Konstanty a proměny soudobé hudebné řeči
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Kolektivní monografie obsahuje čtyři vzájemně se doplňující studie k tématu soudobé hudby. Studie Vladimíra Tichého a Tomáše Krejči se soustředí na páteřní teoretické problémy hudby 20. a počátku 21. století: materiálové prvky (tónový a zvukový materiál) a strukturační principy. Tyto studie směřují převážně do oblasti kompoziční. K nim jsou připojeny dvě studie, které vytčenou problematiku reflektují z hlediska interpretačního a recepčního. Jiřina Dvořáková-Marešová předkládá svou vlastní koncepci analýzy interpretačního výkonu na osnově důkladného systematického pojednání klíčových otázek moderní teorie interpretace. Stať Jaromíra Havlíka doplňuje předchozí trojici zásadních teoretických studií o aspekt recepční, a to případovou studií aféry Vojcek, která může sloužit jako modelový doklad postojů české hudební veřejnosti vůči moderní atonální hudbě v polovině dvacátých let minulého století.
Nákup knihy
Konstanty a proměny soudobé hudebné řeči, Vladimír Tichý, Jaromír Havlík, Tomáš Krejča, Jiřina Dvořáková Marešová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2020
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Konstanty a proměny soudobé hudebné řeči
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Vladimír Tichý, Jaromír Havlík, Tomáš Krejča, Jiřina Dvořáková Marešová
- Vydavatel
- Namu
- Rok vydání
- 2020
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8073315351
- ISBN13
- 9788073315351
- Kategorie
- Hudba
- Anotace
- Kolektivní monografie obsahuje čtyři vzájemně se doplňující studie k tématu soudobé hudby. Studie Vladimíra Tichého a Tomáše Krejči se soustředí na páteřní teoretické problémy hudby 20. a počátku 21. století: materiálové prvky (tónový a zvukový materiál) a strukturační principy. Tyto studie směřují převážně do oblasti kompoziční. K nim jsou připojeny dvě studie, které vytčenou problematiku reflektují z hlediska interpretačního a recepčního. Jiřina Dvořáková-Marešová předkládá svou vlastní koncepci analýzy interpretačního výkonu na osnově důkladného systematického pojednání klíčových otázek moderní teorie interpretace. Stať Jaromíra Havlíka doplňuje předchozí trojici zásadních teoretických studií o aspekt recepční, a to případovou studií aféry Vojcek, která může sloužit jako modelový doklad postojů české hudební veřejnosti vůči moderní atonální hudbě v polovině dvacátých let minulého století.