Závěrečný díl neapolské tetralogie Geniální přítelkyně odkrývá další osudy Eleny a Lily. Obě jsou dospělé, mají muže, milence a svou kariéru. Jejich vztah, někdy hluboký a úzký, jindy nejasný a plný nedorozumění, je v jejich životech tou jedinou jistotou a tím, co je váže k rodné čtvrti, která stále určuje jejich osudy. Ty jsou propojené do chvíle, než Lila záhadně a beze stopy zmizí, a Elena se rozhodne sepsat příběh jejich přátelství.
Ann Goldstein Knihy
Ann Goldstein je uznávaná překladatelka z italštiny, jejíž práce se vyznačuje hlubokým porozuměním literárních nuancí. Její překlady často zpřístupňují italskou literaturu širšímu publiku, přičemž si zachovávají originální styl a záměr autora. Goldstein se věnuje zpřístupňování klíčových italských děl, přičemž se soustředí na autory jako Primo Levi a Roberto Calasso. Její práce je ceněna pro svou přesnost a literární citlivost, což z ní činí významnou postavu v mezinárodním literárním překladu.





Příběh těch, co odcházejí, a těch, kteří zůstanou. Geniální přítelkyně. 3. díl
- 368 stránek
- 13 hodin čtení
Po zlatých šedesátých letech přišla jako drsné procitnutí ze snu „olověná“ léta sedmdesátá, kdy se v Itálii přihlásí o slovo pravicový i levicový extremismus. Tato doba se podepisuje i na osudech Eleny a Lily, nyní už dospělých žen. Opět se objevuje leitmotiv vzájemného ovlivňování osudů obou protagonistek. Předmětem jejich soupeření už není „genialita“, ale muž. Elena a Lila se na dlouho ztratí jedna druhé z očí a stanou se jen „střípky hlasů“ při občasných telefonních rozhovorech. Za příběhem jejich přátelství se ale dále otáčí kaleidoskop životů obyvatel jejich čtvrti, propletenec lásek, křivd, nevraživosti, žárlivosti, věrnosti i zrady.
Voices of Italian America: A History of Early Italian American Literature with a Critical Anthology
- 343 stránek
- 13 hodin čtení
Focusing on the rich Italian-language literature in the United States from the Great Migration era to just after World War II, this anthology explores a vibrant cultural landscape. It highlights the voices from a nationwide Little Italy, showcasing how Italian immigrants engaged with their heritage through writing, conversation, and entertainment, often blending their native language with dialects and English. This collection aims to revive the overlooked literary contributions of the first-generation Italian-American community.
Reflections on reading and writing from the author of My Brilliant Friend.
This Is Not To Be Looked At
Highlights from the collection of the Museum of Contemporary Art, Los Angeles
- 379 stránek
- 14 hodin čtení
Featuring the work of more than 150 exemplary international artists, this first comprehensive catalogue of the permanent collection of the Museum of Contemporary Art, Los Angeles, is published to accompany the museum's major 2008 permanent collection exhibition Collecting Collections . With short texts on each artist, as well as essays by Chief Curator Paul Schimmel and Senior Curator Ann Goldstein, it is a major milestone in the museum's publishing history. Featured artists include historical figures like Ad Reinhardt, Arshile Gorky, Franz Kline, Diane Arbus, Alberto Giacometti, Morris Louis, Mark Rothko, Garry Winogrand, Barnett Newman, Andy Warhol, Willem de Kooning and Piet Mondrian; contemporary Los Angeles artists like Doug Aitken, John Baldessari, Chris Burden, Vija Celmins, Mike Kelley, Catherine Opie, Nancy Rubins, Paul McCarthy, Lari Pittman, Diana Thater, James Welling, Laura Owens, Bill Owens, Charles Ray, Raymond Pettibon, Jason Rhoades and Edward Ruscha; New York artists like Vito Acconci, Robert Gober, Nan Goldin, Brice Marden, David Salle, Claes Oldenburg, Julian Schnabel, Cady Noland, Richard Prince, Kara Walker, Robert Rauschenberg, Cindy Sherman and Kiki Smith; and international artists like Francis Alÿs, Maurizio Cattelan, Thomas Demand, Rineke Dijkstra, Peter Doig, Marlene Dumas, Olafur Eliasson, Rodney Graham, Andreas Gursky, Mona Hatoum, William Kentridge, Anselm Kiefer, Chris Ofili, Gabriel Orozco, Hiroshi Sugimoto and Rirkrit Tiravanija. The title This Is Not To Be Looked At is derived from a work in the collection by John Baldessari, dated 1966-68, which reproduces an Artforum cover that features a Frank Stella painting also owned by MOCA, titled "Union III" from the Irregular Polygon series (1966).