Die 2004 gegründete Sammlung Verbund integriert aktuelle zeitgenössische Kunst in das Umfeld klassischer Positionen seit 1970. Die Kollektion folgt der Maxime 'Tiefe statt Breite'. Ein Schwerpunkt ist Performanz mit dem Frühwerk von Cindy Sherman. Zudem ergeben sich neue Dialoge zwischen Urs Lüthi, Gilbert & George, Valie Export, Francesca Woodman, Birgit Jürgenssen, Sarah Lucas und Gillian Wearing. Der zweite Schwerpunkt thematisiert Räume/Orte anhand herausragender Arbeiten von Fred Sandback, Gordon Matta-Clark, Louise Lawler, Bernd & Hilla Becher, Jeff Wall, Teresa Hubbard & Alexander Birchler, Simon Starling, Janet Cardiff & George Bures Miller, Gabriel Orozco, Ernesto Neto und Loan Nguyen. (Englische Ausgabe ISBN 978-3-7757-1953-7) Ausstellung: MAK, Wien 9.5.–16.9.2007
Yve Alain Bois Pořadí knih







- 2007
- 2007
Held together with water: art from the Sammlung Verbund
- 394 stránek
- 14 hodin čtení
Ein Werk von Lawrence Weiner aus dem Jahr 1993 gibt dem vorliegenden, großzügig bebilderten Sammlungsband des Verbund, des größten österreichischen Elektrizitätsunternehmens, seinen Namen.
- 2004
Umění po roce 1900. Modernismus, antimodernismus, postmodernismus
- 704 stránek
- 25 hodin čtení
Nejúplnější kritické dějiny umění dvacátého a počátku jednadvacátého století. Umění po roce 1900, kniha průkopnická svým obsahem i jeho podáním, udává tón na mnoho let dopředu. V přístupném faktografickém uspořádání, které sleduje chronologii, předkládají autoři více než stovku přehledných statí, zaměřených vždy na jednu rozhodující událost – na vytvoření zásadního díla, vydání důležitého textu, zahájení významné výstavy – a vyprávějí nesčetné příběhy umění od roku 1900 do současnosti. Zabývají se do hloubky všemi rozhodujícími a průlomovými okamžiky modernismu a postmodernismu, četnými antimodernistickými reakcemi, které navrhovaly alternativní pohled na umění a svět. Kromě úvodů do teoretického přístupu autoři také předkládají dvě diskuse – první umístěnou do poloviny století, druhou na konci knihy – v nich uvažují o některých otázkách, které vytyčila předchozí desetiletí, a zaměřují se na umění budoucnosti.Umění po roce 1900, koncipované jako základní pojednání tématu, je nezbytnou četbou pro každého, kdo chce porozumět složitým problémům umění v moderní době.
- 2002
Le cubisme
- 123 stránek
- 5 hodin čtení
Un regard critique sur les visées du cubisme, entre 1910 et 1913, analysant le travail de Picasso et Kahnweiler, entre autres. Propose également un retour sur l'art tchèque, ses rapports à la scène parisienne et son évolution sur le plan international
- 1997
Formless : a user's guide
- 296 stránek
- 11 hodin čtení
Yve-Alain Bois and Rosalind E. Krauss convincingly introduce a new constellation of concepts to our understanding of avant-garde and modernist art practices. In Formless: A User's Guide, Bois and Krauss present a rich and compelling panorama of the formless. They chart its persistence within a history of modernism that has always repressed it in the interest of privileging formal mastery, and they assess its destiny within current artistic production
- 1992
