Knihobot

Ivana Rochovská

    Ivana Rochovská
    Metodická príručka k učebnici prvouky pre 2. ročník ZŠ + CD
    Hráme sa a tvoríme
    Využivanie bádateľských aktivít v materskej škole
    Umělci v mateřské škole	- Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění
    Vědci v mateřské škole
    Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele
    • Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby.

      Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele
    • Vědci v mateřské škole

      • 136 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,7(3)Ohodnotit

      Aktivity pro malé badatele. Současní učitelé by měli děti vést cestou poznávání, objevování, bádání a zkoumání. Zejména preprimární vzdělávání dává učitelům možnost ovlivňovat způsob myšlení a jednání dětí už od nejútlejšího věku. Děti mohou denně zažívat radostné chvíle při objevování nových poznatků. Aby si děti to, co se naučí, opravdu zapamatovaly, je nevyhnutné při jejich vzdělávání využívat metody, které podněcují k využití již dříve nabytých dovedností a zkušeností. Kniha pracuje s dětskými prekoncepty (představami) o vzduchu a počasí a poskytuje inspiraci k jejich využití a rozvíjení. V knize najdeme jak vědecké aktivity, tedy různé pokusy, tak výtvarné, dramatické či hudební činnosti.

      Vědci v mateřské škole
    • Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.

      Umělci v mateřské škole	- Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění
    • Predkladaná publikácia sa zameriava na rozvíjanie prírodovednej gramotnosti detí predškolského veku prostredníctvom bádateľských aktivít v materskej škole. Cieľom publikácie je spracovať teoretické východiská využívania bádateľských aktivít v predprimárnom vzdelávaní a na základe princípov pragmatizmu, konštruktivizmu, teórií J. Piageta a L.S. Vygotského navrhnúť metodiku prírodovedného poznávania pre deti.

      Využivanie bádateľských aktivít v materskej škole
    • Publikácia spája v sebe pohľad na produktívne metódy v predprimárnom vzdelávaní s bohatou ponukou hier a aktivít. Obsahuje 45 aktivít z oblasti tvorivej dramatiky, diskusných, heuristických, bádateľských a projektových metód a jednu didaktickú hru. Kniha je praktickou pomôckou každého pedagóga materskej školy.

      Hráme sa a tvoríme
    • Nevyhnutný a komplexne spracovaný didaktický doplnok učebnice, ktorý je pre učiteľa pomôckou nielen pri príprave na hodinu, ale aj na samotnej vyučovacej hodine. Metodická príručka je nevyhnutným a komplexne spracovaným didaktickým doplnkom k pracovnej učebnici prvouky pre 2. ročník ZŠ. Pre učiteľa je zdrojom informácií o nových prístupoch (teória vyučovania prvouky), ale predovšetkým nesmierne užitočnou pomôckou pri jeho príprave na hodinu, rovnako ako aj na samotnej vyučovacej hodine (CD s obrázkami, fotografiami určenými na prácu na interaktívnej tabuli). Zmenšené strany z učebnice a návody na prácu s úlohami výrazne uľahčia prípravu učiteľa. Ako bonus sa k metodickej príručke prikladá CD s obsahom metodického materiálu, literatúry a obrázkov, ako aj množstvom námetov na ďalšie aktivity. Výhody metodickej príručky - Motivujúce obrázky, - výstižné fotografie, - pojmové mapy, - odkazy na doplnkovú literatúru, - doplnkové CD, - premyslený koncept.

      Metodická príručka k učebnici prvouky pre 2. ročník ZŠ + CD
    • Moderná pracovná učebnica je vytvorená v súlade s iŠVP a súčasnými didaktickými trendmi vo vyučovaní. Na prehľadných tematických dvojstranách poskytuje učiteľovi a žiakom všetky komplexne rozpracované témy učiva o človeku a prírode, ako aj o človeku a spoločnosti. Žiaci druhého ročníka ZŠ tak pomocou pracovnej učebnice získajú veľa nových informácií pri spoznávaní ich bezprostredného okolia, človeka a prírody. Pracovná učebnica svojím spracovaním vedie žiakov k uvažovaniu nad okolitým prostredím, k hľadaniu a spracovaniu informácií, vlastnému skúmaniu a vyvodzovaniu záverov. Obsahuje množstvo obrazového materiálu a ilustrácií, ktoré rozširujú možnosti diferencovanej práce na hodinách prvouky.

      Prvouka pre 2. ročník základnej školy
    • Pracovný zošit prírodovedy pre 3. ročník základnej školy je zostavený podľa iŠVP pre oblasť Človek a príroda. Vhodne rozvíja prírodovednú gramotnosť na prvom stupni základnej školy. Moderne spracovaný pracovný zošit s inovatívnymi prvkami kopíruje obsahovú náplň učebnice a zmysluplne ju dopĺňa. Učebnica a pracovný zošit tvoria jeden celok, pracovný zošit slúži pre žiaka na tvorbu portfólia zo získaných pozorovaní pokusmi a bádateľskými aktivitami. Koncepcia je založená na bádaní, objavovaní a pozorovaní, žiaci získavajú vedomosti vlastnou činnosťou (najmä pokusmi). Tie si zaznamenávajú formou vlastných poznámok, nákresov, nalepovaním výstrižkov a obrázkov. Zapisujú si riešenia úloh z učebnice a výsledky bádania.

      Prírodoveda pre 3.ročník ZŠ - PZ