Výchovné poradenství
Autoři
Více o knize
• Co vše obnáší práce výchovného poradce? V čem se liší od práce řadového učitele? Co od výchovného poradce mohou čekat vedení školy, kolegové, žáci a jejich rodiče? • Co znamená, když se řekne poruchy chování, poruchy autistického spektra, poruchy učení, lehká mentální retardace apod.? • Jak komunikovat v roli poradce s klienty? Jak odlišit roli učitele a roli výchovného poradce? • Jak pomoci klientům, když každý přichází s jinou zakázkou? • Které zákony, vyhlášky a další prováděcí pokyny souvisejí s prací výchovného poradce a co říkají? • Jak vytvořit individuální vzdělávací plán? Co obnáší individuální výchovný plán? • Provádí výchovný poradce také diagnostiku? A jakou? • Kdo může nabídnout výchovnému poradci pomocnou ruku, když práce s klientem přesahuje jeho možnosti či kompetence? Kam klienty odkázat? • Jaké vzdělávání je pro výchovné poradce nezbytné? A které se může hodit? Publikace odpovídá na všechny uvedené dotazy i mnohé další a snaží se být průvodcem a oporou výchovným poradcům základních i středních škol, kterých je v České republice v současné době dohromady více než 6000. V každé musí působit výchovný poradce, některé mají i více než jednoho pracovníka na této pozici. Třetí, rozšířené a aktualizované vydání nabízí informace o tématech, o nichž se v současné společnosti stále více diskutuje a mají své místo i ve školním prostředí (např. střídavá péče, stejnopohlavní rodiny), rozšiřuje informace o spolupracujících informacích (OSPOD), zcela nově je zpracováno téma kariérového vzdělávání a kariérového poradenství a samozřejmě jsou aktualizovány všechny údaje související s legislativou, která se ve vztahu k výchovnému poradenství od předchozího vydání významně proměnila.