Metody a postupy poznávání žáka
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Publikace (nejen) pro učitele V publikaci naleznete odpovědi na otázky: Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje? Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky? Jak zmapovat vztahy ve třídě? Jak poznat, že práci učitele dělám dobře? Co k pedagogické diagnostice říká litera zákona? Je kvalitní pedagogická diagnostika nedílnou součástí dovedností učitele? Může pedagogická diagnostika napomoci prevenci i řešení výukových i výchovných obtíží? Slovo „diagnostika“ v nás leckdy vzbuzuje dojem, že jde o cosi speciálního, vyhrazeného, ať už je to v kterémkoli oboru lidské činnosti. Ve skutečnosti znamená toto slovo, pokud jde o jeho etymologii, tolik co „rozpoznání“ nebo prostě poznávání. I v činnosti učitele a vychovatele je poznání dítěte výchozím předpokladem porozumění a účinného doprovázení. Diagnostika je prostě branou činnosti pedagoga, má-li být jeho práce zdařilá a účinná. Čtenář se v publikaci setká nejprve s obecnými pojmy diagnostické metodologie, srozumitelně sepsanými pro náležité porozumění tématu. Učí se poznávat projevy jedinečných vlastností dítěte a také rozeznat známky některých poruch, jako jsou třeba vývojové poruchy učení či chování. Práce se školní třídou sama představuje významné téma pedagogické diagnostiky. Najdete tu také přehled legislativního rámce, kapitoly o sebepoznání učitele, o možnostech využití moderní techniky ve škole a mnohé další. Ze všech těchto důvodů je toto dílo nepostradatelnou příručkou, jež by neměla chybět v knihovně těch, kdo svou pedagogickou práci chtějí vykonávat zasvěceně a kompetentně. O potřebě knihy svědčí i to, že její první vydání je rozebráno a vznikla potřeba vydání nového. PhDr. Jaroslav Šturma dětský psycholog, ředitel Dětského centra Paprsek, působí na katedře psychologie FF UK v Praze 2., doplněné a aktualizované vydání
Nákup knihy
Metody a postupy poznávání žáka, Václav Mertin, Lenka Krejčová
- Jazyk
- Rok vydání
- 2016
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Metody a postupy poznávání žáka
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Václav Mertin, Lenka Krejčová
- Vydavatel
- Wolters Kluwer (ČR)
- Rok vydání
- 2016
- Vazba
- pevná
- ISBN10
- 8075520149
- ISBN13
- 9788075520142
- Kategorie
- Psychologie, Pedagogika
- Hodnocení
- 5 z 5
- Anotace
- Publikace (nejen) pro učitele V publikaci naleznete odpovědi na otázky: Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje? Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky? Jak zmapovat vztahy ve třídě? Jak poznat, že práci učitele dělám dobře? Co k pedagogické diagnostice říká litera zákona? Je kvalitní pedagogická diagnostika nedílnou součástí dovedností učitele? Může pedagogická diagnostika napomoci prevenci i řešení výukových i výchovných obtíží? Slovo „diagnostika“ v nás leckdy vzbuzuje dojem, že jde o cosi speciálního, vyhrazeného, ať už je to v kterémkoli oboru lidské činnosti. Ve skutečnosti znamená toto slovo, pokud jde o jeho etymologii, tolik co „rozpoznání“ nebo prostě poznávání. I v činnosti učitele a vychovatele je poznání dítěte výchozím předpokladem porozumění a účinného doprovázení. Diagnostika je prostě branou činnosti pedagoga, má-li být jeho práce zdařilá a účinná. Čtenář se v publikaci setká nejprve s obecnými pojmy diagnostické metodologie, srozumitelně sepsanými pro náležité porozumění tématu. Učí se poznávat projevy jedinečných vlastností dítěte a také rozeznat známky některých poruch, jako jsou třeba vývojové poruchy učení či chování. Práce se školní třídou sama představuje významné téma pedagogické diagnostiky. Najdete tu také přehled legislativního rámce, kapitoly o sebepoznání učitele, o možnostech využití moderní techniky ve škole a mnohé další. Ze všech těchto důvodů je toto dílo nepostradatelnou příručkou, jež by neměla chybět v knihovně těch, kdo svou pedagogickou práci chtějí vykonávat zasvěceně a kompetentně. O potřebě knihy svědčí i to, že její první vydání je rozebráno a vznikla potřeba vydání nového. PhDr. Jaroslav Šturma dětský psycholog, ředitel Dětského centra Paprsek, působí na katedře psychologie FF UK v Praze 2., doplněné a aktualizované vydání