Prsten v břiše
Autoři
Parametry
Kategorie
Více o knize
Desátá sbírka Petra Kukala je nesena především pocitem muže ve středním věku, který se začíná ohlížet za vším, co je nenávratně uplynulé, a nejistě osahávat kontury nové životní zkušenosti. V pěti oddílech jeho veršů nalézáme různé úhly, pod nimiž mužské stárnutí nahlíží. Dominuje pocit melancholie, lehkého smutku a vědomí neurčité ztráty; současně je však básníkovi postupné přijímání nové generační identity příležitostí k obecnější reflexi a revizi stávajících hodnot. Vedle spíše časných, jakými je půvab žen a jeho stále menší dostupnost, dostává ve sbírce prostor zejména cena osobní svobody: Totiž svobody od vlastního trvale retušovaného obrazu, který jsme domněle povinni představovat okolí. V básních je rovněž hluboce přítomný autorův životní prostor, jímž je sídliště malého města. To se mu proměňuje v soukromé theatrum mundi, divadlo světa – tím více, čím více se životy na malém prostoru sdílených domů vzájemně dotýkají, čím více se večer okna jednotlivých bytů mění v oživlé obrazy dramat.
Nákup knihy
Prsten v břiše, Petr Kukal
- Jazyk
- Rok vydání
- 2017
Doručení
Platební metody
2021 2022 2023
Navrhnout úpravu
- Titul
- Prsten v břiše
- Jazyk
- česky
- Autoři
- Petr Kukal
- Vydavatel
- Akropolis
- Rok vydání
- 2017
- ISBN10
- 8073042134
- ISBN13
- 9788073042134
- Kategorie
- Poezie
- Hodnocení
- 4 z 5
- Anotace
- Desátá sbírka Petra Kukala je nesena především pocitem muže ve středním věku, který se začíná ohlížet za vším, co je nenávratně uplynulé, a nejistě osahávat kontury nové životní zkušenosti. V pěti oddílech jeho veršů nalézáme různé úhly, pod nimiž mužské stárnutí nahlíží. Dominuje pocit melancholie, lehkého smutku a vědomí neurčité ztráty; současně je však básníkovi postupné přijímání nové generační identity příležitostí k obecnější reflexi a revizi stávajících hodnot. Vedle spíše časných, jakými je půvab žen a jeho stále menší dostupnost, dostává ve sbírce prostor zejména cena osobní svobody: Totiž svobody od vlastního trvale retušovaného obrazu, který jsme domněle povinni představovat okolí. V básních je rovněž hluboce přítomný autorův životní prostor, jímž je sídliště malého města. To se mu proměňuje v soukromé theatrum mundi, divadlo světa – tím více, čím více se životy na malém prostoru sdílených domů vzájemně dotýkají, čím více se večer okna jednotlivých bytů mění v oživlé obrazy dramat.