Knihobot

Masaaki Imai

    1. září 1930 – 12. červen 2023

    Masaaki Imai je průkopníkem filozofie Kaizen, přístupu neustálého zlepšování, který integruje různé manažerské praktiky do firemní kultury. Jeho práce se zaměřuje na efektivitu procesů a podporuje transformaci společností z orientace na výsledky na orientaci na procesy. Imai se věnuje jak manažerským otázkám, tak praktickým problémům přímo v místě tvorby hodnot. Jeho přínos spočívá v popularizaci Kaizen jako selského rozumného přístupu k neustálému zlepšování napříč kontinenty.

    Masaaki Imai
    Kaizen. The Key To Japan's Competitive Success
    Gemba kaizen. A commonsense approach to a continuous improvement strategy
    Strategic Kaizen
    Kaizen (Ky'zen)
    Gemba Kaizen
    Kaizen
    • 2005

      Gemba Kaizen

      • 314 stránek
      • 11 hodin čtení

      Kaizen, japonský výraz pro neustálé zlepšování, u nás už celkem dlouhou dobu není neznámým pojmem. Právě naopak, slovo „kaizen“ se stalo velmi používaným i poměrně oblíbeným. Ovšem, jak píší autoři této knihy, praxe v evropských firmách často neodpovídá základním principům tohoto systému, ať už se jedná o pouhé formální fungování nebo bezvýhradnou orientaci na výrobní procesy. V této knize se dočtete: * proč a jak zlepšovat (věřili byste, že vaše procesy zahrnují z 99,9 % plýtvání?), * o rozdílných přístupech ke zlepšování procesů, * jak zlepšování v podniku zorganizovat. Uvnitř publikace na vás čekají konkrétní příklady zlepšování, například z dřevařského průmyslu, ze slévárny, ale i z nevýrobních oblastí. Text je doplněn velkým množstvím obrázků, tabulek a grafů, které mají za úkol vám všechny používané metody více přiblížit.

      Gemba Kaizen
    • 2004

      Kaizen

      metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku

      • 272 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,0(7)Ohodnotit

      „KAIZEN je úplně jiná kniha než všechny ostatní, které jsem o japonském managementu četl. Je totiž ohromně praktická. Pozoruhodné dílo!“ Thomas R. Horton, výkonný ředitel Americké asociace pro management „KAIZEN je opakem spokojenosti. Tato kniha je skvělým zdrojem informací pro lidi, kteří usilují o to, aby neustálé procesy obnovy v podnicích změnili v instituci.“ John A. Young, prezident a výkonný ředitel Hewlett-Packard Sdělení KAIZEN zní stručně asi takto: „Dělejme věci lépe, vyrábějme v lepší kvalitě, zdokonalujme i to, co na první pohled zdokonalení nepotřebuje, protože pokud to neuděláme, předstihnou nás ti, kdo to dělají.“ V přehledné příručce najdete 16 manažerských postupů KAIZEN, které lze použít v praxi. Obsahuje rovněž více než 100 příkladů, 15 případových studií a 50 grafů a obrázků. Autor postupně zkoumá, jakou roli sehrává KAIZEN v: * plánování zisků * uspokojování zákazníků * programech absolutní kontroly kvality * systémech návrhů a inovací * činnosti malých skupin * výrobě řízené systémem „just in time“ * vylepšování systémů * koordinaci mezi různými odděleními (Cross-Functional Management) * zavádění nových postupů * zavádění kvality * vztazích s dodavateli * firemní kultuře * řešení problémů vznikajících při řízení pracovních sil

      Kaizen