A bold new metaphysics that explores how all things--from atoms to green chiles, cotton to computers--interact with, perceive, and experience one another
Ian Bogost Knihy
Ian Bogost je uznávaným tvůrcem videoher, kritikem a výzkumníkem, jehož práce zkoumá průsečík her, médií a kultury. Jeho analýzy se hluboce zabývají způsobem, jakým hry fungují jako komunikační a expresivní prostředky, a odhalují jejich potenciál ovlivňovat a vyjadřovat komplexní myšlenky. Bogostův přístup často spočívá v tvůrčí kritice, kdy prostřednictvím designu her, jako je například satirický Cow Clicker, poukazuje na aspekty herního průmyslu a digitální interakce.






Unit Operations
- 264 stránek
- 10 hodin čtení
A critical approach that marries literary theory and information technology, reading digital and cultural artifacts--whether videogames, literature, or film--as configurative systems of interlocking units of meaning.
A fresh look at computer games as a mature mass medium with unlimited potential for cultural transformation
How to Talk about Videogames
- 208 stránek
- 8 hodin čtení
Leading critic Ian Bogost posits that gamecritique is both serious cultural currency and selfparody. Noting that the termgames criticism once struck him as preposterous, Bogost observes that the idea,taken too seriously, risks balkanizing games writing from the rest of culture.
Persuasive Games
- 464 stránek
- 17 hodin čtení
An exploration of the way videogames mount arguments and make expressive statements about the world that analyzes their unique persuasive power in terms of their computational properties.
The Geek's Chihuahua
- 88 stránek
- 4 hodiny čtení
The evolution and meaning of our love affair with Apple and its devices