Knihobot

Yve Alain Bois

    Yve Alain Bois
    Le cubisme
    Gabriel Orozco
    Held together with water: art from the Sammlung Verbund
    Abstraction, gesture, ecriture
    Formless : a user's guide
    Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus
    • Nejúplnější kritické dějiny umění dvacátého a počátku jednadvacátého století. Umění po roce 1900, kniha průkopnická svým obsahem i jeho podáním, udává tón na mnoho let dopředu. V přístupném faktografickém uspořádání, které sleduje chronologii, předkládají autoři více než stovku přehledných statí, zaměřených vždy na jednu rozhodující událost – na vytvoření zásadního díla, vydání důležitého textu, zahájení významné výstavy – a vyprávějí nesčetné příběhy umění od roku 1900 do současnosti. Zabývají se do hloubky všemi rozhodujícími a průlomovými okamžiky modernismu a postmodernismu, četnými antimodernistickými reakcemi, které navrhovaly alternativní pohled na umění a svět. Kromě úvodů do teoretického přístupu autoři také předkládají dvě diskuse – první umístěnou do poloviny století, druhou na konci knihy – v nich uvažují o některých otázkách, které vytyčila předchozí desetiletí, a zaměřují se na umění budoucnosti.Umění po roce 1900, koncipované jako základní pojednání tématu, je nezbytnou četbou pro každého, kdo chce porozumět složitým problémům umění v moderní době.

      Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus
    • Formless : a user's guide

      • 296 stránek
      • 11 hodin čtení
      4,3(165)Ohodnotit

      Yve-Alain Bois and Rosalind E. Krauss convincingly introduce a new constellation of concepts to our understanding of avant-garde and modernist art practices. In Formless: A User's Guide, Bois and Krauss present a rich and compelling panorama of the formless. They chart its persistence within a history of modernism that has always repressed it in the interest of privileging formal mastery, and they assess its destiny within current artistic production

      Formless : a user's guide
    • Ein Werk von Lawrence Weiner aus dem Jahr 1993 gibt dem vorliegenden, großzügig bebilderten Sammlungsband des Verbund, des größten österreichischen Elektrizitätsunternehmens, seinen Namen.

      Held together with water: art from the Sammlung Verbund
    • Le cubisme

      • 123 stránek
      • 5 hodin čtení

      Un regard critique sur les visées du cubisme, entre 1910 et 1913, analysant le travail de Picasso et Kahnweiler, entre autres. Propose également un retour sur l'art tchèque, ses rapports à la scène parisienne et son évolution sur le plan international

      Le cubisme
    • Die 2004 gegründete Sammlung Verbund integriert aktuelle zeitgenössische Kunst in das Umfeld klassischer Positionen seit 1970. Die Kollektion folgt der Maxime 'Tiefe statt Breite'. Ein Schwerpunkt ist Performanz mit dem Frühwerk von Cindy Sherman. Zudem ergeben sich neue Dialoge zwischen Urs Lüthi, Gilbert & George, Valie Export, Francesca Woodman, Birgit Jürgenssen, Sarah Lucas und Gillian Wearing. Der zweite Schwerpunkt thematisiert Räume/Orte anhand herausragender Arbeiten von Fred Sandback, Gordon Matta-Clark, Louise Lawler, Bernd & Hilla Becher, Jeff Wall, Teresa Hubbard & Alexander Birchler, Simon Starling, Janet Cardiff & George Bures Miller, Gabriel Orozco, Ernesto Neto und Loan Nguyen. (Englische Ausgabe ISBN 978-3-7757-1953-7) Ausstellung: MAK, Wien 9.5.–16.9.2007

      Held Together with Water