Knihobot

Milan Váňa

    Alternativa estrogenu
    Proroctví pyramid
    Parerga a paralipomena
    Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti
    Svět jako vůle a představa II.
    Svět jako vůle a představa I.
    • Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti

      • 136 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,5(28)Ohodnotit

      Nikdo už neví, co vzdělání znamená, ale všichni požadují jeho reformu. Etabluje se řádný trh, na němž tropí své řády i neřády výzkumníci vzdělání a experti na vzdělání, agentury, testující instituty, lobbisté a v neposlední řadě vzdělanostní politici všech frakcí. Po Teorii nevzdělanosti nyní tedy její praxe. To, co se aktuálně rýsuje ve třídách a posluchárnách, v seminářích a redakcích, ve virtuálním světě i v reálné politice, je podrobeno ostré a pointované kritice. Za potěšením z polemiky však stojí vážná naléhavá prosba: dát vzdělání a vědění opět šanci.

      Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti
    • Parerga a paralipomena

      • 372 stránek
      • 14 hodin čtení
      4,6(5)Ohodnotit

      Kniha je prvním úplným českým překladem druhého svazku Schopenhauerových Parerg a paralipomen, čili krátkých filozofických esejů.

      Parerga a paralipomena
    • Proroctví pyramid

      • 324 stránek
      • 12 hodin čtení
      4,5(2)Ohodnotit

      Autor zkoumá, veden důkazy ukrytými po staletí v kamenech pyramid, roli Velké pyramidy jako prorockého nástroje

      Proroctví pyramid
    • Německá bombardovací esa

      • 152 stránek
      • 6 hodin čtení
      4,3(8)Ohodnotit

      Tato publikace si bere za úkol popsat historii nacistického bombardovacího letectva v období druhé světové války. Zabývá se vývojem, úspěchy v první části války, ale i krátkozrakosti vrchního velení Luftwafe, které nikdy nepochopilo význam strategických bombardérů.

      Německá bombardovací esa
    • Život ve středověku

      • 454 stránek
      • 16 hodin čtení
      4,0(2)Ohodnotit

      Kniha začíná popisem životních podmínek: například z hlediska podnebí byl člověk zcela vydán přírodním katastrofám. Zničená úroda znamenala hlad, jemuž šel často v patách zhoubný mor. Goetz dále popisuje středověkou rodinu, přičemž dojde i na lásku a sexualitu. Následuje kapitola o životě mnichů, sedláků, rytířů a měšťanstva ve středověké každodennosti. Asketický život ve společenství klášterních mnichů se přirozeně odlišuje od života sedláků, stejně jako se obojí odlišuje od dvorského života s jeho občasnými slavnostmi a turnaji. Podle toho se různí i životní ideály jednotlivých vrstev a idealizovaná norma byla i tenkrát spíš výjimkou než pravidlem. To vše autor pojednává v názorných souvislostech, takže i nám, kteří stále máme tendenci mluvit o temném středověku, daná doba přestává být cizí.... celý text

      Život ve středověku
    • Až za severním polárním kruhem působila malá jednotka strategického leteckého průzkumu, jíž stál v čele Hpt.Knabe. Několik Do-17 či později Ju-88 podléhalo veliteli horských jednotek, generálovi Dietlovi. Pěšáci bojující v dalekých končinách severu se na informace zprostředkované vlastním leteckým průzkumem mohli plně spolehnout; letci se skutečně stali jejich očima. Nepřítelem německých letců nebyli pouze sovětští stíhači, kteří bránili svou zemi, ale i mráz, sníh a kruté moře. Letci ale ani za této situace nežili pouze bojem. Kromě popisů bojových akcí bude mít čtenář možnost seznámit se i s 'nebojovým' životem jednotky působící na severní části východní fronty.

      Dietlovy oči
    • Všichni mluví o vzdělání. Stalo se sekulární naukou spásy, od níž si slibujeme řešení všech problémů – od potírání chudoby až k integraci migrantů, od změny klimatu až k boji proti teroru. Zatímco se však „vzdělání“ jako heslo stalo všudypřítomným, vzdělanec, vlastní cíl všech těchto vzdělanostních snah, nejen zmizel ze slovní zásoby, ale každý vážný nárok na vzdělání se dokonce stal provokací. Důvody, proč se tak stalo, jmenuje Konrad Paul Liessmann v této knize. Proto se pouští jak do nížinné krajiny stran, tak do mělčin sociálních sítí, přemýšlí o morálním diskursu ducha doby a o tom, proč je tak nepříjemné potkat vzdělaného člověka.

      Vzdělání jako provokace