Jiří Černý (* 25. února 1936 Praha) byl významný český hudební kritik a muzikolog. Pořádal klubové poslechové pořady (zvané Antidiskotéky či Rockování).
Záznam obsáhlého rozhovoru kritika s kritikem. Jaroslav Riedel hovoří s hudebním kritikem a publicistou Jiřím Černým a prostřednictvím tohoto rozhovoru a pokládání poučených otázek podrobně mapuje celý Černého život.
Na stránkách knihy se dočtete o osudech nejznámějších zahraničních zpěváků, o jejich dnech slávy a závratných úspěchů i o dnech smutku a proher. Autoři - p. Černý a Miroslava Černá věnovali tuto knihu hlavně posluchačům Houpačky.
Hudební publicistika 1956-1969.
Jiří Černý... na bílém je autorizované souborné vydání hudební publicistiky Jiřího Černého (*1936). Jeho šedesátiletá novinářská praxe a půl století soustavného psaní o hudbě budí již léta zasloužený respekt. Jiří Černý byl mnohdy přímým účastníkem toho, co podstatně měnilo tvář naší hudební scény, a tak jeho recenze, rozhovory a komentáře cenným způsobem přispívají ke zmapování naší i zahraniční populární hudby v druhé polovině 20. století. Předkládaný obsáhlý knižní projekt nakladatelství Galén je hudební encyklopedií sui generis; a protože Jiří Černý umí o hudbě psát zajímavě, nadčasově, plasticky a věcně správně, stane se tento knižní soubor jistě navíc i neocenitelným zdrojem informací pro všechny, kteří něco píší, překládají nebo se jen chtějí o hudbě dozvědět.
Kompilace biografických údajů, fotografií, novinových výstřižků a klípků z hudebních časopisů, přibližující českému čtenáři a posluchači fenomén nejpopulárnější hudební skupiny šedesátých let.
Podobizny dvaceti šesti zpěváků a zpěvaček tanečních a zábavných písniček, které si autor vybral z dnes nejpřednějších a nejoblíbenějších "nejen podle toho, jak jsou populární, ale zejména co přinášejí nového a vlastního."
Historické milníky i drobné zajímavosti týkající se nejvýznamnějších hudebníků a hudebních skupin let šedesátých, jako byli například The Beatles, Beach Boys, Bob Dylan nebo Jimi Hendrix.
Soubor detektivek z roku 2006
Skutečné kriminální případy, vydávané nyní v obměsíčníku Krimi už 17 let, patří v tomto oboru k četbě nejvyhledávanější a mnozí autoři k těm, jejichž jméno je zárukou autentičnosti, napětí a příjemného prožití volných chvil.
Chcete důkaz? Sedmnáct let. . . a přece některé tituly jsou stále žádané, žel ty jsou samozřejmě už dávno vyprodané. A protože žádosti o četbu neustávají, rozhodlo se Vydavatelství Víkend připravit výběr toho nejlepšího, co si zaslouží Vaši pozornost. Devátý svazek právě máte v ruce. Můžete pohlédnout na skvělou práci našich kriminalistů, na vše, co souvisí s odvrácenou tváří našeho života.
Jiří Černý... na bílém je autorizované souborné vydání hudební publicistiky Jiřího Černého (* 1936). Jeho šedesátiletá novinářská praxe a půl století soustavného psaní o hudbě budí již léta zasloužený obdiv a respekt. Jiří Černý byl mnohdy přímým účastníkem toho, co podstatně měnilo tvář naší hudební scény, a tak jeho recenze, rozhovory a komentáře cenným způsobem přispívají ke zmapování naší i zahraniční populární hudby v druhé polovině 20. století. Předkládaný obsáhlý knižní projekt nakladatelství Galén je hudební encyklopedií sui generis; a protože Jiří Černý umí o hudbě psát zajímavě, nadčasově, plasticky a věcně správně, stane se tento knižní soubor jistě navíc i neocenitelným zdrojem informací pro všechny, kteří něco píší, překládají nebo se jen chtějí o hudbě dozvědět.
Druhý svazek shrnuje Černého práce z let 1970-1979. V době normalizace měl hlavní publikační zázemí v měsíčníku Melodie, kde vyšly jeho zásadní články. V druhém a posledním roce existence Aktualit Melodie recenzoval singly a tento způsob bleskových minirecenzí přenesl i do Melodie. Pokračovala rovněž spolupráce s vydavatelskými společnostmi při psaní textů na obaly desek, včetně nahrávek určených pro zahraniční trh. Tento svazek obsahuje i dobové články psané pro zájmová periodika Kruh a Jazz, kde se objevily i texty plánované pro již nevydanou knihu.
Hudební publicistika z let 1980 - 1989. Zásadní část tvoří články pro měsíčník Melodie (s vynucenou čtyřletou pauzou 1984 - 1987), hesla pro Encyklopedii jazzu a moderní populární hudby, texty na obaly desek a pro Gramorevue.