Jason Dark je pseudonym německého autora, proslulého především svou rozsáhlou sérií sešitových románů o Johnu Sinclairovi, lovci duchů pracujícím pro Scotland Yard. Jeho díla spadají do žánru hororové detektivky a série, která vychází již téměř třicet let a čítá přes 1800 čísel, se stala fenoménem. Autor se ve svých příbězích zaměřuje na napětí a temnou atmosféru, čímž si získal široké publikum fanoušků hororu i detektivních zápletek.
Inspektor John Sinclair je poslán na služební cestu do Prahy. A to nejen proto, aby si prohlédl spoustu historických pamětihodností a ochutnal české pivo. Nad Prahou se vznášejí tři mrtvoly v rubáších, obklopené namodralým světlem… Kdo stojí za magií, která přečkala staletí? A jak do toho zapadá stará židovská legenda o Golemovi? Zdá se, že Johna čeká velmi nebezpečné setkání se samotným knížetem pekel – Luciferem…
Oběma, Arlettě Omérové i Marcelu Wachterovi, znělo v uších škrábání, se kterým za nimi zapadla tajná dvířka. Svoboda nebo smrt! Jiná možnost jim nezbývala. Pronásledovali je a chtěli je zabít. Nyní stáli těsně vedle sebe v úplné tmě a očekávali, co s nimi bude.
Nebylo zde místo pro hrdiny ani pro slávu, zůstával jenom strach z věcí příštích...
Na začátku Myxin s Karou narazí na dva stínové démony, kteří slouží Spukovi a mají za úkol kontaktovat Logana Costella, vůdce londýnského podsvětí. Kara jednoho démona zabije, zatímco druhý prozradí, že jeho úkol zahrnoval Costella. Předtím, než se stihnou dozvědět více, je démon zabit za zradu. Myxin a Kara se rozhodnou kontaktovat Johna, aby situaci prozkoumal. John je mezitím povolán k případu, kde se našla mrtvola prodavače a zmizela Glenda Perkinsová. Syn majitele obchodu tvrdí, že jeho otec byl zabit Bonzem, který pracuje pro Costella.
John se chce setkat s Costellem, který mu prozradí, že Spuk a Asmodina plánují něco proti doktoru Smrtovi, který se stal příliš mocným. Aby ho dostali pod kontrolu, potřebují zjistit, kde se skrývá, zatímco Glenda je v rukou démonů a hrozí jí smrt. Scotland Yard pátrá po skrýši Vražedné ligy, ale čas se krátí.
Kara navrhne Johnovi, aby se spojil s Asmodinou a získal informace. Potřebují však stříbrný hřebík, který byl použit k zabití doktora Smrti. Na magickém místě se pokusí Asmodinu přivolat. Po několika potížích Asmodina souhlasí s výměnou Glendy za hřebík. John však zjistí, že mu byla podstrčena falešná Glenda a je přenesen do Spukovy říše bez ochrany, zatímco Kara zůstává na Zemi.
John zmizí s neznámým démonem do neznámé dimenze, kde se ocitá sám bez křížku, ale s dýkou, berettou a Desterovým mečem. V pusté krajině se mu rozestupuje země, vznikají hluboké kruhové jámy, z nichž se vynořují chapadla s lidskými hlavami. John se brání a likviduje některá chapadla, když se objeví démon, se kterým se přenesl. Ten mu vysvětlí, že se nachází na hranici mezi Spukovou a Asmodininou říší a že jámy vedou do labyrintu, kde umírají neposlušní démoni. Démon nařídí chapadlům, aby zaútočila. John se mu postaví a oba se zřítí do jedné z jam.
Mezitím se Myxin, Kara a Suko snaží zjistit, jak Johnovi pomoci. Suko najde křížek a společně s Billem pátrají po doktoru Smrti, přičemž narazí na podivnou zelenou mlhu v Antarktidě, která souvisí s minulostí. Kara se pokouší navázat spojení s Johnem, ale bez úspěchu. Nakonec se rozhodnou použít křížek, aby se pokusili o další zaříkávání.
John a démon se dostanou do labyrintu, kde je démon bezmocný a slíbí Johnovi, že ho zavede ke Glendě. Když dorazí, zjistí, že je obklopena horisy. John je zachrání, ale démon se pokusí Glendu napadnout. John ho však zneškodní. Po jeho smrti se John ocitá v nebezpečí, když se objeví Asmodina v podobě Apepa. V kritické chvíli se John a Glenda dostanou do vzduchu díky Kařině magii a vrátí se zpět k Planoucím kamenům.
Bill Conolly zaslechne výstřely a zjistí, že třináctiletý chlapec s mumifikovaným obličejem zastřelil přítele své matky. Policie přijíždí a John, který se dostává na místo, se snaží chlapce zastavit. Když mu ukáže svůj křížek, chlapec umírá. Matka prozrazuje, že chlapec byl na prázdninách v Grynexxe, kde viděl podivnou mlhu, jež ho proměnila na vraždící bytost.
