Knihobot

Malazská knižní série

Tato rozsáhlá epická sága se odehrává v rozlehlém a komplexním světě, kde se střetávají mocné říše, prastaří bohové a hrdinové s neuvěřitelnou silou. Série prozkoumává témata války, moci, osudu a lidskosti skrze optiku nespočtu postav, od obyčejných vojáků po mocné mágy. Vyznačuje se hlubokým mytologickým základem, složitou historií světa a filozofickými podtexty, které jistě zaujmou každého fanouška temné fantasy.

Meč z kamene
Assail
Noc nožů
Návrat Rudé gardy
Krev a kosti
Jablko Žezlo Trůn

Doporučené pořadí čtení

  1. 1

    Malý ostrov Malaz a jeho město daly jméno celé velké říši, ale dnes je zde jen ospalý, zapadlý přístav. Tato noc však bude jiná. Dnes v noci panuje ve městě vzrušení, horečnatá činnost, občas násilí. Občané zavírají dveře a okna a vyhýbají se cizincům, protože této noci má dojít ke sbíhání, události, jaká nastane jednou za pokolení – východ stínového měsíce –, kdy dobré lidi Malazu ohrožují démoničtí ohaři a horší stvoření… Bylo také předpovězeno, že se této noci vrátí císař Kellanved, a někteří lidé jsou připravení udělat cokoliv, aby tomu zabránili. Frakce v celé říši soupeří o říšský trůn a stínový měsíc povolává k útoku na ostrov mnohem starobylejší a mocnější bytosti, než jsou lidé. Tyto děsivé události sleduje Kiska, dívka toužící vymanit se z okovů města, a Kalen, prošedivělý veterán, jenž se pouze snaží uniknout své minulosti. Oba hrají jistou úlohu v konfliktu, který nejenže určí další osud města Malaz, ale zároveň i celého okolního světa… Noc nožů rozvádí události, o nichž se Steven Erikson jen okrajově zmínil v úvodu ke své působivé fantasy Měsíční zahrady. Noc nožů je důležitou kapitolou v rozvíjejícím se příběhu fantasticky vymyšleného světa Malazské říše.

    Noc nožů
  2. 2

    Návrat Rudé gardy nemohl přijít pro Malazskou říši, vyčerpanou válkami a oslabenou zradami a vnitřními rozepřemi, v horší chvíli. Garda napochodovala rovnou do vroucího kotle Quon Tali – srdce Malazské říše – a s jejím návratem přichází vzpomínka na přísahu, slibující věčný vzdor vůči říši. Ovšem v gardě jsou tací, kteří mají temnější plány. A jak vichry války nabírají na síle, pozvedají se starodávné bytosti hodlající prosadit své vlastní tajemné cíle. Zatímco se garda připravuje na válku, generálové a mágové císařovny Laseen ztrácejí víru ve svou panovnici. Přichází Laseen o moc, nebo je všechny převezla? Mohla by využívat povstání, aby vylákala a konečně zlikvidovala poslední otravné přeživší z časů Kellanveda, svého skvělého předchůdce? Ian C. Esslemont se vrací do světa Malazské říše a odhaluje další temná a tragická tajemství, na která jsme nedočkavě čekali!

    Návrat Rudé gardy
  3. 3

    Šedohřív doufal, že uteče minulosti. Ve Falaru si otevřel školu šermu a těšil se na poklidný život, třebaže jeho přítele Kylea vyhlídka na život mimo Rudou gardu nijak zvlášť nelákala. Bývalá pěst Malazské říše však nedokáže jen tak zmizet, zvlášť když nad ní tatáž říše vynesla rozsudek smrti. Na malazském trůně totiž sedí nový císař, jehož žere potupná porážka, kterou říše kdysi utrpěla při pokusu dobýt Korelský subkontinent. V kobkách pod hlavním městem Untou ale leží řešení. Z pohřbené historie se tak vynoří jméno Mečonoš. Velitel korelské Bouřné gardy pan ochránce Hiam čelí možnému zničení všeho, co je mu drahé. S několika zbývajícími muži a rozpadající se Hradbou, která už zažila lepší časy, stojí proti pradávnému nepříteli. Bouřní jezdci z moře se vrátili. Zemi navíc ohrožuje náboženská válka. Kult Požehnané paní, který Jezdcům rázně vzdoroval celá tisíciletí, se snaží vyhubit svoje rivaly. Vypuká chaos a místní soudce, vyšetřující řadu vražd, se ocitá v srdci mnohem dávnějšího a děsivějšího zločinu – zločinu, který pošpinil celou zemi...

