Aldous Huxley Pořadí knih
Aldous Leonard Huxley (26. července 1894, Godalming, Spojené království – 22. listopadu 1963, Los Angeles, Kalifornie, USA) byl anglický spisovatel a filozof, který od roku 1937 pracoval ve Spojených státech. Nejvíce proslul svými knihami—včetně dystopického románu Konec civilizace (1931) a utopického románu Ostrov (1962)—psal ale také eseje, poezii, příběhy, cestopisy, satiry a scénáře.







- 2014
- 2011
Brány vnímání ; Nebe a peklo
- 169 stránek
- 6 hodin čtení
- 2011
Brány vnímání / Nebe a peklo
- 176 stránek
- 7 hodin čtení
Dvě eseje kultovního autora, jež ovlivnila celá 60. léta nejen v Americe. Brány vnímání se zabývají bez předsudků halucinogeny a jejich vlivem na lidské vědomí. Huxley se v ní snaží o docenění psychologického a spirituálního efektu, který pro člověka mohou drogy představovat. V práci se projevuje autorův zájem o biologii a přírodní vědy. V eseji Nebe a peklo se zabývá podílem půstu, sebetrýznění a dlouhodobé odloučenosti na získání stejné zkušenosti.
- 2006
Vrány z Hruškovic jsou jedinou dětskou knížkou Aldouse Huxleyho, známého anglického romanopisce, esejisty a kritika a její první vydání ve 20 zemích světa na podzim roku 2005 je velkou událostí v literárním světě. Napsal ji o vánočních prázdninách r. 1944 své pětileté neteři Olivii de Haulleville, která jezdívala do jeho domu v Mojavské poušti v Kalifornii. Rukopis téměř zapomenuté knížky byl teprve nedávno nalezen na půdě domu sousedů Yostových, o nichž se v knížce také píše. Bylo velké štěstí, že Yostovi tehdy také dostali jednu kopii, protože původní rukopis vrátila Olivia strýčkovi s prosbou, aby ho také ilustroval. K tomu se však slavný spisovatel už bohužel nedostal a po požáru, který zničil jeho dům o pár let později, a po autorově smrti v r. 1963, upadl rukopis v zapomnění na dlouhou řadu let.... celý text
- 2002
Kniha nás seznamuje formou citátů s pravdami, které po několik desetiletí ukazovaly cesty spirituality, podle kulturní oblasti vzniku rozdílné, které však všechny směřují jakoby z obvodu kruhu do jednoho bodu v centru, do ohniska, kterým prochází světlo duchovního poznání. Věčná filozofie ukazuje, že buddhismus, hinduismus, křesťanství, taoismus, islám či třeba myšlení primitivních národů obsahují v zásadě totožnou tresť, která je pravým poznáním Boha. Ostatní názory, příkazy, zvyklosti především těch náboženství, jejichž život organizují církve, jsou mnohdy jen pozemským" balastem.
- 2002
Mókša
- 364 stránek
- 13 hodin čtení
Všechno začalo v květnu 1953, kdy si Aldous Huexley vzal poprvé čtyři desetiny gramu meskalinu. Mystická a transcendentní zkušenost, která poté následovala, jej donutila k vlastnímu bádání s psychedeliky, které vytvořilo revoluční práci o vnitřních hranicích lidské mysli. Mókša, což v sanskrtu znamená "osvobození", představuje sérií esejů, sbírku prorockých a vizionářských spisů, které odpovídají na otázku, proč se Huxley obrátil k psychedelikům jako nástroji duchovního zkoumání a současně vytvářejí experimentální záznam drogové zkušenosti. Mókša poskytuje zdařilý popis šířky a hloubky Huexleyho vnímání psychedelik a je vynikajícím místem pro začátek výzkumu následků, které vytvářejí psychedelika. Součástí knihy jsou dopisy a přednášky, které nebyly nikde jinde publikovány.Sestavili Michael Horowitz a Cynthia Palmerová, úvodní slovo Albert Hofmann.
- 2001
Autorova optimistická vize spravedlivého uspořádání společnosti, která svým občanům dává ideální podmínky pro rozvoj osobnosti. Huxley vydal tento protipól ke své negativní vizi Konec civilizace v roce 1962 po "dvaceti letech přemýšlení a pěti letech psaní".
- 1999
Esej navazujicí na práci Brány vnímání, jež u nás vyšla v roce 1996. Zatímco ve své eseji Brány vnímání se Huxley zaměřuje na otevření „bran vnímání“ účinkem halucinogenních drog, v eseji Nebe a peklo se zabývá podílem půstu, sebetrýznění a dlouhodobé odloučenosti na získání stejné zkušenosti. U nejrůznějších cest, po kterých se mysltici, vizionáři a asketové všech věků přepravovali do Jiných světů, nachází společný výchozí bod, jímž je změna „vnitřního chemického prostředí". Z odkazů na stavby církevní architektury, zlatnická, kamenická, sochařská a malířská díla, divadelní a filmová představení pak skládá mozaiku způsobů, jakými byla — u dosud je — zprostředkovávána zkušenost s novým. Jiným světem obyvatelům světa starého, světa „reálného".... celý text





