Marie Cartier je uznávaná vědkyně, vizuální a performativní umělkyně, queeres a aktivistka, básnířka a teoložka, která se angažuje v hnutích za společenskou změnu. Její akademická práce se zaměřuje na feministická queer genderová studia, jak dokazuje její nedávné dokončení doktorátu z religionistiky. Cartier vyučuje na univerzitách UC Irvine a CSU Northridge, kde sdílí své hluboké porozumění genderu, náboženství a uměleckému vyjádření. Její tvorba je prodchnuta aktivismem a snahou o společenskou proměnu.
Explores the strained reception of the migrants in The Poplars, a housing
development in suburban Paris that dates back to the mid-20th centrury. The
authors examine tensions within the complex less as a product of racism and
xenophobia than of anxiety about social class and the loss of a sense of
community that reigned before.
Focusing on the Stonewall Inn, this book explores its significance as a pivotal site for the gay liberation movement. It highlights how gay bars in 1950s America served as sacred spaces for the LGBTQ+ community, providing refuge and fostering a sense of belonging. Through this lens, the narrative delves into the cultural and social dynamics of the era, offering a rich understanding of the rebellion that sparked a transformative movement.
Misantrop je komedie o pěti dějstvích napsaná ve verších. Je to jedna z nejlepších Molierových her – a jedna z největších komedií –, která si všímá absurdit společenské a literární přetvářky a zaměřuje se na člověka, který si pospíší s kritikou chyb druhých, ale vůči svým vlastním zůstává slepý. Tato hra satirizuje pokrytectví francouzské aristokratické společnosti, ale zároveň nasazuje vážnější tón, když poukazuje na nedostatky, jimiž disponují všichni lidé. Hra se od ostatních frašek té doby odlišuje tím, že oproti tradičně „plochým“ postavám, které většina satiriků používá ke kritice problémů ve společnosti, popisuje postavy dynamické. Od většiny Molierových děl se také liší tím, že se zaměřuje více na vývoj postav a drobné nuance než na dějovou progresi. Přestože tato hra ve své době nezaznamenala komerční úspěch, přežívá jako Moliérovo nejznámější dílo dodnes.