Knihobot

Ian Bogost

    30. prosinec 1976

    Ian Bogost je uznávaným tvůrcem videoher, kritikem a výzkumníkem, jehož práce zkoumá průsečík her, médií a kultury. Jeho analýzy se hluboce zabývají způsobem, jakým hry fungují jako komunikační a expresivní prostředky, a odhalují jejich potenciál ovlivňovat a vyjadřovat komplexní myšlenky. Bogostův přístup často spočívá v tvůrčí kritice, kdy prostřednictvím designu her, jako je například satirický Cow Clicker, poukazuje na aspekty herního průmyslu a digitální interakce.

    The Geek's Chihuahua
    Persuasive Games
    How to Talk about Videogames
    How to Do Things with Videogames
    Unit Operations
    Alien Phenomenology, or What It's Like to Be a Thing
    • 2015

      How to Talk about Videogames

      • 208 stránek
      • 8 hodin čtení
      3,6(160)Ohodnotit

      Leading critic Ian Bogost posits that gamecritique is both serious cultural currency and selfparody. Noting that the termgames criticism once struck him as preposterous, Bogost observes that the idea,taken too seriously, risks balkanizing games writing from the rest of culture.

      How to Talk about Videogames
    • 2015

      The Geek's Chihuahua

      • 88 stránek
      • 4 hodiny čtení

      The evolution and meaning of our love affair with Apple and its devices

      The Geek's Chihuahua
    • 2012
    • 2011
    • 2010

      Persuasive Games

      • 464 stránek
      • 17 hodin čtení
      3,4(35)Ohodnotit

      An exploration of the way videogames mount arguments and make expressive statements about the world that analyzes their unique persuasive power in terms of their computational properties.

      Persuasive Games
    • 2008

      Unit Operations

      • 264 stránek
      • 10 hodin čtení
      3,5(30)Ohodnotit

      A critical approach that marries literary theory and information technology, reading digital and cultural artifacts--whether videogames, literature, or film--as configurative systems of interlocking units of meaning.

      Unit Operations