Uršulu Kovalyk můžeme považovat za feministickou autorku, ovšem Krasojezdkyně je její nejméně feministické dílo. V této postmoderní novele můžeme nalézt řadu různých linií: sociální, národnostní, politickou, erotickou, fantastickou a další; rozbíjení stereotypů žensko-mužského světa je téměř až na posledním místě. Hlavní hrdinka Karolína vyrůstá v roce 1984 v malém městě kdesi na východě Československé socialistické republiky. Karolína je programová outsiderka, což se projevuje i v jejím vzhledu. S její podobou a nuzotou rodinného zázemí kontrastuje krasojízda a kůň jako symboly něčeho vznešeného v kombinaci s nuzotou rodinného zázemí a vzhledem hrdinky působí dráždivě a netradičně.
Uršuľa Kovalyk Pořadí knih
31. prosinec 1969







- 2019
- 2006
Obyčejný mrtvý otec
- 82 stránek
- 3 hodiny čtení
Žena není jen domácí spotřebič, žena není boxovací pytel, žena není pornokazeta, kterou si kdykoliv můžete pustit. Někdy je užitečné říct, co cítíš, nahlas, pro sobe i pro okolí. Někdy je to punk, někdy pláč a rezignace. Výbor z feministických povídek slovenské autorky.