série: DragonLance – Kroniky díl v sérii: 4 – 2.část Válka Kopí byla už dávno dobojována. Léta míjejí. Kyvadlo světa se kývá tam a zase zpátky. Je léto, horké a suché léto, tak horké a suché jako ještě nikdy předtím. Vratká rovnováha krynnského světa se nachyluje. Kyvadlo se ocitá ve světle. Sužovaný hlubokým zármutkem ze ztráty obou bratrů, mladý mág Palin Majere chce vstoupit do Propasti a najít svého strýce, hrůzu nahánějícího arcimága Raistlina. Kyvadlo mizí na druhé straně, ve tmě. Královna Temnot našla nové vyznavače. Takhisidini rytíři, oddaní své královně na život a na smrt, následují její Vidění a míří k vítězství. Temný paladin Ocel Ostromeč vede útok na Věž Nejvyššího kněze, na pevnost, za kterou jeho otec položil svůj život. Kyvadlo se zastavuje. Na malém ostrově uprostřed oceánu tajuplní Irdové uvězní prastarý magický nástroj a pokoušejí se ho využít ke svým vlastním cílům. Do Palantasu přijíždí Uša, dítě Irdů, a tvrdí, že je Raistlinovou dcerou. Toto léto bude hrozné. A snad to bude to poslední léto, které Ansalon kdy spatří. Smrtící plameny stravují suchou trávu. Chaos, Otec bohů, se vrátil.
Tracy Hickman Knihy
Tracy Hickman is a celebrated fantasy author renowned for his imaginative storytelling and expansive world-building. He co-created the influential 'Dragonlance' series, which captivated readers with its epic scope and intricate lore. Hickman's ongoing work explores new narrative frontiers, demonstrating a consistent ability to craft compelling tales that resonate with a broad audience. His contributions to the fantasy genre are marked by a unique blend of adventure, magic, and profound thematic exploration.







1. díl série: DragonLance – Legendy (celkově 4. kniha) Ukrytý v temnotě obávané Věže Vysoké magie v Palanthasu, obklopený nepopsatelnými stvořeními zla, splétá Raistlin Majere plán, kterým hodlá temnotu podrobit své vůli. Crysania, krásná oddaná kněžka boha Paladina, se pokouší využít svou víru, aby ho z té temnoty vyvedla. Je slepá vůči jeho úmyslům, a tak je pomalu vtahována do Raislinovy úhledně utkané pasti. Když si Karamon uvědomí Raistlinův plán, vydává se na cestu v čase do města Ištar v době těsně před Pohromou, která ho zničila. Tam společně s všudypřítomným šotkem Tasslehoffem hodlá bojovat o Raistlinovu duši. Alespoň v to pevně věří…
3. díl série: DragonLance – Ztracené kroniky (celkově 14. kniha) Čaroděj Raistlin přijímá Černý plášť a s dračím jablkem, mocným magickým artefaktem, který získal, putuje do Neraky, aby se stal stoupencem Temné královny a jedním z nejmocnějších mágů Ansalonu. Zjišťuje však, že plány Takhisis jsou zcela odlišné a že bohyně poté, co Ansalon dobude, plánuje všechny zotročit. Raistlin tak rozehrává složitou a smrtící dvojitou hru – slouží zároveň silám světla i temnoty, povstalcům z Neraky i císaři Ariakasovi, a jeho cílem je jediné – zabránit příchodu bohyně Takhisis na svět… Družina se vrací – a s nimi i jejich nepřátelé.