    Meč z kamene
  4. 4

    Zmatky po střetu velkých mocností ustaly a obyvatelé Darúdžhistánu se mohou zase věnovat tomu, co je důležité: obchodování, hašteření, politikaření a obecně užívání si života. Jenomže ne všichni jsou ochotni nechat minulost minulostí. Starý učenec, pátrající na pohřebištích kolem města, objeví skrytou kryptu. Otevře i poslední ze zapečetěných komor - tu, které se nikdo před ním neodvážil dotknout - a tím vysvobodí sílu tak děsivou, že pouhá zmínka o ní byla vymazána ze všech historických záznamů. A na jihu zase pracují hledači pokladů. Do Rivského moře se zřítily úlomky Měsíčního kamene, kdysi domova Anomandera Dlouhý vlas, Syna noci, a vytvořily řadu malých ostrovů, jež obklopují legendy a fámy, hlavně o tom, že je tam ukrytý Trůn noci, podle některých sídlo samotné Matky noci. A každý, kdo se tento starověký artefakt snaží najít - odpadlí mágové, otrlí žoldnéři, dokonce i jeden malazský zběh - věří, že tomu, kdo na něj usedne, propůjčí neomezenou moc. Sázky jsou vysoké, chamtivost bují, zrada je nevyhnutelná a všude číhá vražda a chaos...

    Jablko Žezlo Trůn
  5. 5

    Krev a kosti

    • 586 stránek
    • 21 hodin čtení
    4,1(118)Ohodnotit

    Oblohou na západě sestupuje jasně smaragdový praporec Návštěvníka jako předzvěst zkázy. V Jacuruku vytáhli thaumaturgové na další výpravu ve snaze zkrotit sousední prales. Jenomže to není obyčejná divočina. Tato se jmenuje Himatan a prý je jen napůl pozemská, druhou polovinou patří do říše duchů. A prý jí vládne mocná bytost, kterou někteří nazývají královnou čarodějek a jiní ji označují za bohyni, prastarou Ardatu. Saeng dosud znala jen vládu thaumaturgských mágů - ale přitom naslouchala hlasům z dávné, zapomenuté minulosti své země. A když její vládci vyrazili do boje proti pralesu, ty hlasy ji s bratrem poslaly na zoufalou výpravu. Na jihu kontinentu sjednotil pouštní kmeny cizí vojevůdce, ostřílený velitel v otlučené šedivé zbroji, nazývaný Šedý duch. Nyní vede bojovníky při nájezdu, jaký ještě svět neviděl, hluboko do srdce země thaumaturgů. A K'azz se svou žoldnéřskou kumpanií Rudá garda dostává zakázku právě v Jacuruku. Otázkou ovšem je, kdo je vlastně jejich zaměstnavatel. Nakonec, mohla by to být sama bohyně...

    Krev a kosti
  6. 6

    Desetitisíce let starý led taje a Assail, synonymum pro nebezpečí a nepřístupnost, konečně odhaluje svá tajemství. Příběhy o zlatě na severu se šíří po přístavních krčmách, lákající dobrodruhy a hledače pokladů. Ti se musí řídit legendami a zkreslenými vyprávěními o hrozbách na nepřátelském pobřeží, ledových polích a mezi podivnými, děsivými tvory. Všechna vyprávění se shodují, že severní obyvatelé čekají na vetřelce s mečem v ruce a že tam číhají starší nestvůry z dávných časů. Do tohoto chaosu se vydává žoldnéřská kumpanie Rudá garda, poháněná touhou po odpovědích. Zástupkyně velitele Mihal však cítí, že tyto odpovědi nejsou tím, co by měli hledat. Na sever se také vydává bard Rybář kel Tath, uprostřed spojenectví malazských hledačů pokladů a lederských vojáků. Spolu s ním jde Tiste Andii, tajemný muž s nejasnou minulostí, a válečník schopný zabíjet bohy. Na dalekém jihu strážní žena, Stříbrná liška, chrání pobřeží a očekává spojence i nepřátele. Je odhodlána zabránit opětovnému vypuknutí pradávného nepřátelství, které by mohlo zničit celý kontinent. Assail odhaluje záhady Malazské říše a přináší vzrušující zakončení jejího výpravného příběhu.

    Assail