'Strategic Management' aims to be the most current, well written business policy textbook on the market. It meets AACSB guidelines which support a more practitioner orientation rather than a theory/research approach.
Fred R. David Knihy
Fred R. David je mezinárodně uznávaný učenec, autor a konzultant v oblasti strategického plánování. Jeho práce se zaměřuje na strategické řízení, jak dokládá jeho vlivná učebnice, která se používá na více než 400 vysokých školách a univerzitách po celém světě. Jeho přístup k výuce strategického plánování je široce přijímán a přeložen do několika jazyků, což svědčí o jeho globálním dopadu na obor.



Strategic Management Cases,11e offers a practitioner-oriented perspective; focuses on skill-building in all major areas of strategy formation, implementation, and evaluation; and contains the most up-to-date compilation of cases available.The 38 featured cases include in the 11 th edition are mostly organized into pairs of rivals competing within various industries, such as cases on: Merck and Pfizer, Kellogg and Hershey Foods, Apple Computer and Dell Computer, Jet Blue Airways and AirTran Airways, USA Truck and Yellow Roadway, Wells Fargo and Janus Capital Group, Verizon Communicationsand XM Satellite Radio and Samsonite and Mohawk Industries.For consultants and other strategic planners.
This business policy textbook meets the AACSB guidelines, which support a more practical orientation over a theory/research based approach.