Ruka chaosu
- 504 stránek
- 18 hodin čtení
série: Brána smrti díl v sérii: 5 Chaos panuje všude, když Vládce Nexu poroučí svému služebníku Haplovi a lidskému dítěti známému jako Zmar podpořit dílo jejich pána na Arianu, říši Vzduchu. Ale jejich někdejší společník Alfréd byl polapen ve smrticím Labyrintu. A nájemný vrah Hugh Ruka byl jakýmsi způsobem oživen, aby dokončil své temné poslání. Co je však mnohem závažnější, zlá moc, kterou Haplo a Alfréd objevili na Chelestře, odtamtud unikla. Jak se Haplovy pochybnosti o jeho pánu stále prohlubují, musí se rozhodnout, zda má poslechnout Pána Nexu anebo zradit tohoto mocného Patryna… a usilovat o nastolení všesvětového míru. Cyklus Brána smrti Před tisíciletími zuřila bitva mezi Sartany a Patryny. Sartani rozštěpili svět do čtyř říší – Vzduchu, Ohně, Kamene a Vody – a pak zmizeli. Ale nyní obě tyto rasy znovu objevily jedna druhou pomocí magie Brány smrti – a hrozí, že válka vypukne nanovo.
Kroniky. 4.sv., Draci letního žáru : část první
- 379 stránek
- 14 hodin čtení
Série: DragonLance – Kroniky, díl v sérii: 4 – 1.část. Válka Kopí byla už dávno dobojována. Léta míjejí. Kyvadlo světa se kývá tam a zase zpátky. Je léto, horké a suché léto, tak horké a suché jako ještě nikdy předtím. Vratká rovnováha krynnského světa se nachyluje. Kyvadlo se ocitá ve světle. Sužovaný hlubokým zármutkem ze ztráty obou bratrů, mladý mág Palin Majere chce vstoupit do Propasti a najít svého strýce, hrůzu nahánějícího arcimága Raistlina. Kyvadlo mizí na druhé straně, ve tmě. Královna Temnot našla nové vyznavače. Takhisidini rytíři, oddaní své královně na život a na smrt, následují její Vidění a míří k vítězství. Temný paladin Ocel Ostromeč vede útok na Věž Nejvyššího kněze, na pevnost, za kterou jeho otec položil svůj život. Kyvadlo se zastavuje. Na malém ostrově uprostřed oceánu tajuplní Irdové uvězní prastarý magický nástroj a pokoušejí se ho využít ke svým vlastním cílům. Do Palantasu přijíždí Uša, dítě Irdů, a tvrdí, že je Raistlinovou dcerou. Toto léto bude hrozné. A snad to bude to poslední léto, které Ansalon kdy spatří. Smrtící plameny stravují suchou trávu. Chaos, Otec bohů, se vrátil.
Legendy. Válka zatracených. Svazek 2.
- 436 stránek
- 16 hodin čtení
2. díl série: DragonLance – Legendy (celkově 5. kniha). Na Krynn dopadla ohnivá hora. Bohové zničili Chrám v Ištaru. O sto let později je země Ansalon bezútěšnou pustinou a jeho obyvatelé bojují o přežití v zemi týrané nemocemi, hladomorem a válkou. Když Raistlin – nyní mocný čaroděj – prchal z Ištaru, odsouzeného k záhubě, poslal pomocí své magie svého bratra Karamona a kněžku Crysanii právě do této doby. Chce tu ve Věži Vysoké magie vstoupit do Portálu a vyzvat na souboj Královnu Temnot. Jeho plány se však jeden po druhém začínají hroutit. Příliš pozdě poznává, že se pohybuje v časové smyčce – že putuje cestou, která ho vede do záhuby. Do záhuby, která se zdá být nevyhnutelnou.
