Knihobot

Klasika dětského vývoje

Tato série se ponoří do hlubin vývoje dítěte, od prvních dnů po složitou dospívání. Zkoumá klíčové teorie a vlivy, které formují naši mysl a chování. Každý svazek nabízí cenné poznatky pro rodiče, pedagogy i každého, koho zajímá, jak z nás rostou lidé. Je to esenciální průvodce pochopením dětství.

Proč děti neprospívají
How Children Learn
The Child, the Family, and the Outside World
The Continuum Concept
Kinder - Gespräche mit Eltern
Talking To Parents

Doporučené pořadí čtení

  1. Es geht in diesem Buch zum Beispiel um die Frage, ob und wann Mütter „nein“ sagen sollen, um Eifersucht unter den Kindern, um die Entwicklung eines Gefühls für Gut und Böse, um die Situation von Stiefeltern, um die Frage, was eigentlich so „nervt“ im Umgang mit Kindern ...

    Kinder - Gespräche mit Eltern
  2. The Continuum Concept

    • 172 stránek
    • 7 hodin čtení
    4,1(2516)Ohodnotit

    Jean Liedloff, an American writer, spent two and a half years in the South American jungle living with Stone Age Indians. The experience demolished her Western preconceptions of how we should live and led her to a radically different view of what human nature really is. She offers a new understanding of how we have lost much of our natural well-being and shows us practical ways to regain it for our children and for ourselves.

    The Continuum Concept
  3. From the preface by Deborah Meier: "We have a long way to go to make John Holt's dream available to all children. But his books make it possible and easier for many of us to join him in the journey." In this enduring classic, rich with deep, original insight into the nature of early learning, John Holt was the first to make clear that, for small children, "learning is as natural as breathing." In his delightful book he observes how children actually learn to talk, to read, to count, and to reason, and how, as adults, we can best encourage these natural abilities in our children.

    How Children Learn
  4. 4,3(1770)Ohodnotit

    První vydání této knihy vyšlo ve Spojených státech v roce 1964, rozšířené a doplněné vydání v roce 1982. Více než milion prodaných výtisků v polovině šedesátých let a pozdější překlady do patnácti jazyků svědčí o tom, že základní téma této knihy – strach, nejistota a obavy, které děti prožívají ve školách, a důsledky, jaké to má na jejich schopnosti a ochotu učit se – se dotýká nejen obrovského množství rodičů a učitelů v anglicky mluvících zemích, ale je nesmírně aktuální i v našich podmínkách. Kniha je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola s názvem Strategie popisuje způsoby, jakými se děti vyrovnávají s požadavky, které na ně škola klade. Druhá kapitola Strach a neúspěch se zabývá působením strachu a pocitů selhání na psychiku dětí a třetí rozsáhlá kapitola Skutečné vzdělání zkoumá rozdíly mezi tím, co děti ,,mají umět” a tím, co je opravdu zajímá a znají ve skutečnosti. Čtvrtá kapitola Jak školy selhávají analyzuje způsoby, kterými školy podporují negativní dopady zavedeného z

    Proč děti neprospívají
  5. Koncept kontinua

    Hledání ztraceného štěstí pro nás i naše děti

    4,0(294)Ohodnotit

    Autorka ve své světově proslulé knize odhaluje, proč jsou lidé žijící na Západě tak nespokojení a často nešťastní. Po několika expedicích mezi jihoamerické indiány rozpoznala, že tyto pocity mohou pramenit z neuspokojených potřeb miminek a malých dětí, které se na Západě snažíme vychovávat podle všemožných teorií, jen ne podle vlastní intuice a evolucí vytvořených jednoduchých pravidel a očekávání. V knize, kterou napsala již v r. 1975, velmi jasně a přesvědčivě vysvětluje, jak je potřeba zacházet s našimi nejmenšími, aby z nich vyrostly spokojené a samostatné děti a posléze dospělí lidé, kteří si nepotřebují „léčit“ své deprivace z dětství všemi možnými způsoby, počínaje drogovou závislostí a konče nezdravými partnerskými vztahy, a jsou schopni vést plnohodnotný život, jenž nebude naplněn věčnou nespokojeností a hledáním „něčeho“, co nalézt nelze. Našemu vlastnímu životu tak dává úplně nový rozměr a pomáhá lidem najít jednoduchou, a přitom málo předvídatelnou odpověď na často kladenou otázku – proč nejsme šťastní.

    Koncept kontinua