David Greger
Vystudoval učitelství pro 1. stupeň základních škol na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity (ukončeno 1999). Následně přešel na doktorské studium oboru pedagogika na Pedagogickou fakultu UK v Praze, kde je od roku 2002 zaměstnán jako výzkumník v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání (ÚVRV PedF UK). V rámci doktorského studia absolvoval stáže v USA (University of Kentucky) a ve Finsku (University of Joensuu). Pracoval jako projektový manažer e-learningové projektu pro žáky (skolazaskolou.cz, aktivita společnosti Centre for Modern Education, a.s. a Scio, a.s.). Publikuje také na blogu: http://greger-blog.eduin.cz/ Zabýval se výzkumem učebnic a učením z textu. Dnes zkoumá spravedlivost ve vzdělávání. Zajímá se především o rozdělování žáků do výběrových škol (jazykové školy, víceletá gymnázia), o to, jak žáci vnímají spravedlivost učitelů a školy, jaké možnosti podpory jsou využívány pro vzdělávání znevýhodněných žáků v různých zemích.