Soubor akvarelů Petra Ettlera s náměty z Třeboňska doprovázejí básnické texty Petra Kukala, které v obrazech konkrétních míst hledají obecnější životní a duchovní zkušenost.
Soubor základních uvolňovacích a grafomotorických prvků pro nácvik prvopočátečního psaní. Písanka zároveň obsahuje vzory pro psaní číslic a velkých tiskacích písmen. Grafomotorické prvky jsou doplněny 32 tematickými říkankami zkušeného autora dětské poezie. Jejich smyslem je děti zaujmout a motivovat k činnosti.
Deník boomera je autentickým deníkovým záznamem roku života postpadesátníka, stále rozčarovanějšího z toho, kam se ubírá svět. Zmítaný vlnami korporátní kultury, na nichž jeho o generaci mladší kolegové radostně surfují, zdrcený domnělým úpadkem mravů a jen zvolna se adaptující na dědečkovskou roli prochází předpeklím odborně nazývaným andropauza. Jeho záznam téhle cesty je nelítostně otevřený: Jako obětní beránek na sebe bere kříž obtloustlých, plešatících prostatiků, aby za ně na stránkách téhle knížky odžil všechnu trapnost. Kniha navazuje na Deník muže ve středních letech, který autor vydal právě před deseti lety, a je tedy také specifickým časosběrným dokumentem.
Knížka je nejen přehledným průvodcem po zdejších svatých místech, po staroboleslavských duchovních i uměleckých pokladech, ale i poctou všem, kdo se o místo spojené se svatováclavskou a mariánskou úctou starali a nenechali ho upadnout v zapomnění.
Prostřednictvím analýzy teologických motivů v básnické skladbě Z domoviny objevujeme dosud jen málo známou tvář mimořádného českého básníka 20. století Vítězslava Nezvala. Analyzovaná skladba vychází v době nejtužšího stalinismu v Československu (1951) a zdá se, že je to paradoxně právě brutální útok na církve, který v básníkovi probouzí jeho vlastní dlouhodobě potlačovanou spiritualitu. Ta se pak o to důrazněji přihlásí o slovo v tematizacích a spodních tónech tohoto pozoruhodného díla. Metody poetické teologie přitom odhalují významy textu, jichž si nemusel být vědom ani básník sám.
Petr Kukal je básník tradiční, který slaví ženskou krásu a také všechno, co v nás probouzí. Autobus veršů, v němž sedí vždycky u okna, míří po té nejstarší trase: od Lásky k Smrti. Kukalovy poslední knihy — a sem patří i O jablko lehčí ráj — prozrazují, že cílová stanice se blíží. Za láskou žen a za jejich krásou jako by se směl už jen nostalgicky ohlížet. Své vlastní „chátrání“ pak vnímá náležitě dramaticky, což ostatně ladí s láskou, která přetrvává: láskou k Vítězslavu Nezvalovi. Ten taky cítil, že na něj sahá smrt, kdykoliv se v sedmnácti rozkašlal...S Nezvalem souvisí i epičtější cyklus #Ranní, což je takový Pražský chodec 2.0. Nic ve zlém; je to osobitá a básnicky svéprávná pocta Mistrovi!Vnímavé črty, snímky zachycené mobilem oka cestou do práce, lidé a jejich malé dějiny v kulisách mžourajícího Brandýsa nebo, častěji, čerstvě probuzeného Starého Města pražského.Martin Reiner
Knížka přináší šest desítek glos, které autor četl mezi lety 2017-2020 v ranním vysílání Českého rozhlasu, a tucet sloupků psaných pro deník Metro. S laskavým humorem v nich glosuje každodenní situace z rodinného a zejména partnerského života, komentuje zajímavé či bizarní dění kolem sebe a v neposlední řadě se stává svědkem odcházejícího času. Mezi sloupky nechybějí ani Perské princezny, které Petra Kukala stály místo na Filozofické fakultě UK. Nejen okolností jeho odchodu z této staroslavné instituce, ale také působení na pozici správce twitterového účtu Ministerstva kultury a závislosti na psaní se týká závěrečný rozhovor, který s ním vede zkušený novinář Josef Beránek.
Písmenková polívka je souborem 28 básniček o české abecedě pro žáky 1. třídy. Básničky respektují zájmy dnešních dětí, hovoří k nim jejich jazykem a srozumitelně popisují jim známý svět. Na každou básničku navazují doplňková cvičení.
Slabikář navazuje na Živou abecedu a vyvozuje celá slova a věty. Nově jsou součástí Slabikáře čtecí tabulky s velkou zásobou slov ke čtení. Ke Slabikáři se vážou písanky a lze ho vhodně propojit s Čítankou 1.