Knihobot

Yellowface

Hodnocení knihy

3,7(407526)Ohodnotit

Více o knize

Nevinné lži. Drsný humor. Fatálne následky... June Haywardová a Athena Liu sú vychádzajúce literárne talenty. Athena je miláčikom literárnych kruhov, o June sa to však povedať nedá. Keď sa June stane svedkom Atheninej prazvláštnej smrti, impulzívne sa rozhodne ukradnúť jej práve dokončenýmajstrovský rukopis. Čoraz častejšie sa však vynárajú dôkazy, ktoré ohrozujú jej ukradnutý úspech. Ako ďaleko je ochotná zájsť, aby si udržala to, čo si podľa seba zaslúži?

Nákup knihy

Yellowface, Rebecca Kuang

Jazyk
Rok vydání
2024
product-detail.submit-box.info.binding
(měkká)
Jakmile se objeví, pošleme e-mail.

Doručení

Platební metody

3,7
Velmi dobrá
407526 Hodnocení
Linuš
Recenze obsahuje spoilery.

Popravdě jsem nevěděla, jak začít. Po Makové válce jsem do této knihy vstupovala bez velkých očekávání, přestože jde o jiný žánr. Doporučili mi ji sami spisovatelé, abych lépe pochopila český literární rybník, a tak jsem autorce dala šanci. Na první pohled zaujme vizuál – žlutá obálka s očima, minimalistická a přitom uhrančivá. Body dávám i za to, jak autorka ukazuje spisovatelský svět: nikoli jako místo plné podpory, ale prostředí plné rivality a marketingu. Kuang nastavuje literárnímu provozu zrcadlo a nahlas pojmenovává to, co čtenáři tuší – že „bestcelery“ často stojí spíš na PR týmu než na kvalitě. Hezky vystihuje i realitu sociálních sítí a snadnost, s jakou se člověk může stát obětí kyberšikany. Jenže… pak se to celé utrhne ze řetězu. Sledujeme dvě autorky – jednu úspěšnou, druhou ne. Po smrti té první se June promění v bezskrupulózního parazita. Jakmile ochutná úspěch, nic ji nezastaví, ale příběh přestává dávat smysl. V jednadvacátém století by otázku autorství vyřešila lingvistická analýza během chvíle, ale děj to ignoruje. June je nesnesitelná a čtenář jen čeká, až pravda praskne. Konec navíc působí až směšně „jasně“, skoro jako pocta Padesáti odstínům. Shrnuto: Kuang sice odhaluje nešvary literárního světa (a sama do nich svým způsobem zapadá), ale ať píše kratší text, nebo rozsáhlou knihu, často ztrácí kontrolu nad tím, co chce vyprávět – a její tvorba tím trpí.