Tři příběhy, odehrávající se v Kalifornii 70.let, sledují činnost soukromé detektivní kanceláře. Nemají ústředního hrdinu, autor věnuje pozornost několika agentům, kteří se podílejí na pátracích akcích Daniel Kearney Associates (DKA), která pro různé klienty především vyhledává a zabavuje ukradené, půjčené i nesplacené osobní automobily a vymáhá od dlužníků peníze. Zdánlivě banální a jednoduché případy nabývají na složitosti a přivádějí detektivy na stopu závažnějších trestních činů, souvisejících s působením mafie. Spisovatel, vycházející z vlastní dlouholeté praxe, navazuje na tradici americké drsné školy a s velkou dávkou realismu zachycuje každodenní, rutinní a často únavnou práci soukromých detektivů. Zdařile zobrazuje i atmosféru San Franciska.
Joseph N. Gores Pořadí knih
Joe Gores byl mistrem pouličního zločinu a detektivní práce, jehož díla vtahují čtenáře do syrové reality vyšetřování. Jeho romány vynikají napínavým dějem a pronikavým pohledem na lidskou povahu, často se zaměřením na morální dilemata svých postav. S bohatou zkušeností z vlastní praxe soukromého detektiva dokázal Gores vykreslit autentické obrazy světa podsvětí i jeho obyvatel. Jeho schopnost vytvářet komplexní zápletky a zapamatovatelné postavy z něj činí významnou postavu v žánru krimi.







- 2000
- 2000
Tři případy bez detektiva a Agentura DKA
- 540 stránek
- 19 hodin čtení
Tři drsné kriminální případy ze současné Ameriky, v nichž mnozí pátrají na vlastní pěst po tom, co je zajímá. Příběhy jsou plné krutosti, pohybuje se v nich mnoho postav, které se těžce rozlišují. V příběhu 32 kadilaků, které ukradne parta Romů, se setkáváme se zcela nezakrytým rasismem.
- 1990
Už samotný výchozí nápad Goresova pátého románu, učinit někdejšího detektiva a pozdějšího zakladatele „drsné školy" amerického kriminálního románu hlavním hrdinou dobového detektivního příběhu, by zřejmě zaručoval knize, kterou držíte v rukou, dostatečný čtenářský ohlas. Goresovi však slouží vzrušující zápletka, jakoby vystřižená z Hammettových nejlepších děl, jen jako rámec ambicióznějšího cíle: na pozadí autentického obrazu San Franciska prohibiční éry konce dvacátých let se pokusil podat neméně věrohodný portrét méně známé životní etapy muže, jehož literární odkaz a lidský osud dodnes přitahují pozornost čtenářů i literárních teoretiků. „Přál jsem si napsat román o Hammettovi jako detektivovi právě proto, že tato jeho zkušenost byla pro jeho literární práci tak inspirativní," píše Gores v poznámce k románu, která je kromě jiného i pozoruhodným svědectvím o vzniku knihy a mravenčí píli, již si vyžádalo autorovo takřka detektivní pátrání po Hammettových osudech v dobových pramenech. Nadšené přijetí, jehož se knize vzápětí po vydáni dostalo u čtenářů i kritiky, a úspěšné filmové zpracování (Wim Wenders v produkci Francise Forda Coppoly, 1982) jen potvrdily, že autorův záměr, spojit fakta a fikci v dobově přesném a originálně vystavěném dramatickém příběhu, se navýsost zdařil. (nakladatel)... celý text