John, Suko a Bill se vydávají do Grynexxy, kde objevují mlhu, jež se blíží k vesnici. Místní obyvatelé tvrdí, že mlha se několik dní nehýbala, ale nyní se začíná pohybovat. Dva muži, kteří se do mlhy vydali, se vracejí s mumifikovanými obličeji a útočí na ostatní. John je s pomocí Suka a Billa zastaví.
Mlha obklopuje vesnici a John svolává obyvatele do kostela, kde doufá, že budou v bezpečí. Mlha však kostel obklopuje. John vychází ven s dřevěným křížem, který mlha rozkládá jako kyselinu, ale jeho stříbrný křížek ji odrazuje. Objevuje se duch kapitána Gerard de Lorca, jehož posádka před staletími zemřela kvůli vesničanům.
Kapitán informuje Johna, že mlha sílí s každou duší a že ji ovládá doktor Smrt pomocí kostky zla. John zabije kapitána svým křížkem, což způsobí, že se mlha začíná stahovat.
Je to už velmi dávno co jsme se Bill Conolly a já účastnili Darkmanovy popravy. Krátce před svým koncem mi slíbil, že se znovu shledáme. Tomuto slibu dostál. Darkman proměnil proslulou a pověstnou káznici Dartmoor, mezitím zrušenou, v peklo. Byl sice zatracen a oběšen, leč přece jen velmi živý. Ale také Bill Conolly a já jsme se něčemu přiučili.
Napřed pocítil na tváři dotyk čehosi měkkého, vlhkého a trochu drsného a vzápětí k němu dolehlo slabounké zavrčení. Ozvalo se mu těsně u ucha a na ušním lalůčku ho cosi polechtalo, až sebou trhnul. Pak procitl.
Ne, to nebyl spánek, z čeho se probral, to musely být mrákoty. Neměl totiž ve zvyku uléhat ke spánku na dvoře a na holé zemi. Pokud se na takovém místě a v takovém stavu nyní ocitl, muselo to mít svoje důvody.
Jak se pohnul, uslyšel zamňoukání a kočka, která mu stála u hlavy, neslyšně odběhla. Ale alespoň ho probudila, už bylo načase.
Suko chvíli ležel a nehýbal se. Snažil se rozpomenout na poslední události. Hlavně vnímal bolest, která mu vyplňovala lebku. Měl pocit, že má hlavu dvojnásobně velkou a že mu v ní spousta malých kladívek buší do mozku – znal ten pocit.
Ne, opravdu se necítil dobře, ale na druhou stranu si nestěžoval, protože si vzpomněl, že mu šlo o život, když na něj Lady X mířila samopalem a měla už prst na spoušti. Vyvázl v poslední chvíli, nemluvě o tom, že ještě předtím ho malém rozsápali vlkodlaci. Ne, nemohl si stěžovat, vážně měl obrovské štěstí, které si snad ani nezasloužil.
John dostane od sira Jamese úkol, aby odjel do Skotska a vyšetřil smrt svého kolegy, ze kterého zůstala jen kostra. John tedy odjede se Sukem do Skotska do Esberry. Cestou do Esberry spatří vlka, který je zastaví. Vlk je chvíli pozoruje a pak odběhne do lesa. John si je jistý, že toho vlka už viděl, a že v jeho těle sídlí duše Nadine Bergerové. John se Sukem navštíví v Esberry policejní stanici, kde se dozvědí o Abrakimovi a o lese kostlivců a o tom, že ze staveniště zmizeli čtyři lidé. Chvíli na to do stanice vtrhne muž s informací, že se vrátili dva muži z pohřešované čtveřice. Oba dva se prý nacházejí v baru. John se Sukem se rozhodnou s nima promluvit a tak vyrazí do baru. Když vejdou do baru tak uvidí oba muže jak se snaží zabít dva lidi v baru. John se Sukem uvidí, že jsou zmutovaní a tak je na konec zastřelí beretou. Po té se vydají do lesa najít Abrakima. V lese se rozdělí, aby Abrakima našli snadněji. John narazí na dvě kostry pověšené na stromech, ale díky své nepozornosti se chytí do pasti. Pak se objeví Abrakim a chce Johna zabít. Když to už vypadá s Johnem špatně tak se objeví onen záhadný vlk a Abrakima napadne. Na konec dá Abrakim před vlkem na útěk. Vlk osvobodí Johna z pasti a uteče pryč
Vypadá to, že existuje naděje, že inspektor John Sinclair žije. Podaří se Sukovi spojit se s ním pomocí Kostky smrti? Zdá se, že všechny stopy vedou do Belgie, kde se John podle plánu vydal na velmi nebezpečné místo, a sice na někdejší sídlo templářů v Loutrex. Zde se ale setkává s Bafometem, pomocníkem satana, a také s démonem, který si říká Černá smrt. Tentokrát jde Johnovi opravdu o život…