Kniha \"Kreténům vstup zakázán\" s podtitulem \"Jak vytvořit příjemné pracoviště a jak přežít tam, kde tomu tak není\", se zabývá v současnosti široce diskutovaným tématem - vztahům na pracovišti a v tomto případě konkrétně těm vyhroceným, vedeným nepříjemným šéfem, v knize titulovaným jako kretén. Studie doprovázená řadou konkrétních příkladů z nejrůznějších pracovišť a podpořená citacemi ze studií na toto téma napsaných je členěna do kapitol, které čtenářům radí, na základě jakých měřítek kreténa ropoznat a definovat, vyčísluje jím způsobené škody, radí, jak se ho zbavit, pokud je to vůbec možné, jak přežít na pracovišti, které ovládá, jaké jsou jeho kladné vlastnosti a jak se nestát jedním z nich.
Robert I. Sutton Knihy
Robert Sutton je přední odborník na organizační chování a inovace. Ve své práci se zaměřuje na to, jak organizace získávají a využívají znalosti, jak efektivně řídit a jak podporovat inovativní prostředí. Jeho přístup zdůrazňuje význam důkazů a praktických strategií pro vytváření civilizovanějších a produktivnějších pracovišť. Suttonovy knihy nabízejí čtenářům hluboký vhled do fungování firem a do toho, jak mohou lídři vytvářet lepší pracovní prostředí.






Již ve svém předchozím bestselleru Kreténům vstup zakázán se autor dotkl tématu, které je velmi živé a citlivé, totiž vztahů na pracovišti. Následovala záplava otázek typu „Co musí člověk udělat, aby se stal opravdu dobrým šéfem?“, „Co dělat, když máte smůlu a dostanete špatného šéfa?“, „Co dělá dobrého šéfa kvalitním nadřízeným, a co je naopak příznačné pro mizerné šéfy?“ a to ho přimělo věnovat se speciálně tomuto tématu. Profesor standfordské univerzity Sutton přichází s praktickými radami, jak si mohou vedoucí pracovníci vylepšit své vůdčí dovednosti, v knize také najdete případové studie z reálného života a obsahuje i zajímavé výsledky výzkumů, které se zabývaly chováním a návyky dnešních šéfů. Kniha Dobrý a špatný šéf je doslova povinnou četbou pro ty, kdo byli na pracovišti povýšeni do vedoucí role a chtějí být svým podřízeným užitečnými nadřízenými.
Jak přežít kretény
- 264 stránek
- 10 hodin čtení
Robert Sutton, profesor Stanfordovy univerzity, se hledáním odpovědi na otázku co dělat, když narazím na kreténa, zabývá již řadu let a kniha Jak přežít kretény je aktuálním shrnutím toho nejlepšího, na co přišel na základě seriózního zkoumání lidí, kteří se ke svým bližním chovají sprostě. Předkládá v ní rady, jak jednat s lidmi, kteří ty ostatní systematicky deptají, urážejí, ponižují a všemožně jim otravují život. Kniha je zaměřena na pracovní prostředí, ale její doporučení lze využít kdekoliv.
The No Asshole Rule
- 210 stránek
- 8 hodin čtení
A business handbook on preventing and curing a negative work environment explains how to restore civility to the workplace by weeding out problem employees in order to increase profit and productivity.
This fascinating book critically utilizes scholarly material to explore how Jesus and Albert Camus responded to the existential realities of evil. An interdisciplinary work, it charts a course through complex issues and vast amounts of scholarly literature employing a cogent and eloquent prose style. By way of literary analysis, it demonstrates that the immediate social contexts, characterized by rapid social change and symbolic disintegration, are evidenced in both the forms and content of Jesus' parables and Camus' writings. This analysis leads to the insight that Jesus and Camus rejected the prevailing moralistic and religious ways of explaining evil in favor of an «artistic» response to this existential problem.
My Cat Likes to Hide in Boxes
- 32 stránek
- 2 hodiny čtení
Lots of cats all around the world do exciting things like fly aeroplanes or play the violin - but my cat, an ordinary round-the-house cat, likes to hide in boxes. This title presents a fun rhyming story.
Drawing on case studies that range from Silicon Valley enterprises to non- profit organisations, this book provides crucial insights into corporate cultures, both good and bad, and offer a road map for establishing and stimulating excellence.
"In Scaling Up Excellence, bestselling author Bob Sutton and Stanford colleague Huggy Rao tackle the topic that obsesses businesses large and small, from start-ups to Fortune 500 companies--how to scale up their businesses and spread excellence throughout the organizational culture"--
The first full account of the crucial work done at Fort Hunt, Virginia during World War II, where the highest-level German prisoners were interrogated, and captured documents analyzed.