Knihobot

Ján Mišovič

    1. leden 1948
    Ján Mišovič
    Víra v dějinách zemí Koruny české
    Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění
    Komunikace ve společnosti
    Názory mládeže na klíčové oblasti života společnosti : studie z dat sociologických výzkumů
    Jak žijeme?
    Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor
    • S rostoucím využíváním kvalitativního výzkumu a zařazením kvalitativních metod do vysokoškolských oborů se polostrukturovaný rozhovor stal populární pro svou zdánlivou jednoduchost. Realizace této techniky však vyžaduje splnění určitých požadavků. Kniha začíná ujasněním základních metodologických otázek spojených se sociologickým výzkumem a podrobně se zaměřuje na techniku polostrukturovaného rozhovoru. Přibližuje jeho podstatu, přípravu, realizaci a využití v kontextu kvalitativního výzkumu. Autor rozebírá jednotlivé výzkumné etapy v šesti kapitolách, přičemž každou etapu ilustruje praktickými příklady. Čtenář je veden krok za krokem od přípravy projektu kvalitativního výzkumu až po prezentaci výsledků. Pozornost je věnována také postupům kvalitativní analýzy dat včetně zakotvené teorie, etickým otázkám a kvalitativním parametrům výzkumu. Kniha uspokojí zájemce o polostrukturovaný rozhovor, ať už při přípravě studentských prací nebo pro vědecký výzkum. Zkoumá univerzálnost této techniky, její přípravu ve srovnání s kvantitativními metodami a rozdíly v aplikaci v sociologii a jiných společenských vědách.

      Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor
    • Jak žijeme?

      • 260 stránek
      • 10 hodin čtení

      Kniha se věnuje různým pohledům na způsob našeho života. Přibližuje pojmy životní způsob, životní styl, to, jak je život různorodý, alternativní. V jednotlivých kapitolách se rozebírají hlavní faktory ovlivňující náš život, mezi něž patří zejména práce, rodina, životní prostor, kultura, média, spotřeba, volný čas, zdraví, stravování. Všechny tyto faktory a životní okolnosti se promítají do kvality našeho žití. S uvedením historických okolností kniha ilustruje i současný stav jednotlivých oblastí. Naznačuje, že nejsme jen diváci na scéně života, ale aktéři. Pokaždé existuje možnost volby a konkrétní životní způsob, životní styl je do značné míry v našich rukou. Kapitoly v knize jsou doplněny ilustračními fotografiemi. Text slouží nejen odborníkům, ale i širšímu okruhu zájemců o životní způsob.

      Jak žijeme?
    • Komunikace ve společnosti

      • 304 stránek
      • 11 hodin čtení

      Komunikace je jedním z tzv. věčných odborných témat. Rozvoj elektronických komunikačních možností v posledních několika letech opětovně nastolil diskusi o přednostech, resp. nedostatcích těchto forem. Elektronická komunikace přitom představuje jenom jednu, i když významnou, součást komunikačního procesu. Publikace přibližuje podstatu a formy komunikace od osobních projevů až po fungování sociálních sítí. Představuje čtenáři historický vývoj komunikace, s okolnostmi které vstupují do tohoto vývoje její jednotlivá dobová vyjádření, funkce, modely. Téma je úzce propojeno s formováním veřejného mínění. Kniha je obohacena o pohled na jednotlivé komunikační aktivity současné české společnosti. Všechny typy čtenářů, tedy odborníci, studenti i široká veřejnost, mají možnost ocenit předložený obrázek komunikačních procesů, komunikačních organizací i samotných pracovníků médií. Prezentovaný text může čtenáře inspirovat k vytvoření vyváženého vztahu k dnešní komunikaci.o přednostech, resp. nedostatcích těchto forem.

      Komunikace ve společnosti
    • Kniha nabízí podrobný přehled o podstatě a základních formách veřejného mínění a prezentuje jeho projevy v oblasti komunikace, vědomí i chování lidí. Hesla se zabývají "technologií" výzkumu veřejného mínění, metodami a technikami jeho přípravy, sběru dat, jejich zpracováním, analýzou, interpretací a prezentací. Přináší poznatky o vztahu společenských věd a veřejného mínění, fakta z historie oboru a charakteristiky osobností, které přispěly k chápání tohoto jevu. Obsah knihy umožňuje rychle vyhledat kvalifikované odpovědi na otázky, týkající se všech aspektů veřejného mínění. Publikace tak poskytuje informace potřebné k pochopení teorie a praxe výzkumu veřejného mínění a je tak vhodnou pomůckou jak pro studenty vysokých škol oboru marketingu a komunikace, ale i pro pracovníky z praxe.

      Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění
    • Autor se věnuje problému křesťanství na našem území, jak z historického hlediska (počáteční pasáž zachycuje vývoj křesťanství u nás i různé názorové proudy), tak zejména pohledem sociologa. Pomocí statistických údajů zjišťuje zastoupení křesťanského vyznání mezi obyvatelstvem i rozšíření křesťanských hodnot.

      Víra v dějinách zemí Koruny české
    • Kniha se zabývá pohledy čtyř generačních skupin, mladých lidí, mladší střední generace, starší střední generace a nejstarší věkové skupiny na hodnoty, politické, ekonomické a společenské otázky, které se týkají života naší společnosti a jejich obyvatel. Ilustruje, jakým způsobem si každý člověk osvojuje názory na dění u nás a kolem nás, kde jsou příčiny názorových rozdílů mezi generacemi. Charakterizuje jak se generace starších a mladších rodičů liší od svých dětí ve svém smýšlení o politice, náboženství, ekonomice, morálce a dalších tématech a jak je naše společnost názorově rozdělena. Publikace může zaujmout čtenáře, kteří se zajímají, jakým způsobem občané České republiky přemýšlejí o událostech, které ovlivňují naše životy. Může posloužit i odborníkům orientovaným na sociologii.

      Generační vnímání života naší společnosti