Knihobot

Ann Goldstein

    Ann Goldstein je uznávaná překladatelka z italštiny, jejíž práce se vyznačuje hlubokým porozuměním literárních nuancí. Její překlady často zpřístupňují italskou literaturu širšímu publiku, přičemž si zachovávají originální styl a záměr autora. Goldstein se věnuje zpřístupňování klíčových italských děl, přičemž se soustředí na autory jako Primo Levi a Roberto Calasso. Její práce je ceněna pro svou přesnost a literární citlivost, což z ní činí významnou postavu v mezinárodním literárním překladu.

    This Is Not To Be Looked At
    In the Margins
    Příběh těch, co odcházejí, a těch, kteří zůstanou. Geniální přítelkyně. 3. díl
    Příběh ztracené holčičky. Geniální přítelkyně. 4. díl
    • 2022

      Reflections on reading and writing from the author of My Brilliant Friend.

      In the Margins
    • 2020

      Po zlatých šedesátých letech přišla jako drsné procitnutí ze snu „olověná“ léta sedmdesátá, kdy se v Itálii přihlásí o slovo pravicový i levicový extremismus. Tato doba se podepisuje i na osudech Eleny a Lily, nyní už dospělých žen. Opět se objevuje leitmotiv vzájemného ovlivňování osudů obou protagonistek. Předmětem jejich soupeření už není „genialita“, ale muž. Elena a Lila se na dlouho ztratí jedna druhé z očí a stanou se jen „střípky hlasů“ při občasných telefonních rozhovorech. Za příběhem jejich přátelství se ale dále otáčí kaleidoskop životů obyvatel jejich čtvrti, propletenec lásek, křivd, nevraživosti, žárlivosti, věrnosti i zrady.

      Příběh těch, co odcházejí, a těch, kteří zůstanou. Geniální přítelkyně. 3. díl
    • 2015

      Závěrečný díl tetralogie Geniální přítelkyně je románem o zralosti, o stáří, o kořenech a vykořeněnosti, o (ne)zmoudření a (ne)smíření. Vypráví o ztracených individuálních i kolektivních iluzích, privátní osudy jsou opět přirozeně propleteny s nedávnou historií mladé Italské republiky, která přišla na svět po referendu v roce 1946, jen o dva roky později než románové hrdinky, a která přestala existovat v roce 1994, po zhroucení dosavadního stranického systému. I Eleně a Lile se - každé jinak a jindy - zhroutí svět a hrozí jim, že zmizí v propadlišti dějin spolu s ním. Ale zatímco Lila po neviditelnosti vždy toužila, Elena, která pilně dřela na svém zviditelnění, to nehodlá dopustit. Téma vztahu života a fikce, velikosti a omezenosti literatury, konečnosti života a nesmrtelnosti knih, které v prvních třech dílech zůstávalo pod povrchem textu, se ve velkém finále stane klíčovým.

      Příběh ztracené holčičky. Geniální přítelkyně. 4. díl
    • 2008

      This Is Not To Be Looked At

      Highlights from the collection of the Museum of Contemporary Art, Los Angeles

      • 379 stránek
      • 14 hodin čtení

      Featuring the work of more than 150 exemplary international artists, this first comprehensive catalogue of the permanent collection of the Museum of Contemporary Art, Los Angeles, is published to accompany the museum's major 2008 permanent collection exhibition Collecting Collections . With short texts on each artist, as well as essays by Chief Curator Paul Schimmel and Senior Curator Ann Goldstein, it is a major milestone in the museum's publishing history. Featured artists include historical figures like Ad Reinhardt, Arshile Gorky, Franz Kline, Diane Arbus, Alberto Giacometti, Morris Louis, Mark Rothko, Garry Winogrand, Barnett Newman, Andy Warhol, Willem de Kooning and Piet Mondrian; contemporary Los Angeles artists like Doug Aitken, John Baldessari, Chris Burden, Vija Celmins, Mike Kelley, Catherine Opie, Nancy Rubins, Paul McCarthy, Lari Pittman, Diana Thater, James Welling, Laura Owens, Bill Owens, Charles Ray, Raymond Pettibon, Jason Rhoades and Edward Ruscha; New York artists like Vito Acconci, Robert Gober, Nan Goldin, Brice Marden, David Salle, Claes Oldenburg, Julian Schnabel, Cady Noland, Richard Prince, Kara Walker, Robert Rauschenberg, Cindy Sherman and Kiki Smith; and international artists like Francis Alÿs, Maurizio Cattelan, Thomas Demand, Rineke Dijkstra, Peter Doig, Marlene Dumas, Olafur Eliasson, Rodney Graham, Andreas Gursky, Mona Hatoum, William Kentridge, Anselm Kiefer, Chris Ofili, Gabriel Orozco, Hiroshi Sugimoto and Rirkrit Tiravanija. The title This Is Not To Be Looked At is derived from a work in the collection by John Baldessari, dated 1966-68, which reproduces an Artforum cover that features a Frank Stella painting also owned by MOCA, titled "Union III" from the Irregular Polygon series (1966).

      This Is Not To Be Looked At