Více o knize
Původní hudebně teoretická práce českého skladatele a jazzmana s dlouholetou praxí zpracovává, v promyšlené stavbě představuje a na příkladech vysvětluje základní principy a zdroje moderního jazzového harmonického kompozičního myšlení.Kniha je určena studentům konzervatoří a hudebních škol i hudebním praktikům. Látka je rozvržena do 5 kapitol s řadou zápisů a notových příkladů. V úvodu se autor věnuje nejprve akordické stavbě, úpravám a zápisu akordických značek, klíčová je ovšem obsáhlá druhá kapitola nazvaná tonalita a fukční harmonie. V ní je materiál akordů, stupnic a harmonických funkcí vysvětlen v souvislosti s jejich praktickým využitím v aranžování, kompozici i improvizaci, a to nejprve v oblasti diatoniky a pak i chromatiky. Třetí kapitola je věnovaná modalitě jako důležité součásti harmonického půdorysu jazzové skladby, čvrtá je vyhrazena jevům, které lze vyložit už spíše jen z hlediska polytonalita a atonality. Pátá kapitola se zabývá možnostmi a způsoby harmonizace včetně tzv. voicings. Závěr publikace tvoří přehledové tabulky a testy k ověření porozumění látky, rejstřík a slovník pojmů a zkratek.
Nákup knihy
Praktická jazzová harmonie, Milan Svoboda
- Jazyk
- Rok vydání
- 2014
Doručení
Platební metody
Navrhnout úpravu
- Titul
- Praktická jazzová harmonie
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Milan Svoboda
- Vydavatel
- Jiří Churáček - Jc-Audio
- Vydavatel
- 2014
- Vazba
- měkká
- ISBN10
- 8087132262
- ISBN13
- 9788087132265
- Anotace
- Původní hudebně teoretická práce českého skladatele a jazzmana s dlouholetou praxí zpracovává, v promyšlené stavbě představuje a na příkladech vysvětluje základní principy a zdroje moderního jazzového harmonického kompozičního myšlení.Kniha je určena studentům konzervatoří a hudebních škol i hudebním praktikům. Látka je rozvržena do 5 kapitol s řadou zápisů a notových příkladů. V úvodu se autor věnuje nejprve akordické stavbě, úpravám a zápisu akordických značek, klíčová je ovšem obsáhlá druhá kapitola nazvaná tonalita a fukční harmonie. V ní je materiál akordů, stupnic a harmonických funkcí vysvětlen v souvislosti s jejich praktickým využitím v aranžování, kompozici i improvizaci, a to nejprve v oblasti diatoniky a pak i chromatiky. Třetí kapitola je věnovaná modalitě jako důležité součásti harmonického půdorysu jazzové skladby, čvrtá je vyhrazena jevům, které lze vyložit už spíše jen z hlediska polytonalita a atonality. Pátá kapitola se zabývá možnostmi a způsoby harmonizace včetně tzv. voicings. Závěr publikace tvoří přehledové tabulky a testy k ověření porozumění látky, rejstřík a slovník pojmů a zkratek.