Tři příběhy, odehrávající se v Kalifornii 70.let, sledují činnost soukromé detektivní kanceláře. Nemají ústředního hrdinu, autor věnuje pozornost několika agentům, kteří se podílejí na pátracích akcích Daniel Kearney Associates (DKA), která pro různé klienty především vyhledává a zabavuje ukradené, půjčené i nesplacené osobní automobily a vymáhá od dlužníků peníze. Zdánlivě banální a jednoduché případy nabývají na složitosti a přivádějí detektivy na stopu závažnějších trestních činů, souvisejících s působením mafie. Spisovatel, vycházející z vlastní dlouholeté praxe, navazuje na tradici americké drsné školy a s velkou dávkou realismu zachycuje každodenní, rutinní a často únavnou práci soukromých detektivů. Zdařile zobrazuje i atmosféru San Franciska.
Joseph N. Gores Knihy
Joe Gores byl mistrem pouličního zločinu a detektivní práce, jehož díla vtahují čtenáře do syrové reality vyšetřování. Jeho romány vynikají napínavým dějem a pronikavým pohledem na lidskou povahu, často se zaměřením na morální dilemata svých postav. S bohatou zkušeností z vlastní praxe soukromého detektiva dokázal Gores vykreslit autentické obrazy světa podsvětí i jeho obyvatel. Jeho schopnost vytvářet komplexní zápletky a zapamatovatelné postavy z něj činí významnou postavu v žánru krimi.







Tři případy bez detektiva a Agentura DKA
- 540 stránek
- 19 hodin čtení
Tři drsné kriminální případy ze současné Ameriky, v nichž mnozí pátrají na vlastní pěst po tom, co je zajímá. Příběhy jsou plné krutosti, pohybuje se v nich mnoho postav, které se těžce rozlišují. V příběhu 32 kadilaků, které ukradne parta Romů, se setkáváme se zcela nezakrytým rasismem.
Už samotný výchozí nápad Goresova pátého románu, učinit někdejšího detektiva a pozdějšího zakladatele „drsné školy" amerického kriminálního románu hlavním hrdinou dobového detektivního příběhu, by zřejmě zaručoval knize, kterou držíte v rukou, dostatečný čtenářský ohlas. Goresovi však slouží vzrušující zápletka, jakoby vystřižená z Hammettových nejlepších děl, jen jako rámec ambicióznějšího cíle: na pozadí autentického obrazu San Franciska prohibiční éry konce dvacátých let se pokusil podat neméně věrohodný portrét méně známé životní etapy muže, jehož literární odkaz a lidský osud dodnes přitahují pozornost čtenářů i literárních teoretiků. „Přál jsem si napsat román o Hammettovi jako detektivovi právě proto, že tato jeho zkušenost byla pro jeho literární práci tak inspirativní," píše Gores v poznámce k románu, která je kromě jiného i pozoruhodným svědectvím o vzniku knihy a mravenčí píli, již si vyžádalo autorovo takřka detektivní pátrání po Hammettových osudech v dobových pramenech. Nadšené přijetí, jehož se knize vzápětí po vydáni dostalo u čtenářů i kritiky, a úspěšné filmové zpracování (Wim Wenders v produkci Francise Forda Coppoly, 1982) jen potvrdily, že autorův záměr, spojit fakta a fikci v dobově přesném a originálně vystavěném dramatickém příběhu, se navýsost zdařil. (nakladatel)... celý text
Gone, No Forwarding
- 224 stránek
- 8 hodin čtení
"A thriller in the best Hammett/Chandler tradition . . . Mr. Gores, as always, writes beautifully, with never a wasted word and with a fine feeling for characterization." — The New York Times Due to an "irregular" case handled by a now-deceased agent, the State of California is hell-bent on revoking Dan Kearny's private investigator's license. What began as a dispute over an insignificant sum has spiraled into maelstrom of deception, conspiracy, and violence, launching Kearny and his associates on a cross-country search for witnesses who can clear the company's name. Before long they discover others following in their footsteps — with deadly intent. This new edition of the third book in Joe Gores's DKA File series includes a bonus DKA short story, "File #7: O Black and Unknown Bard." Joe Gores (1931–2011) won Edgar Awards in three separate categories: Best First Novel, Best Short Story, and Best TV Series Segment. His work repossessing cars provided grist for the mill of his DKA series, making them — in the words of Ellery Queen's Mystery Magazine — "[as] authentic as a fist in your face."
Set in the gritty world of noir, this prequel delves into the early adventures of Sam Spade, the iconic detective from The Maltese Falcon. The narrative captures the essence of Hammett's style, blending intrigue and moral ambiguity as it explores Spade's character and the shadowy underbelly of crime. With a masterful touch, the story promises to engage fans of classic detective fiction while revealing new layers to a beloved figure.


