozpětí od středověku přes renesanci po realistické směry devatenáctého století.

      Čítanka 8