Do Labyrintu
- 468 stránek
- 17 hodin čtení
série: Brána smrti díl v sérii: 6 Od své armády nemrtvých se Xar, Vládce Nexu, dovídá o existenci tajemné Sedmé brány. Říká se, že tato brána zaručuje komukoliv, kdo do ní vstoupí, moc tvořit světy – nebo je zničit. Pouze Haplo ví, kde se brána nalézá – ale přitom neví, že to ví. Nyní ho však vyhledá jeho dávná láska, aby ho zradila a aby přinesla nazpět jeho mrtvé tělo. Na stopě Haplovi je i nájemný vrah Hugh Ruka, ozbrojený Prokletou čepelí. Haplo se svým staronovým společníkem Alfrédem jsou přinuceni hledat útočiště v Labyrintu – smrticím vězeňském bludišti, jehož obyvatelé jsou odsouzeni k smrti. Cyklus Brána smrti Před tisíciletími zuřila bitva mezi Sartany a Patryny. Sartani rozštěpili svět do čtyř říší – Vzduchu, Ohně, Kamene a Vody – a pak zmizeli. Ale nyní obě tyto rasy znovu objevily jedna druhou pomocí magie Brány smrti – a hrozí, že válka vypukne nanovo.
Lodě impéria Pax Galactitus, vládce galaxie, se na stříbrných křídlech plaví proudy temnovětru mezi nespočetnými světy. Jejich cesty jsou většinou rutinní záležitostí. Po útoku pirátské lodi vzbouřenců na fregatu Paxu Shendridan, je však první důstojník Dresiv nucen převzít velení poškozeného plavidla a zodpovědnost za zdecimovanou posádku i zajaté povstalce – včetně jejich úskočné a nemilosrdné kapitánky, krásné, ale nebezpečné Thyne Haught-Cargil. Zatímco Serg bojuje o záchranu lodi a snaží se doplout k přístavu a předat vzbouřence řádnému soudu, Thyne mezitím osnuje svůj útěk a zničení Shendridanu – až do chvíle, kdy se posádka lodi ocitne tváří v tvář mohutné armádě neznámého původu, disponující hrozivou silou, a ze Serga a Thyne se náhle stávají nedobrovolní spojenci v zoufalém boji za záchranu lidstva.
Čas bratrství
- 446 stránek
- 16 hodin čtení
1. díl série: DragonLance – Legendy (celkově 4. kniha) Válka Kopí skončila. Temnota pominula. Nebo snad ne? Jeden muž, mocný čaroděj Raistlin, připravuje její návrat. Zastavit ho mohou jen dva lidé. Jedním je Crysania, krásná kněžka dobra, již Raistlin přitahuje jako oheň noční můru. Druhým je jeho bratr-dvojče Karamon, který musí nejprve poznat sebe sama, než bude moci napravit svého bratra. Spolu s nezvládnutelným šotkem Tasslehoffem podniknou tito tři nebezpečnou cestu do minulosti, do dnů těsně před Pohromou. Ve městě Ištaru, nad nímž zkáza visí na vlásku, temná kouzla a ještě temnější ambice bojují s láskou a sebeobětováním nejen o záchranu světa, ale, což je důležitější – o záchranu duše.
série: Brána smrti díl v sérii: 3 Abarrach, říše Kamene. Zde, v pustém a neplodném světě podzemních jeskyní, vytvořených kolem jádra z roztavené lávy, se zdá, že nižší rasy – lidé, elfové a trpaslíci – úplně vymřely. Zde také ti, kdo mohou být pokládáni za poslední zbytky kdysi mocných Sartanů, stále bojují o přežití. Pro Hapla a Alfréda – nepřátele podle rodu a spolucestovatele z nezbytnosti – může Abarrach odhalit víc, než by se jeden i druhý odvážili zjistit o historii Sartanů… a o budoucnosti všech jejich potomků. Před dávnými věky mágové, nemající ve své moci sobě rovné, rozdělili svět do čtyř říší – říše Oblohy, Kamene, Ohně a Vody – a pak zmizeli. Po čase se mágové naučili pracovat s kouzelnými formulemi, které však platily pouze v říši, kde žili, a ostatní magie upadla v zapomenutí. V současné době je pouze několik těch, kdo přežili Labyrint a prošli Branou smrti, kteří vědí o existenci všech čtyř říší – i když ještě nerozluštili tajemství jejich rozděleného světa…



