Masaaki Imai, założyciel Instytutu Kaizen i pionier koncepcji ciągłego doskonalenia, podejmuje wyzwanie opracowania ogólnej strategii kaizen/lean, która może odmienić operacje firm. Współczesne przedsiębiorstwa są oceniane głównie na podstawie wyników finansowych, co rodzi pytanie o znaczenie sprawności operacyjnej. Imai proponuje nowe podejście, koncentrując się na Ocenie FSL™ (przepływ, synchronizacja, poziomowanie), zachęcając do projektowania procesów w sposób umożliwiający płynny ruch elementów pracy. Książka przedstawia podstawowe założenia idealnego systemu operacyjnego oraz krok po kroku opisuje wdrażanie FSL™ w celu poprawy wydajności i oszczędności zasobów. Zawiera analizy przypadków z różnych firm na całym świecie. Imai krytycznie ocenia, dlaczego wiele firm nie wdraża rozwiązań lean, obwiniając liderów, którzy skupiają się na akcjonariuszach, a nie na klientach. Proponuje konkretne rozwiązania, które pomagają w ocenie sprawności operacyjnej. W książce podkreśla, że tradycyjne firmy maksymalizują wykorzystanie zasobów dla minimalnych wyników, podczas gdy firmy lean osiągają maksymalne wyniki przy minimalnym wykorzystaniu zasobów. Imai dostarcza menedżerom cennych wskazówek, jak uwolnić się od przestarzałych paradygmatów i wdrożyć efektywniejsze podejście.
Masaaki Imai Pořadí knih
Masaaki Imai je průkopníkem filozofie Kaizen, přístupu neustálého zlepšování, který integruje různé manažerské praktiky do firemní kultury. Jeho práce se zaměřuje na efektivitu procesů a podporuje transformaci společností z orientace na výsledky na orientaci na procesy. Imai se věnuje jak manažerským otázkám, tak praktickým problémům přímo v místě tvorby hodnot. Jeho přínos spočívá v popularizaci Kaizen jako selského rozumného přístupu k neustálému zlepšování napříč kontinenty.







- 2022
- 2020
Strategic Kaizen
- 320 stránek
- 12 hodin čtení
The groundbreaking follow-up from the bestselling author of Gemba Kaizen, and pioneer of "continuous improvement" operational excellence. Whether you run a business or practice Lean, this groundbreaking guide provides everything you need to transform your company in measurable ways. The founder of the Kaizen Institute, Masaaki Imai introduces his revolutionary Flow, Synchronization, and Leveling Assessment (FSLA)--a first-of-its-kind Lean paradigm for measuring and improving operational performance. This new business classic teaches you: -The importance of assessing corporate performance from both the financial and operational standpoints -How to identify basic structures of the ideal production systems-Proven ways of implementing FSLA to both measure operational performance and drive cost-effective, incremental improvements in their most critical business processes
- 2004
„KAIZEN je úplně jiná kniha než všechny ostatní, které jsem o japonském managementu četl. Je totiž ohromně praktická. Pozoruhodné dílo!“ Thomas R. Horton, výkonný ředitel Americké asociace pro management „KAIZEN je opakem spokojenosti. Tato kniha je skvělým zdrojem informací pro lidi, kteří usilují o to, aby neustálé procesy obnovy v podnicích změnili v instituci.“ John A. Young, prezident a výkonný ředitel Hewlett-Packard Sdělení KAIZEN zní stručně asi takto: „Dělejme věci lépe, vyrábějme v lepší kvalitě, zdokonalujme i to, co na první pohled zdokonalení nepotřebuje, protože pokud to neuděláme, předstihnou nás ti, kdo to dělají.“ V přehledné příručce najdete 16 manažerských postupů KAIZEN, které lze použít v praxi. Obsahuje rovněž více než 100 příkladů, 15 případových studií a 50 grafů a obrázků. Autor postupně zkoumá, jakou roli sehrává KAIZEN v: * plánování zisků * uspokojování zákazníků * programech absolutní kontroly kvality * systémech návrhů a inovací * činnosti malých skupin * výrobě řízené systémem „just in time“ * vylepšování systémů * koordinaci mezi různými odděleními (Cross-Functional Management) * zavádění nových postupů * zavádění kvality * vztazích s dodavateli * firemní kultuře * řešení problémů vznikajících při řízení pracovních sil
- 2000
Gemba Kaizen
- 314 stránek
- 11 hodin čtení
Kaizen, japonský výraz pro neustálé zlepšování, u nás už celkem dlouhou dobu není neznámým pojmem. Právě naopak, slovo „kaizen“ se stalo velmi používaným i poměrně oblíbeným. Ovšem, jak píší autoři této knihy, praxe v evropských firmách často neodpovídá základním principům tohoto systému, ať už se jedná o pouhé formální fungování nebo bezvýhradnou orientaci na výrobní procesy. V této knize se dočtete: * proč a jak zlepšovat (věřili byste, že vaše procesy zahrnují z 99,9 % plýtvání?), * o rozdílných přístupech ke zlepšování procesů, * jak zlepšování v podniku zorganizovat. Uvnitř publikace na vás čekají konkrétní příklady zlepšování, například z dřevařského průmyslu, ze slévárny, ale i z nevýrobních oblastí. Text je doplněn velkým množstvím obrázků, tabulek a grafů, které mají za úkol vám všechny používané metody více přiblížit.
- 1997
When it comes to making your business more profitable and successful, don't look to re-engineering for answers. A better way is to apply the concept of kaizen, which mean making simple, common-sense improvements and refinements to critical business processes.The greater productivity, quality, and profits achieved with minimal cost, time, and effort invested. In this book, you discover how to maximize the results of kaizen by applying it to gemba--business processes involved in the manufacture of products and the rendering of services--the areas of your business where, as the author puts it, the "real action" takes place.
- 1997
Gemba kaizen. A commonsense approach to a continuous improvement strategy
- 448 stránek
- 16 hodin čtení
The ... thorough update of the definitive work that applies the Japanese business philosophy of continuous improvement and process innovation, kaizen, to the critical area of business performance where key transactions take place, the gemba. The result is a streamlined approach to realizing cost-effective, incremental improvements in your most crucial business processes. Written by the renowned quality management expert who introduced the concept of kaizen to the English-speaking world, this innovative guide is filled with hundreds of international gemba kaizen success stories and examples from a wide range of industries. These examples illustrate how to reduce costs, improve quality, and increase customer satisfaction. This comprehensive resource offers detailed coverage of important gemba kaizen topics, including: quality, cost, and delivery in the gemba; the five steps of workplace organization; identifying and eliminating muda - any non-value-adding activity; visual management; supervisors' roles in the lean workplace; gemba managers' roles and accountability in sustaining high performance; just-in-time and total flow management; the CEO's role in leading a kaizen culture"--Publisher's description.
- 1991
- 1986
Kaizen. The Key To Japan's Competitive Success
- 260 stránek
- 10 hodin čtení
Fully explains to non-Japanese managers the ramifications and applications of the Kaizen philosophy of continually striving for improvement and repeatedly setting ever higher standards
- 1985
16 Ways to Avoid Saying No
An Invitation to Experience Japanese Management from the Inside



